
Čínsky BYD prichádza s elektrickou konkurenciou pre Porsche 911 za cenu Škody Octavia v lepšej výbave
Čínsky automobilový gigant BYD, známy ako hlavný konkurent Tesly, opäť rozvíril vody automobilového priemyslu. Predstavil koncept nového luxusného elektrického kupé s názvom Denza Z, ktoré má ambíciu konkurovať takým ikonám ako Tesla Roadster či Porsche 911. Najväčším prekvapením však nie je jeho dravý dizajn či sľubované technológie, ale predpokladaná cena – iba 41 000 amerických dolárov. Tento cenový bod je v ostrom kontraste s jeho supercar estetikou a funkciami.
Denza Z je postavená na platforme e3 od BYD a pýši sa systémom troch motorov – jedným vpredu a dvoma vzadu s nezávislým riadením. Takéto usporiadanie sľubuje vynikajúci výkon a agilitu, pravdepodobne vďaka pokročilému smerovaniu krútiaceho momentu. Vozidlo je tiež vybavené systémom riadenia "steer-by-wire" vyvinutým spoločnosťou Denza, ktorý eliminuje mechanické prepojenia pre rýchlejšiu a priamejšiu odozvu riadenia.
O hladkú a prispôsobivú jazdu sa starajú magnetoreologické tlmiče. Interiér zaujme futuristickým prvkom – sklápacím volantom, ktorý po zaparkovaní zväčšuje priestor v kabíne. Denza Z bude dostupná vo verziách kupé aj kabriolet. Hoci presný výkon v konských silách zatiaľ nebol zverejnený, príbuzné modely naznačujú, že by sa mohol pohybovať okolo 1000 koní, čím sa pevne radí do kategórie superšportov.
Dátum uvedenia na trh zatiaľ nebol oznámený. Agresívna cenová stratégia BYD by mohla výrazne narušiť trh s vysokovýkonnými elektrickými vozidlami. Ponukou vozidla s porovnateľným dizajnom a naznačeným výkonom za zlomok ceny zavedených konkurentov by sa mohol demokratizovať prístup k elektrickým superšportom a prinútiť ostatných hráčov prehodnotiť svoje cenové politiky. Toto vozidlo je zároveň dôkazom rýchleho napredovania čínskych spoločností v sektore elektromobilov.
Zdroj Foto: China Auto Show
Nejde už len o výrobu lacných elektromobilov, ale o súťaženie v oblasti technológií a výkonu za extrémne nízke ceny, čo spochybňuje dominanciu západných a japonských automobiliek. Denza Z, v súčasnej koncepčnej podobe, slúži aj ako silný marketingový nástroj pre BYD a jeho značku Denza. Buduje očakávania a pozicionuje ich ako inovátorov bez ohľadu na to, kedy a či presne táto špecifikácia príde na trh za uvedenú cenu. Ide o vytvorenie tzv. "halo efektu", ktorý pozitívne ovplyvní vnímanie celej značky.
Zdroj: supercarblondie.com.
Zdroj Foto: China Auto Show
Zobrazit Galériu