Python 07.10.2020 0 Python: Webový prihlasovací formulár II./ 11. časť V tomto článku dokončíme opis algoritmu webového prihlasovacieho formulára verzie 1.0. Zameriame sa pri tom na viaceré dôležité detaily algoritmu. V úvode uvedieme adresárovú štruktúru aplikácie s umiestnením jej jednotlivých súborov. Potom sa zameri ...
Python 27.09.2020 0 Python: Webový prihlasovací formulár I. / 10. časť V tejto a aj v nasledujúcej časti seriálu sa budeme venovať prepojeniu Pythonu s webovým prostredím. Toto naše jasné smerovanie sleduje moderný trend tvorby programových diel, ktorého cieľom je sprístupniť aplikácie maximálnemu počtu používateľov so ...
Python 09.07.2020 4 Python: Kópia snímok z IP kamery / 9. časť Mnohí z nás majú doma či v práci nainštalované tzv. IP kamery najrôznejšieho typu a využitia. Môže ísť pritom o jednoduché lacné kamery alebo o zložitý a drahý kamerový systém. V každom prípade, pokiaľ hovoríme o technológii IP, takéto kamery pripája ...
Python 08.07.2020 0 Python: Efektívny lovec / 8. časť Regulárne výrazy Regulárne výrazy (Regular Expressions – RegEx) sú sekvencie znakov, ktoré tvoria tzv. vyhľadávací vzor (search pattern). Vyhľadávací vzor sa používa na vyhľadávanie v rámci reťazcov, pričom jeho funkcionalita je definovaná v module ...
Python 01.05.2020 0 Python: Efektívny lovec / 7. časť MVýnimky Interpreter Pythonu pri vzniku chyby, ktorá nastane počas vykonávania programu (runtime error), vytvorí objekt nazývaný výnimka (exception). Interpreter ukončí vykonávanie programu a informuje o vzniku výnimky cestou oznamu (traceback), kto ...
Python 08.04.2020 0 Python / 6. časť Súbory V čase, keď pracujeme so spusteným programom (runtime), sú všetky naše údaje uložené v pamäti počítača (RAM), ktorej obsah je po ukončení vykonávania programu, resp. pri vypnutí počítača, zmazaný. Ak chceme spracúvané údaje uchovať na budúce ...
Ako na to 26.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – intenty, alebo kto to urobí? V tejto časti seriálu riešime situáciu, keď vaša aplikácia potrebuje zobraziť webovú stránku, mapu, či prehrať multimediálny súbor. Nemá zmysel aby to robila vlastnými prostriedkami keď v smartfóne je viac aplikácií ktoré to vedia. Ako však vybrať tú ...
ITPro 12.03.2020 0 Python: efektívny lovec / 5. časť List List je sekvenčné zoskupenie položiek (items), resp. elementov rôznych typov do jedného celku, ktorý ohraničujeme hranatými zátvorkami. Rovnako ako typ tuple môžeme vytvárať vnorené (nested) listy, kde je jeden list položkou iného listu. Na zís ...
ITPro 12.02.2020 0 Python / 4. časť: Efektívny lovec Reťazce (str) Reťazce (strings) patria medzi tzv. zložené (compound) dátové typy, a to z dôvodu, že obsahujú viacero menších prvkov – konkrétne znakov (characters), ktoré zoskupujú do jedného celku. Objektová podoba reťazcov ponúka viacero metód, kto ...
ITPro 13.12.2019 0 Python / 3. časť: Tok programu Podmienené vykonávanie Interpreter Pythonu vykonáva kód programu krok za krokom, resp. riadok za riadkom. Hovoríme pritom o tzv. toku vykonávania (flow of execution) programu, ktorý sa dá zmeniť niekoľkými možnými spôsobmi. Všetky sú založené na tzv ...
Ako na to 04.12.2019 0 Python, 2. časť Programovanie programu Programovaním vo vybratom programovacom jazyku rozumieme zápis výrazov v súlade s jasne definovanými pravidlami a stanovenou štruktúrou. Výrazy sa skladajú zo základných elementov (tokens), medzi ktoré patria čísla, slová, špe ...
ITPro 18.10.2019 1 Python - začíname Programovací jazyk Python (python.org) sa za posledný rok stal najdynamickejšie sa rozvíjajúcim jazykom a má viaceré predpoklady stať sa jednotkou v konkurencii omnoho silnejších hráčov. Seriál rozdelíme na dva väčšie celky. Prvý bude obsahovať všeo ...