ANTIK_2024 ANTIK_2024 ANTIK_2024

MG4 Electric Exclusive 77 Long Range / Odvezie vás aj na dovolenku

0

Keď asi pred rokom značka MG priniesla na náš trh prvý MG4 Electric, vozidlo zaujalo nielen svojou výhodnou cenou, ale aj výborne naladeným podvozkom a veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Pre tých, ktorí sa so značkou MG zatiaľ nestretli: písmená MG v názve odkazujú na britskú značku Morris Garages, ktorá si v minulom roku pripomenula storočnicu svojho vzniku.

SAMSUNG_07M Advertisement  

V súčasnosti je súčasťou skupiny SAIC so sídlom v Šanghaji. Na našom trhu ponúka MG už viacero modelov so spaľovacími motormi aj jeden plug-in hybrid a už od začiatku si vďaka dobrému pomeru medzi cenou a kvalitou získava obľubu u zákazníkov. MG4 ELECTRIC je prvý model výrobcu postavený na špecializovanej elektrickej platforme MSP (Modular Scalable Platform) a predáva sa už vo viac ako dvadsiatich európskych krajinách. O modularite platformy najlepšie svedčí to, že výrobca na nej ponúka už MG4 s tromi typmi batérií, so zadným náhonom, ako aj vysokovýkonnú verziu XPower s pohonom všetkých kolies. Najnižšia verzia s výbavou Emotion vy­užíva batériu typu LFP s kapacitou 51 kWh, AC nabíjanie s výkonom 6,6 kW, motor s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Štandardná verzia môže byť vo výbave Elegance alebo Exlusive. Je vybavená batériou typu NMC s kapacitou 64 kWh, výkonom motora 150 kWh, krútiacim momentom 250 Nm a AC nabíjaním s výkonom 11 kW. Testovaná verzia Exclusive 77 Long Range využíva ešte väčšiu batériu typu NMC s kapacitou 77 kWh. Výrobca udáva vždy inštalovanú kapacitu batérie. V tomto prípade sa z nej využíva 74,2 kWh. Dodávané batérie majú články s výškou iba 110 mm, čo šetrí priestor a nevytvára zbytočne vysokú podlahu. Batérie možno nabíjať DC nabíjaním s výkonom 88 až 140 kW, pri ­verzii Long Range 144 kW, takže z 10 na 80 % batériu nabijete za 38 minút. Pozitívom je, že ak prídete na nabíjačku so zostatkom napríklad 30 alebo 50 % SOC, čas nabíjania sa adekvátne skráti, čo nie je samozrejmosť pri všetkých elektromobiloch. Vozidlo má k dispozícii aj technológiu V2L (Vehicle to Load) na napájanie ďalších zariadení. Na jej využitie si však musíte dokúpiť špeciálny kábel, ktorý sa pripája do nabíjacieho konektora a na druhej strane má dve 230 V zásuvky so zdieľaným výkonom 2,2 kW.

Verzia Long Range vďaka väčšej batérii ponúka vyšší výkon motora 180 kW s krútiacim momentom 350 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Vyššia je aj maximálna rýchlosť 180 km/h oproti 160 km/h pri ­ostatných verziách. Dojazd je podľa metodiky WLTP 520 km v kombinovanom cykle a až 708 km v meste.

Vozidlo s karosériou športového hatchbacku má dĺžku 4,29 m. Predná časť zaujme aerodynamicky tvarovanou, hladkou prednou maskou. Pod ňou sú v strede umiestnené elektricky ovládané mriežky prívodu chladiaceho vzduchu a anténa radaru. Po stranách sú otvory s funkčnými zberačmi vzduchu na ofukovanie bŕzd a usmernenie obtekania vzduchu, na ich hranách sú integrované smerovky. Svetlomety využívajú techniku LED s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Ich svietivosť patrí k lepšiemu priemeru. Zadnej časti dominuje výrazný spojler a difúzor v spodnej časti. Zadné LED svetlá majú zaujímavý a nezameniteľný dizajn s vysunutou hranou cez celú šírku zadných dverí a s veľkým logom MG v strede. Strecha prechádza do veľkého deleného spojlera vzadu.

Kabína je v podstate zhodná so štandardnou verziou. Zaujme jej priestrannosť a slušné spracovanie. Stredová konzola je krátka a nesie iba volič jazdných režimov, elektrickú parkovaciu brzdu a podložku na bezdrôtové nabíjanie mobilu. Tá však, žiaľ, nemá žiadnu výraznejšiu zarážku, a tak sa vám pri prudkom zrýchlení môže stať, že mobil bude lietať po kabíne. Dole sú držiaky na nápoje a pomerne veľká priehradka so zasúvateľnou roletou. To je vhodné miesto aj na mobil, ak chcete využívať napríklad Android Auto. To je dostupné zatiaľ iba po kábli. Konektor USB-A je ukrytý práve pod stredovou konzolou. Je tu aj USB-C, ten však slúži iba na nabíjanie. V lakťovej opierke je ďalší odkladací priestor. Žiaľ, zostali aj lesklé plochy s klavírnym lakom, takže o neustále utieranie od prachu a odtlačkov prstov máte postarané. Lesklá je aj dvojica displejov, o zobrazenie jazdných údajov sa stará menší 7" displej prístrojového panela, ktorého zobrazenie však s výnimkou maličkostí nemožno nijako ovplyvniť. Centrálny 10,25" displej má vysoké rozlíšenie a vcelku vydarenú grafiku. Pod ním je rad hardvérových tlačidiel na priame ovládanie vyhrievania a vstup do menu klimatizácie, tlačidlo domov a ovládanie hlasitosti. Viacero podstatných funkcií, ako napríklad zmena jazdného režimu alebo zmena účinnosti rekuperácie, sa ovláda cez displej. Našťastie sa tieto funkcie dajú namapovať na dvojicu používateľských tlačidiel s hviezdičkou na volante. Na rozdiel od nižších verzií je vo výbave aj navigácia. Veľa používateľov sa však aj tak radšej spolieha na Android Auto alebo Apple CarPlay, ktoré síce fungujú iba cez kábel, ale zato spoľahlivo. Displej umožňuje prepnutie do svetlého alebo tmavého zobrazenia, škoda len, že prístrojový panel využíva iba tmavý režim.

Bohatá ponuka asistenčných systémov je k dispozícii bez príplatkov. Pod označením MG Pilot nájdete adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, asistent na jazdu v kolóne, automatické diaľkové svetlá, inteligentný obmedzovač rýchlosti a systémy automatického brzdenia. Všetky fungujú veľmi spoľahlivo.

Napriek tomu, že väčšia batéria znamená aj vyššiu hmotnosť auta, vozidlo to kompenzuje vyšším výkonom a hlavne krútiacim momentom, ktorý sa prejavuje svižnejšou reakciou a vyššou akceleráciou. Vynikajúci podvozok s kolesami umiestnenými v rohoch dáva vyniknúť takmer motokárovým vlastnostiam. Auto veľmi dobre sedí na ceste a príjemne sa ním jazdí. Záťah motora je výrazný a určite nebudete mať problém pri žiadnom predbiehaní. Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 180 km/h. Príjemné prekvapenie je aj spotreba na úrovni 17,4 kWh/100 km. V rámci okresiek a mesta sa pokojne dá jazdiť pod 14 kWh/100 km. Ak to zhrnieme, MG4 je vo verzii Long Range dospelý rodinný elektromobil, ktorý umožňuje aj častejšie výlety na dlhšie vzdialenosti pri zachovaní pohodlia. Prispieva k tomu aj rýchle nabíjanie a široká ponuka asistenčných systémov. Výrobca navyše na auto poskytuje továrenskú záruku až 7 rokov alebo 150 000 km.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km)
  • Dojazd v teste (km)
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW)
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW)
  • Čas nabíjania 10-80 % (min)

Technické údaje:

Batéria 77 kWh, využiteľná 74,2 kWh, pohon zadných kolies, výkon elektromotora: 180 kW, krútiaci moment: 350 Nm, max. rýchlosť: 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,5 s, max. dojazd (WLTP): 520 – 708 km, nabíjanie: DC 144 kW, AC 11 kW/3f

PLUSY, MÍNUSY:

+ Dojazd, podvozok, technologická výbava, výkon, spracovanie
- Zbytočne malé písmo v infotainmente

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať