ChatGPT testuje záhadnú novú funkciu „Študujme spolu“
V najnovšom vývoji od spoločnosti OpenAI sa u niektorých predplatiteľov ChatGPT objavila záhadná nová funkcia s názvom „Study Together“ (Študujme spolu). Táto funkcia sa objavila v rozbaľovacom zozname dostupných nástrojov, čo okamžite vyvolalo zvedavosť medzi používateľmi a technologickou komunitou. Aj keď sú podrobnosti zatiaľ skromné a OpenAI funkciu oficiálne neoznámila ani nevysvetlila, objavujú sa špekulácie o jej účele.
Možné interpretácie naznačujú, že by mohlo ísť o kolaboratívne vzdelávacie prostredie, nástroj pre zdieľaný výskum, alebo dokonca partnera pre štúdium poháňaného umelou inteligenciou. Takáto funkcia by mohla výrazne zlepšiť vzdelávacie skúsenosti, uľahčiť skupinové projekty alebo dokonca poskytnúť personalizované doučovanie v zdieľanom virtuálnom priestore.
Samotná existencia funkcie „Študujme spolu“ naznačuje posun od individuálnej interakcie používateľa s ChatGPT k sociálnejšej alebo kolaboratívnej paradigme. To znamená, že OpenAI skúma, ako môže umelá inteligencia sprostredkovať alebo zlepšiť interakcie medzi ľuďmi alebo medzi ľuďmi a umelou inteligenciou, najmä v kontextoch učenia. Ide o významný vývoj oproti typickým funkciám chatbota, ktorý naznačuje strategický smer smerom k AI ako facilitátorovi kolektívnej inteligencie alebo zdieľaného získavania vedomostí.
Nenápadné uvedenie novej funkcie je charakteristické pre stratégiu mnohých technologických spoločností vrátane OpenAI, ktoré testujú nové funkcie s podskupinou používateľov pred širším verejným oznámením. Tento prístup umožňuje získať spätnú väzbu z reálneho sveta a doladiť produkt. Ak sa funkcia „Študujme spolu“ ukáže ako efektívna, mohla by narušiť tradičné online vzdelávacie platformy a kolaboratívne nástroje, čím by podporila nové modely vzdelávania asistovaného umelou inteligenciou a skupinovej práce.
Potenciál AI, ktorá dokáže syntetizovať informácie pre skupinu, sprostredkovať diskusie alebo dokonca identifikovať medzery vo vedomostiach viacerých študentov súčasne, by mohol demokratizovať prístup k personalizovaným vzdelávacím prostrediam a predefinovať koncept „študijnej skupiny“ integráciou AI ako dynamického účastníka alebo facilitátora. To by mohlo viesť k zásadnej zmene v tom, ako sa vedomosti zdieľajú, učia a kolektívne aplikujú.
Zdroj: techcrunch.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.