
Budúcnosť počítačových hier a filmov: Super realistickí umelí herci
Minulý rok spoločnosť Epic Games predstavila novú platformu MetaHuman v Unreal Engine 5, ktorá vývojárom uľahčuje vytváranie postáv, tvárí a hláv so všetkými prvkami. Výsledkom sú realisticky simulované postavy, ktoré sú vhodné najmä do počítačových hier. Hoci postavy MetaHuman vyzerajú veľmi pekne, väčšina z nich trpí problémom „uncanny valley“, čo znamená, že aj veľmi malé detaily spôsobujú, že tvár stále pôsobí umelo. Na kanáli YouTube celsovfx sa však tvorca pokúsil tento problém vyriešiť a možno povedať, že výsledok vyzerá naozaj presvedčivo.
V tomto prípade všetko funguje v reálnom čase a na videu môžete vidieť nahradenie pôvodnej tváre MetaHuman, na ktorú umelá inteligencia DeepFaceLive umiestni skutočnú tvár herečky Scarlett Johansson. Spojenie týchto technológií môže vyriešiť problém „uncanny valley“ nielen v hrách, ale aj vo filmoch. MetaHuman sa postará o všetky animácie očí, tváre, pokožky, vlasov a podobne a umelá inteligencia potom dodá skutočne reálnu tvár. Obe technológie sa rýchlo zlepšujú a už teraz je jasné, že zmenia svet hier, filmov, budúcnosť virtuálnej a rozšírenej reality a biznisu s reálnymi tvárami, najmä celebrít.
Zdroj: newsbeezer.com.