PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022

FICO: Pre mladých sú tradičné banky nezaujímavé

Technológie
2

Nová správa, ktorú nedávno zverejnila analytická spoločnosť FICO ukazuje, že čoraz väčšie percento mladších amerických spotrebiteľov (konkrétne z generácie X, mileniálov a generácie Z) považuje za svojho primárneho poskytovateľa bežného účtu digitálne banky, ako sú Cash App, Chime a PayPal, a nie tradičné megabanky, ako sú Bank of America, JPMorgan Chase a Wells Fargo.

Správa identifikovala päť konkurenčných hrozieb pre tradičné banky, ako aj to, čo musia tieto spoločnosti urobiť, aby zostali konkurencieschopné. Ide o oblasti prečerpania, sporenia a investovania, odložených platieb (buy now, pay later – BNPL), špecializovaných bánk (banky, kde všetky operácie, marketing a produktový mix sú vyvinuté tak, aby vyhovovali preferenciám cieľového trhu) a otvoreného bankovníctva.

Správa uvádza, že hoci je veľa amerických spotrebiteľov spokojných s kvalitou a službami tradičných bánk, percento klientov z týchto troch mladších generácií, ktorí uprednostnili fintech (finančné technológie) namiesto kamenných bánk, sa od roku 2020 zdvojnásobilo na 12 %. Ba čo viac, dnes iba 25 % zo zákazníkov z týchto generácií používa megabanku na svoj primárny bežný účet, čo je pokles z 35 % v roku 2020.

Fintech predstavuje „nové“ finančné technológie, ako sú softvérové algoritmy, strojové učenie a umelá inteligencia, ktoré sú zamerané na zlepšenie využívania a poskytovania bankových a iných špecializovaných finančných služieb, či už ide o zefektívnenie hypotekárneho procesu a poisťovníctva, alebo automatizáciu investičného poradenstva s cieľom znížiť náklady a zvýšiť dostupnosť.

Zatiaľ čo megabanky sú veľké, dlhodobo etablované, konzervatívne riadené finančné inštitúcie so stovkami kamenných pobočiek, ktoré kladú dôraz na „tradičné“ bankové produkty, fintech sú menšie, svižné prevádzky prispôsobené finančným potrebám konkrétnych zákazníkov, ktoré využívajú najnovšie špičkové technológie na poskytovanie okamžitých, špecializovaných služieb, často s oveľa nižšími poplatkami a nákladmi v porovnaní s tradičnými bankami.

Celú atraktivitu fintech, najmä pre mladších spotrebiteľov, možno zhrnúť do jedného slova: personalizácia. Mladší zákazníci chcú od svojich bánk prenosnejšie a personalizovanejšie služby. Správa FICO naznačuje, že tradičné banky sa budú musieť adaptovať, aby poskytovali lepšiu hodnotu dnešným digitálne zdatným spotrebiteľom, a prispôsobiť svoje služby viac špecializovaným zákazníkom. Správa FICO takisto navrhuje, ako by mali tradičné banky reagovať.

Mali by výrazne znížiť mieru náhodných prečerpaní alebo odstrániť penalizáciu za prečerpanie, zlepšiť nástroje sporenia na základe skúseností a poznatkov a zabezpečiť ich čo najväčšiu užitočnosť najmä pre spotrebiteľov s nízkymi príjmami, spojiť sporenie a investovanie do jedného celku. Mladším spotrebiteľom využívajúcim BNPL (odložené platby) by tradičné banky mali pomôcť spravovať ich úvery. Takisto musia nájsť spôsoby, ako skrátiť čas a znížiť náklady na zavádzanie nových produktov pre špecializovaných zákazníkov.  

Zdroj: zdnet.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Žumpár Žilinka reakcia na: FICO: Pre mladých sú tradičné banky nezaujímavé

17.6.2022 09:06
Dajte už pokoj s Ficom.
Reagovať

Hlupy Luboslav Lacko zavadzanie reakcia na: Žumpár Žilinka

17.6.2022 18:06
Hlupy Luboslav Lacko zavadzanie
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať