
Zhltne metaverze náš skutočný život?
Nedávno sa na Instagrame rozšíril príspevok, v ktorom sa teoretizuje, že vznikajúce metaverzum urýchli posun k tomu, že budeme o svojom online ja uvažovať ako o dôležitejšom ako o tom fyzickom. Shaan Puri, podnikateľ v oblasti technológií, v troch častiach načrtol, ako technologický pokrok postupne čoraz viac priťahuje našu pozornosť k obrazovkám a ako môže byť digitálny svet metaverza poslednou etapou tohto masívneho posunu. V prvej časti Puri tvrdí, že o metaverze musíme prestať uvažovať len ako o „mieste“, kde môžeme hrať VR hry a stretávať sa s avatarmi našich priateľov a kolegov.
V druhej časti hovorí, že musíme pochopiť, že metaverzum predstavuje špecifický časový moment. V tretej časti uvádza, že musíme akceptovať, že po tom, čo metaverzum asimiluje väčšinu aspektov nášho života, sa naše digitálne ja stane dôležitejším ako naše fyzické ja. Puri sa domnieva, že v súčasnosti venujeme polovicu svojej pozornosti a energie online životu a polovicu fyzickému svetu. Je však presvedčený, že metaverzum presmeruje 90 % našej pozornosti na novú virtuálnu realitu a našu identitu v nej, čím sa revolučne zmení náš pocit vlastného ja.
„To je časový moment, keď sa metaverzum začne. Pretože v tej chvíli sa náš virtuálny život stane dôležitejším ako náš skutočný život.“ Metaverzum je termín pre časť internetu, ktorá sľubuje virtuálne ihriská, kde prostredníctvom avatara môžete putovať po digitálnych platformách plných zábavných podnikov, pracovísk, obchodov a stovkách ďalších miest. Stačí si nasadiť okuliare na virtuálnu realitu (alebo sa len prihlásiť cez telefón), navrhnúť si postavu a ponoriť sa do tohto sveta.
Úplná verzia metaverza je pravdepodobne vzdialená viac ako desať rokov, ale investori už teraz skupujú virtuálne nehnuteľnosti. A metaverzum sa už zapĺňa digitálnymi verziami všetkého, čo je v našom živote dôležité: oblečenia, kancelárií, dokonca aj našich financií. Bez ohľadu na to, či metaverzum úplne preorientuje naše hodnoty a prinúti nás uprednostniť naše digitálne osobnosti pred vlastným ja, je nepopierateľné, že vďaka technológiám sa viac zaujímame o svoje online profily.
Podľa prieskumu Harris Poll z júla 2021, ktorý uskutočnila spoločnosť Squarespace, približne 60 % príslušníkov generácie Z vo veku od 18 do 25 rokov verí, že dobre sa prezentovať online je dôležitejšie ako osobne, a pre 44 % z nich je pohodlnejšie prezentovať sa online ako osobne. Mladšie generácie nielenže prikladajú väčšiu dôležitosť svojmu digitálnemu ja, ale zároveň im virtuálne interakcie vyhovujú viac ako tie v reálnom živote.
Respondenti z generácie Z si v tom istom prieskume častejšie pamätali poslednú webovú stránku, ktorú si prezerali (43 %), ako narodeniny svojho partnera (38 %) alebo vlastné číslo sociálneho poistenia (31 %). Veľké technologické spoločnosti stavili na metaverzum, napríklad Meta (bývalý Facebook) sa zaviazala investovať do tejto technológie 10 miliárd dolárov a významné osobnosti ako Bill Gates veria, že do troch rokov sa väčšina pracovných stretnutí bude odohrávať práve tam.
Zdroj: fortune.com.
Zobrazit Galériu