Predplatné 15.12.2022 0 Python: Knižnice Pythonu / 33 Pamätám sa, ako som pred viac ako 20 rokmi začínal s programovaním a mojou absolútnou túžbou bolo zobraziť pomocou Assemblera obyčajnú čiaru a neskôr rasterizovať trojuholník. V Pascale som sa snažil dopočítať k perspektívnemu 3D zobrazeniu niekoľkýc ...
Python 13.11.2022 0 Python: PyGLSL v2.1 / 32. časť V tejto časti seriálu o programovaní v jazyku Python sa poslednýkrát vrátime k aplikácii PyGLSL. Počas prípravy jej druhej verzie, v rámci ktorej sme na vykreslenie jednoduchej 3D scény využili funkcionalitu API Vulkan, sme sa zmienili, že definíciu ...
Python 09.11.2022 0 Python – 31. časť / Programujeme cestou Guacamole V tejto časti seriálu predstavíme jeden z možných scenárov praktického využitia prostredia Guacamole na vzdialené programovanie (nielen) v Pythone. Po tom, ako sme heroicky nainštalovali všetky komponenty potrebné na sfunkčnenie celého prostredia, te ...
Python 14.09.2022 0 Python – 30. časť Vzdialené programovanie V tejto časti seriálu sa na chvíľu odkloníme od témy Pythonu, a to z dôvodu riešenia inej naliehavej veci. Každému z nás sa už v našom IT programátorskom živote určite stalo, že sme sa dostali k zariadeniu, ktoré by sme vedeli využiť na rôzne IT akti ...
Python 19.07.2022 0 Python – 29. časť Vulkan prakticky Túto časť seriálu venujeme extrémne stručnému opisu praktickej aplikácie, v rámci ktorej využijeme funkcionalitu API Vulkan na vykreslenie jednoduchej scény. Hneď v úvode zopakujeme, že jazyk Python z pohľadu výkonu v žiadnom prípade nesiaha na jedno ...
Python 09.06.2022 0 Python: Vulkan / 28. časť Touto časťou seriálu budeme plynule pokračovať v opise grafických možností jazyka Python, tentoraz v spojitosti s API Vulkan. Hneď v úvode pripomenieme, že spájať Python s programovaním vysokovýkonnej počítačovej grafiky nie je to pravé orechové. Nap ...
Python 09.05.2022 0 Python: PyOpenGL / 27. časť V roku 2011, konkrétne v aprílovom vydaní magazínu Infoware, sme uverejnili tretiu časť seriálu Programujeme GPU, kde sme predstavili zdrojový kód aplikácie glsl v1.0. O tri roky neskôr, v januári 2014, sme publikovali prvú časť seriálu Programujeme ...
Python 13.04.2022 0 Python: PyCharm / 26. časť Po tom, ako sme v úvodných častiach seriálu uviedli teoretické základy programovania v Pythone, sme neskôr pokračovali najmä v príprave rôznych webových aplikácií s použitím IDE (Integrated Development Environment) JupyterLab. Na úpravu drobných čast ...
Python 17.03.2022 0 Python – 25. časť / Django VI V tejto časti seriálu sa rozlúčime s frameworkom Django, a to detailnejším opisom tretej a poslednej verzie vzorovej aplikácie s názvom Spotreba energií. Nebudeme riešiť žiadne nové problémy. Naším cieľom bude zosumarizovať všetok doterajší kód a roz ...
Python 14.02.2022 0 Python – 24. časť Django V V predošlej časti seriálu sme vám predstavili druhú verziu vzorovej aplikácie, v rámci ktorej sme začali využívať metódy tried Manager a QuerySet, a to bez toho, aby sme vysvetlili ich význam. Práve preto sa k nim teraz vrátime a predstavíme detaily ...
Python 17.12.2021 0 Python: Django IV / 23. Časť V tejto časti seriálu predstavíme a detailne opíšeme algoritmy druhej verzie našej vzorovej aplikácie Django s názvom Spotreba energií v2.0. Do aplikácie doplníme všetky základné funkcie, ktorých existencia je nevyhnutná z dôvodu manažmentu záznamov ...
Python 11.11.2021 0 Python: Django III / 22. časť Posledné dve časti seriálu sme venovali teórii a informáciám, ktoré sa týkali tých najpodstatnejších detailov tvorby webových aplikácií s využitím frameworku Django. V tejto časti sa vrhneme na praktickú prípravu aplikácie, a to riadne zostra. Proje ...
Python 13.10.2021 0 Python: Django II / 21. časť V tejto časti seriálu uvedieme viacero veľmi dôležitých detailov, ktoré musíme poznať predtým, ako sa naplno pustíme do tvorby projektov Django. Ukážeme si, ako sprístupníme správcovskú webovú stránku, a v závere sa začneme venovať tzv. zobrazeniam ( ...
Python 15.07.2021 0 Python: Sliedič v.2 / 19. časť Táto časť seriálu bude priamym pokračovaním predošlej, v ktorej sme opísali funkcionalitu vzorovej aplikácie Sliedič v.1. Nadväznosť textového obsahu úzko súvisí s nadväznosťou programového kódu aplikácie. V podstate ide o rozšírenie jej prvej verzie ...
Špeciálne projekty 20.05.2021 0 Edukatívny robot mBot 2 podporuje Python aj AI Robotický podvozok mBot si získal veľkú popularitu aj v našich školách, robotických krúžkoch a samozrejme u nadšencov robotiky, pričom mnohí z nich, keď si mBot kupovali ako robotickú hračku ešte nadšencami programovania a robotiky neboli, ale v snah ...
Python 14.04.2021 0 Python – 15. časť Scapy V tejto časti seriálu využijeme nadobudnuté vedomosti týkajúce sa frameworku Dash na vytvorenie grafického rozhrania aplikácie, ktorej úlohou bude skenovať dostupné bezdrôtové siete. Využijeme pritom vizuálne komponenty knižnice Plotly (tabuľka, stĺp ...
Python 14.04.2021 0 Python – 16. časť Skener dátovej siete V tejto časti seriálu budeme pokračovať v skenovaní počítačovej siete, pričom sa zameriame na skenovanie pripojených zariadení. Budeme vychádzať z informácií, ktoré už poznáme. Doplníme ich o podrobnosti týkajúce sa zasielania sieťových paketov a pri ...