SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

Xiaomi predstavilo vlastné procesory a nové luxusné SUV

Technológie
0

Spoločnosť Xiaomi usporiadal v Pekingu podujatie s názvom „Nový začiatok“, kde predstavila svoj prvý vlajkový procesor, 3nm SoC Xiaomi XRING O1, spolu s novým Xiaomi XRING T1 4G - určeným pre smart hodinky. Toto predstavenie znamená významný moment v oblasti vývoja čipov.

SAMSUNG_10 FLIP7 Advertisement  

Procesor Xiaomi XRING O1 je vytvorený najmodernejším, 3nm výrobným procesom druhej generácie a obsahuje až 19 miliárd tranzistorov. Je vybavený 10 výpočtovými jadrami a 16 jadrovým grafickým čipom Immortalis-G925, ktoré zabezpečujú vysoký výkon a vynikajúcu energetickú efektívnosť. Okrem toho v sebe integruje štvrtú generáciu obrazového procesora ISP od spoločnosti Xiaomi a tiež 6-jadrovú neurálnu jednotku NPU pre akceleráciu AI výpočtov. Tá dosahuje výkon až 44 TOPS v rámci pokročilého spracovania umelej inteligencie. Tento nový čip bude uvedený na trh v Číne spolu so smartfónom Xiaomi 15S Pro a tabletom Pad 7 Ultra.

Xiaomi XRING T1 je prvý procesor pre smart hodinky so 4G pripojením. Podporuje eSIM pre nezávislú komunikáciu a prináša vysokú účinnosť batérie. Procesor bol podporený viac ako 7 000 laboratórnymi testami, ktoré prebiehali počas jedného roka. Bol testovaný vo viac ako 100 mestách po celom svete a jeho 4G pokrytie signálom je o 35 % vyššie oproti konkurencii a zároveň znižuje spotrebu energie pre hlas a dáta. Vďaka vysokému výkonu prináša nové funkcie, ako sú prispôsobiteľné ciferníky hodiniek, vzdialený náhľad fotoaparátu a ovládanie vozidiel Xiaomi bez smartfónu. Xiaomi XRING T1 bude predstavený v novej jubilejnej 15. verzii hodiniek Xiaomi Watch S4.

Spoločnosť má v pláne do výskumu a vývoja investovať 13,5 miliardy jüanov a v nasledujúcich desaťročiach plánuje prideliť ďalších 50 miliárd jüanov na podporu inovácií.  

Vývoj je teraz plne integrovaný do hlavných pilierov spoločnosti, vrátane operačného systému, umelej inteligencie a hardvéru. Týmto spôsobom sa hardvér, softvér a používateľská skúsenosť spájajú do spoločného ekosystému.

Xiaomi YU7 je druhý model elektrického vozidla značky Xiaomi a prvé SUV, ktoré pokračuje v dedičstve značky a kladie dôraz na „krásu“. Pri zachovaní rodinného dizajnu a elegantného vzhľadu Xiaomi SU7, model YU7 výrazne pridáva na luxuse a vyniká tak medzi ostatnými vozidlami.

Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4999 mm na dĺžku, 1996 mm na šírku a 1600 mm na výšku, so rázvorom 3000 mm. Vozidlo zachováva dôraz značky na správne proporcie, pričom pomer kolies ku karosérii je 3:1, zatiaľ čo pomer medzi kolesami a výškou je 2,1:1, a pomer šírky k výške 1,25:1. Tieto proporcie vytvárajú nízky a štíhly vzhľad vysokovýkonného SUV. Hliníková maska chladiča s rozmermi 1960 × 1587 mm je najväčšia medzi sériovo vyrábanými vozidlami a plynulo sa integruje s karosériou. Pod ňou sa nachádza predný elektrický kufor s objemom 141 litrov, ktorý ponúka 8 režimov otvárania. Široké zadné pneumatiky s priemerom 275 mm a športové podbehy kolies ešte viac zdôrazňujú vzhľad vysokého výkonu a športovej dynamiky.

Xiaomi YU7 uvádza nový systém elektrických dverových kľučiek. Bez ohľadu na to, či sú kľučky využívané alebo nie, zostávajú hladko zapustené a dokonale zarovnané s tvarom karosérie, čím zvyšujú estetiku vozidla a zároveň znižujú aerodynamický odpor.

Informačno-zábavný systém obsahuje funkciu „automatického vysúvania kľučiek“, ktorá ich pri priblížení používateľa automaticky vysunie, čím odstraňuje potrebu manuálneho ovládania. Tento systém je doplnený ambientným osvetlením, ktoré zvyšuje pohodlie a zážitok pri nastupovaní. Po nastúpení sa kľučky plynulo zasunú, čím vzniká elegantný a sofistikovaný proces, ktorý kombinuje intuitívnu obsluhu s moderným dizajnom.

Xiaomi YU7 čerpá z pokročilej aerodynamickej architektúry modelu Xiaomi SU7, ktorá zahŕňa 10 prietokových vzduchových kanálov a 19 optimalizovaných vetracích otvorov na precízne riadenie prúdenia vzduchu. Dutý spojler prešiel viacerými konštrukčnými zmenami, vďaka ktorým bolo dosiahnuté až desaťnásobné zníženie aerodynamického odporu. Aktívna mriežka, obsahujúca 100 automaticky nastaviteľných žalúzií, prispela k 18-násobnému zlepšeniu aerodynamiky. Hliníková kapota typu clamshell s bezšvovou unibody konštrukciou znižuje odpor vzduchu o dva body.

Vďaka dôkladným optimalizačným operáciám vo viac ako 40 zónach riadenia prúdenia vzduchu, dosahuje Xiaomi YU7 vynikajúci koeficient približného odporu vzduchu (Cd) 0,245. Táto konfigurácia umožnila zvýšiť dojazd v režime CLTC až o 59 km v porovnaní s údajmi pred optimalizáciou. Tieto výsledky radia Xiaomi YU7 medzi najlepšie športové SUV vo svojej triede z hľadiska aerodynamickej efektívnosti.

Xiaomi YU7 príde v troch farbách inšpirovaných prírodou: Emerald Green, Titanium Silver a Lava Orange.

Nápaditý exteriér nastavuje vysoké štandardy aj pre interiér vozidla. Hlavným cieľom pri navrhovaní kabíny Xiaomi YU7 bolo poskytnúť cestujúcim dostatok pohodlia a technologicky vyspelý luxus, pričom sa zachovali radikálne proporcie a dynamický vzhľad. Vrcholom inovácie je prvý sériovo vyrábaný panoramatický displej Xiaomi HyperVision. Kabína, ktorá sa vymyká bežným športovým SUV, dosahuje vynikajúcu priestrannosť vďaka precíznemu priestorovému dizajnu. Xiaomi YU7 je tiež lídrom v segmente funkčných konfigurácií. Je vybavený dvojitými voľne umiestnenými prednými sedadlami a elektricky nastaviteľnými zadnými sedadlami, čo zaručuje mimoriadne pohodlné sedenie. Detaily kabíny odrážajú výnimočný luxus a ekologické princípy, pričom na všetkých miestach sú použité 100 % mäkké dotykové plochy – každý povrch, ktorého sa dotknete, je plyšový a prémiový.

Panoramatický displej Xiaomi HyperVision: Zážitok ako z „kokpitu lietadla“

Xiaomi YU7 prináša technológiu revolučného displeja, ktorý v kabíne vytvára sofistikovanosť leteckého kokpitu. Na základe existujúceho 16,1-palcového centrálneho dotykového displeja a dvoch zadných zábavných displejov známych zo Xiaomi SU7, prináša Xiaomi YU7 dve prevratné inovácie: Panoramatický displej Xiaomi HyperVision  a panel diaľkového ovládania, ktorý nanovo definuje možnosti automobilových rozhraní.

Srdcom interiéru je panoramatický displej Xiaomi HyperVision, ktorý predstavuje oveľa viac než bežnú obrazovku. Ide o pokročilú zobrazovaciu platformu spájajúcu špičkovú technológiu s inteligentnou interakciou. Tento systém využíva sofistikované trojité Mini LED obrazovkové pole s technológiou „Panoramic Curved Projection“, ktorá plynulo premieta komplexné informácie na spodnú plochu čelného skla. Výsledkom je rozsiahly, 1,1 metra dlhý ultraširokouhlý displej s profesionálnym rozlíšením 108 PPD a maximálnym jasom 1200 nitov. Kombinácia ultra-čiernej povrchovej úpravy a algoritmov na korekciu skreslenia zabezpečuje odrazivosť menej než 1 %, priepustnosť svetla pod 0,01 % a skreslenie pod 1 %. Tieto inovatívne technológie eliminujú odlesky a duchov v obraze, pričom zabezpečujú vynikajúcu čitateľnosť aj pri priamom slnečnom svetle.

Kabína, navrhnutá na základe antropometrického modelu s výškou 188 cm, ponúka veľkorysé rozmery: 100 mm pre hlavu vpredu, 77 mm vzadu a 73 mm pre nohy na zadných sedadlách, čím výrazne prekonáva konkurenciu v segmentu. Tento vertikálny priestor je možné dosiahnuť vďaka pokročilej technológii integrovanej batérie CTB spoločnosti Xiaomi a zníženej hrúbke podlahy, čo vytvára vzdušný a ničím nerušený priestor pre všetkých cestujúcich.

Xiaomi YU7 prichádza aj s výnimočnou úložnou kapacitou: celkový objem batožinového priestoru je až 1970 litrov, vrátane predného kufra s objemom 141 litrov a hlavného batožinového priestoru s 678 litrami, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1758 litrov. Inteligentná konštrukcia vnútorných úložných priestorov umožňuje ešte využiť ešte ďalších 71 litrov odkladacích miest. V praxi to znamená dostatok priestoru na rodinné výlety – do predného kufra pohodlne umiestnite 24-palcový kufor, zatiaľ čo do zadného priestoru sa zmestia tri takéto kufre spolu s batohmi a ďalším vybavením na cestovanie.

Dvojzónová luxusná kabína

Interiér Xiaomi YU7 sa vyznačuje čistým a nerušeným výhľadom, ktorý zvýrazňuje pocit priestrannosti a komfortu. Predná palubná doska má vrstvený dizajn, ktorý elegantne integruje airbagy, obrazovky a skryté vetracie otvory, pričom je starostlivo optimalizovaná tak, aby vytvárala štíhly a moderný vzhľad. Táto palubná doska je posadená nižšie a bližšie v prednej časti, čím sa redukuje objemný a stiesnený pocit, ktorý býva typický pre tradičné SUV. Táto koncepcia nielen posilňuje športový dojem, ale vo vnútri aj zvyšuje pocit priestrannosti. Okrem toho je strecha štandardne vybavená panoramatickým oknom s rozlohou 1,7 m², ktoré poskytuje jasný a rozšírený výhľad. Taktiež dopomáha k atmosfére svetlosti a otvorenosti vo vnútri vozidla.

Xiaomi YU7 ponúka tri farebné odtiene interiéru: svetlý Pine Gray a tmavšie odtiene Coral Orange a Twilight Blue. Každý povrch je vybavený 100 % mäkkou výplňou s certifikátom OEKO-TEX® triedy 1, ktorý spĺňa najprísnejšie bezpečnostné normy pre kontakt s malými deťmi. Sedadlá potiahnuté kožou Nappa vynikajú jemne kamienkovou štruktúrou, ktorá zaručuje výnimočný pocit pri dotyku.

Xiaomi YU7 je vybavené dvojitými voľne ukotvenými prednými sedadlami. Tieto sedadlá ponúkajú jednoduché sklápanie jedným dotykom a sú vybavené 10-bodovou masážou zameranou na kľúčové akupresúrne body. Sedadlo vodiča má 12-vrstvovú štruktúru, ktorá je ideálnym kompromisom medzi podporou a maximálnym pohodlím. Penové výplne s uvoľňujúcim tlakom zabezpečujú komfort na krátkych jazdách, zatiaľ čo pamäťová pena s vysokou hustotou poskytuje pevnejšiu oporu pre dlhé cestovanie. Zadné sedadlá majú luxusné elektrické sklápanie do uhla 135°, ktoré umožňuje plynulé nastavovanie medzi vzpriamenou polohou (100°) a polohou na ležanie (135°).

Komplexný vývoj: Motor Xiaomi HyperEngine V6s Plus

Xiaomi YU7 dosahuje ohromujúci výkon 508 kW (690 koní), s zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy a maximálnou rýchlosťou 253 km/h. Tento výkon významne prekonáva konkurenciu aj vo vyšších cenových segmentoch. Tieto hodnoty  sa podarilo dosiahnuť vďaka najnovšiemu motoru Xiaomi HyperEngine V6s Plus. Na rozdiel od bežných konštrukcií využíva segmentovanú magnetickú oceľ, ktorá rozdeľuje jadro na viacero malých častí, čím výrazne znižuje straty, zvyšuje účinnosť a zlepšuje dojazd CLTC o 4 km. Modernizácia výkonových modulov a optimalizácia algoritmov topológie umožnila zvýšiť otáčky na 22 000 otáčok za minútu, maximálny krútiaci moment na 528 Nm.

Robustný podvozok ponúka výkon aj pohodlie

Okrem výkonného motora je Xiaomi YU7 vybavené robustným podvozkom, ktorý zabezpečuje excelentný brzdný výkon. S najkratšou brzdnou dráhou 33,9 metra zo 100 km/h na 0 km/h, patrí medzi najlepšie vo svojej triede, podobne ako športové vozidlá. Tento výsledok bol dosiahnutý vďaka štvornásobnému bezpečnostnému brzdovému mechanizmu, ktorý garantuje spoľahlivú a rýchlu reakciu v kritických situáciách.

Podvozkové komponenty sú vyššej špecifikácie: predné dvojité vahadlo, zadné päťprvkové nezávislé zavesenie a uzavreté, dvojkomorové vzduchové pruženie s priebežným ovládaním tlmičov. Brzdový systém pozostáva zo štvorpiestikových pevných strmeňov Brembo®, čo prispieva k pevnosti a efektivite brzdenia. Súčasne môžu vodiči rýchlo prispôsobiť tlmiče aktuálnym podmienkam, ktoré inteligentne upravujú tuhosť a pružnosť tak, aby zabezpečili optimálnu rovnováhu medzi komfortom a športovým charakterom. Rozsah nastaviteľnosti je o 10 % väčší než pri modeli Xiaomi SU7 Max, s väčšou šírkou tlmenia na pokrytie rôznych terénov, od horských prechodov, cez mestské vyvýšené cesty až po prímestské trasy.

Uzavreté dvojkomorové vzduchové pružiny je možné nastavovať v 5 úrovniach výšky s maximálnym rozsahom 75 mm a maximálnou svetlou výškou 222 mm. Tuhosť vzduchového pruženia je možné rýchlo upraviť, pričom rozdiel medzi vysokou a nízkou tuhosťou presahuje 40 %, čo výrazne zvyšuje pohodlie a stabilitu vodiča na rôznych cestách a v rôznych jazdných podmienkach.

Dojazd až 835 km

Elektromobil Xiaomi YU7 bude dostupný v troch verziách — Standard, Pro a Max — pričom všetky sa vyznačujú dlhým dojazdom. Základná verzia Standard je osadená batériou s kapacitou 96,3 kWh, ktorá zabezpečuje úctyhodný dojazd až 835 km (CLTC). Táto hodnota robí z YU7 nielen najlepšie vybavené elektrické SUV s batériou pod 100 kWh, ale aj najvýkonnejšie vozidlo vo svojej kategórii stredných až veľkých, čisto elektrických SUV. Konfigurácie s pohonom všetkých štyroch kolies — model YU7 Pro s rovnakou kapacitou batérie 96,3 kWh a verzia Max s batériou 101,7 kWh — dosahujú tiež vynikajúci dojazd, a to 760 km a 770 km (CLTC). Tieto hodnoty ich radia na čelo medzi čisto elektrickými SUV s pohonom štyroch kolies.

Celá séria Xiaomi YU7 je vybavená pokročilou vysokonapäťovou nabíjacou sústavou na báze karbidu kremíka s špičkovým napätím 897 V. Táto technológia umožňuje maximálnu rýchlosť nabíjania až 5,2C, čo znamená, že batéria sa dokáže nabiť z 10 % na 80 % za približne 12 minút. Navyše, za približne 15 minút je možné dosiahnuť nabitie na vzdialenosť 620 km, takže sa jedná o jedno z najrýchlejších nabíjaní na trhu.

Pokiaľ ide o asistovanú jazdu, Xiaomi YU7 je vybavený najnovšou generáciou palubnej platformy NVIDIA DRIVE AGX Thor™ s výpočtovým výkonom 700 TOPS, špeciálne navrhnutou pre veľké vozidlá. Celý rad YU7 je tiež vybavený systémom LiDAR, ktorý umožňuje presné videnie v tmavom prostredí a spoľahlivú identifikáciu prekážok. Tento systém má detekčnú vzdialenosť až 200 metrov a spotrebu energie zníženú o 55 %, čím výrazne zvyšuje bezpečnosť na cestách. Okrem toho je vozidlo vybavené radarom s 4D milimetrovými vlnami, ktorý poskytuje rozšírené informácie o výške prejazdov, vyššie rozlíšenie a výrazne väčšiu rozpoznávaciu vzdialenosť v porovnaní s 3D radarom. Maximálna detekčná vzdialenosť pre automobily je 200 metrov, pre osoby 100 metrov. Tento radar je schopný spoľahlivo sledovať a varovať pred nebezpečenstvami, napríklad pri náhlom brzdení iného vozidla, dokonca aj za zlého počasia, ako je dážď či hmla. Dokáže tak oveľa lepšie zachytiť objekty neviditeľné voľným okom.

Zobrazit Galériu

Xiaomi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať