
Facebook chce údajne zmeniť svoj názov
Podľa oboznámeného zdroja chce Facebook čoskoro zmeniť svoj názov tak, aby odrážal zameranie spoločnosti na budovanie metaverza. Mark Zuckerberg plánuje hovoriť o rebrandingu na výročnej konferencii Connect 28. októbra. Zmena má signalizovať ambíciu technologického gigantu byť známym nielen sociálnymi sieťami a všetkými problémami, ktoré s tým súvisia. Facebook by sa tak stal jedným z mnohých produktov patriacich pod materskú spoločnosť dohliadajúcu na skupiny ako Instagram, WhatsApp, Oculus a ďalšie.
Imidž značky Facebook v posledných rokoch zápasí s problémami v dôsledku nespočetných afér vrátane škandálu so spoločnosťou Cambridge Analytica v roku 2016, zvolenia Donalda Trumpa do prezidentského úradu, útoku na Kapitol 6. januára 2021 a zistenia OSN, že Facebook prispel ku genocíde v Mjanmarsku. Facebook už má viac ako 10 000 zamestnancov, ktorí pracujú na spotrebiteľskom hardvéri, ako sú okuliare AR, o ktorých Zuckerberg verí, že sa napokon stanú všadeprítomnými ako smartfóny.
Rebranding by mohol poslúžiť aj na vyňatie futuristickej práce, na ktorú sa Zuckerberg orientuje, spod kontroly, ktorá sa v súčasnosti zameriava na Facebook a na spôsob, ako sociálna platforma funguje. Facebook nie je prvou známou technologickou spoločnosťou, ktorá pri rozširovaní svojich ambícií zmenila názov. V roku 2015 sa Google úplne zmenil na holdingovú spoločnosť s názvom Alphabet, aby čiastočne signalizoval, že už nejde len o vyhľadávací nástroj, ale o rozľahlý konglomerát so spoločnosťami, ktoré vyrábajú okrem iného autonómne vozidlá a zdravotnícke technológie.
Nový názov Facebooku je prísne strážené tajomstvo a nie je široko známy ani vo vyššom vedení. Mohol by však súvisieť s väčším zameraním spoločnosti na budúcu generáciu technológií. Len pred pár dňami Facebook oznámil plány na prijatie ďalších 10 000 zamestnancov na vybudovaní metaverze v Európe.
Problém je v tom, že hoci Facebook v posledných týždňoch intenzívne propaguje myšlienku metaverza, stále to nie je široko chápaný koncept. Termín pôvodne vymyslel spisovateľ sci-fi Neal Stephenson a označoval ním virtuálny svet, do ktorého sa ľudia dostávajú z dystopickej reality. Facebook však bude musieť ešte vysvetliť, prečo sa vôbec oplatí ponárať do vlastného virtuálneho sveta.
Zdroj: theverge.com, gizmodo.com.
Zobrazit Galériu