SAMSUNG_0425_02 Advertisement SAMSUNG_0425_02 Advertisement SAMSUNG_0425_02

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ kombi / Športovec do rodiny

0

Nový Mercedes-AMG E 53 HYBRID je vrcholný model výkonného kombi strednej triedy od Mercedes-AMG. Novinka spája dynamiku typickú pre AMG s modernou hybridnou technológiou a praktickosťou karosérie kombi. My sme mali možnosť otestovať ju v exkluzívnej verzii Edition 1, v ktorej je model dostupný iba počas prvého roka predaja.

NAY_052025

V rámci tejto edície bolo vozidlo lakované na želanie farbou z programu MANUFAKTUR nazvanou opalitová biela magno. Vizuálne predĺženie bočných partií zabezpečujú fólie s ozdobnými pruhmi v čiernej farbe s nápisom AMG. Športový vzhľad podčiarkujú 21-palcové kované disky AMG s dizajnom krížových lúčov, lakované matnou čiernou farbou, s ráfikmi osústruženými do leskla a krytmi nábojov kolies s emblémom Edition vo vavrínovom venci. K efektnému vzhľadu prispievajú aj načierno lakované brzdové strmene s bielymi logami AMG. Súčasťou výbavy Edition 1 sú aj balíky AMG Night a AMG Night II, ktoré zahŕňajú prvky, ako je predný rozdeľovač prúdenia, ozdobné lišty línie bokov a okien vo vysoko­lesklej čiernej farbe, rovnako aj dvojité koncovky výfuku. Tepelnoizolačné tmavo tónované sklá zadného okna a zadných bočných okien dopĺňajú tento vzhľad. Balík AMG Night II pridáva prvky v čiernej chrómovej farbe na výstuhách a lemovaní obloženia chladiča, ozdobné prvky a označenia na predných blatníkoch, kľučkách dverí, ozdobnú lištu na zadných výklopných dverách, označenie typu a hviezdu Mercedes vzadu. Dynamický dojem ďalej umocňuje exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG II s telesami vonkajších zrkadiel vo vzhľade karbónu. Špeciálny status edície zvýrazňuje aj veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG. Orámovanie prednej masky má aj ambientné podsvietenie, ktoré so špecifickým tvarom denného svietenia dávajú vozidlu nezameniteľný svetelný podpis.

Interiér edície Edition 1 charakterizuje kontrast čiernej a žltej farby. Elegantné sedadlá AMG Performance sú čalúnené čiernou kožou napa so žltým ozdobným prešívaním a nápisom Edition 1 na predných opierkach hlavy. Športový charakter dotvárajú bezpečnostné pásy v žltej farbe a exkluzívne ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien so žltým vláknom. S týmto dizajnom ladí aj volant AMG Performance potiahnutý kožou napa a mikrovláknom MICROCUT so žltým ozdobným švom, ako aj nástupné lišty AMG s nažlto osvetleným nápisom AMG. Interiér dopĺňa exkluzívne gravírovanie Edition 1 na stredovej konzole a špecifické podlahové rohože AMG so žltým ozdobným prešívaním a označením Edition 1. Súčasťou sériovej výbavy tejto verzie je aj superobrazovka MBUX s obrazovkou pre spolujazdca. Tá je tentoraz riešená tak, že centrálny displej a displej spolujazdca sú pod jedným spoločným sklom, zatiaľ čo displej prístrojového panela je oddelený. Každý zákazník edície Edition 1 navyše dostane na mieru vyhotovenú interiérovú autoplachtu AMG s logom Edition 1 na ochranu vozidla v garáži.

Vo výbave sme mali aj balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý spája vysokovýkonné komponenty na ešte vyššiu jazdnú dynamiku. Tento balík je dostupný aj samostatne, nezávisle od verzie Edition 1. Obsahuje volant AMG Performance vo vyhotovení z kože napa a mikrovlákna MICROCUT s tlačidlami na rýchle ovládanie jazdných programov a ďalších dynamických nastavení. Zahŕňa takisto väčšiu vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu na prednej náprave s brzdovými kotúčmi veľkosti 390 × 36 mm a šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, ktoré sú nalakované načerveno. Elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy zabezpečuje lepšiu trakciu v zákrutách a vyššiu jazdnú stabilitu. Dynamické ložiská uloženia motora umožňujú voliť medzi športovým alebo komfortným napojením hnacieho agregátu na karosériu. Funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART (RACE START) umožňuje dosiahnuť optimálne zrýchlenie pri rozjazde z miesta vďaka plnému využitiu výkonu elektromotora (120 kW) a spaľovacieho motora (330 kW), ako aj maximálnych hodnôt krútiaceho momentu.

V rámci voliteľného balíka Premium Plus bolo vozidlo vybavené aj ďalšími prvkami, ako je projekčný head-up displej, panoramatická posuvná strecha, spájacie zariadenie so stabilizáciou prívesu systémom ESP, 4D ozvučovací systém Burmester a aj 3D displej prístrojového panela.

V rámci sériovej výbavy vo vozidle nájdete prevodovku AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, aktívne riadenie zadnej nápravy, ako aj podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením, ktorý zaručuje rovnováhu medzi komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami.

Veľmi peknému interiéru dominuje stredová konzola s karbónovým vysokolesklým povrchom s reliéfnym nápisom AMG/Edition 1. Multimediálny systém MBUX ponúka špecifické zobrazenia a funkcie AMG, doplnené o exkluzívny obsah pre túto značku. K dispozícii sme mali aj voliteľné elektricky nastaviteľné sedadlá AMG Performance s kinetikou na rozhýbanie tela pri dlhších jazdách.

 K štandardnej výbave patrí aj volant AMG Performance v koži napa s integrovanými tlačidlami AMG na rýchly prístup k jazdným nastaveniam.

Pohonná sústava modelu Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ kombi kombinuje 3-litrový radový šesťvalec s elektrickým synchrónnym motorom s permanentnými magnetmi. Táto kombinácia poskytuje maximálny systémový výkon 430 kW, ktorý sa s funkciou PRETEKÁRSKY ŠTART krátkodobo zvyšuje až na 450 kW. Maximálny systémový krútiaci moment je úctyhodných 750 Nm. To umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. V čisto elektrickom režime dokáže vozidlo dosiahnuť rýchlosť 140 km/h. Elektromotor s výkonom 120 kW a maximálnym krútiacim momentom 480 Nm, ktorý je k dispozícii od prvej otáčky, je z dôvodu úspory miesta integrovaný do prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a zabezpečuje vysokú agilitu už pri rozjazde.

Jazdný prejav novinky je veľmi zaujímavý. Po zošliapnutí pedála nastane krátke zaváhanie, a keď sa prebudia všetky kone pod kapotou, auto vystrelí ako raketa. Priam cítite tú silu, ktorá vás tlačí do sedadla. Pocit je pritom úplne iný ako v elektromobiloch, kde je nástup krútiaceho momentu okamžitý. Tu si na to zlomok sekundy počkáte a potom za burácania motora to príde. Vynikajúco naladený podvozok si hravo poradí s jazdou po serpentínach, čomu pomáha aj natáčanie zadnej nápravy. Auto je výborne ovládateľné a napriek športovejšiemu naladeniu podvozka si dokáže bravúrne poradiť s nerovnosťami, takže jazda je pokojná a pohodlná. Ako sa na správny plug-in hybrid od Mercedes-Benz patrí, batériu s využiteľnou kapacitou 21,22 kWh môžete nabíjať nielen vstavanou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW, ale aj DC nabíjaním s výkonom 50 kW. Aj keď sa to zdá málo, vzhľadom na relatívne malú batériu ju z 10 na 80 % nabijete asi za 20 minút a z 0 na 100 % sa dostanete za 31 minút. Tento údaj je pri plug-in hybridoch Mercedes relevantnejší, pretože pokiaľ zostane v batérii už iba hybridná rezerva, zobrazuje sa zostatok 0 %. Nabíjacia krivka je navyše nastavená tak, že ešte pri 99 % SOC vozidlo nabíja výkonom viac ako 30 kW. Čisto elektrický dojazd je na úrovni 72 – 84 km. Využívať ho však má význam iba vtedy, ak podnikáte kratšie cesty v rámci dojazdu. Pri dlhších cestách je lepšie s nabitou batériou nastaviť navigáciu a prepnúť vozidlo do režimu Comfort, ak sa neprepne samo. V tomto prípade vozidlo využíva inteligentné riadenie spotreby energie na základe trasy a hospodári s energiou tak, aby na elektrinu jazdilo tam, kde je to najefektívnejšie. Vďaka tomu sa nám spotreba po 700 km ustálila na 5,2 l/100 km. No  všetko závisí od štýlu jazdy, rýchlosti a hlavne od nabíjania.

TESTY:

  • Spotreba – test, prvých 100 km (l/100 km) 3,1
  • Spotreba v hybridnom režime (l/100 km) 7,4
  • Celková spotreba kombinovaná (l/100 km) 5,2
  • Elektrický dojazd v teste (km) 84
  • Výkon AC nabíjania na 11 kW 3f nabíjačke (kW) 11
  • Max. výkon DC nabíjania, nabíjačka 150 kW (kW) 51
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 20

Technické údaje:

Druh paliva: hybrid (Super Plus), druh hybridu: hybridný pohon dobíjateľný zo siete, valce: 6, zdvi­hový objem: 2999 cm³, výkon: 330 kW + 120 kW (449 k + 163 k), systémový výkon: 430 kW (585 k), krútiaci moment pri systémovom výkone: 750 Nm, prevodovka: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, emisná norma: Euro 6e, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,1 s, maximálna rýchlosť: 250 km/h, využiteľná kapa­cita energie akumulátora: 21,22 kWh, dĺžka: 4958 mm, rázvor: 2961 mm, šírka: 2065 mm, šírka (sklo­pené vonkajšie zrkadlá): 1902 mm, výška: 1483 mm, priemer otáčania: 12,53 m, pohotovostná hmotnosť (EÚ): 2435 kg, prípustné zaťaženie (EÚ): 540 kg, prípustné zaťaženie strechy: 100 kg, najväčšia prípustná celková hmotnosť: 2975 kg, prípustné zaťaženie prívesom (brzdený pri 12 %): 750 kg (2100 kg), počet miest na sedenie: 5, počet dverí: 5, objem palivovej nádrže (sériovo): 50 l

PLUSY, MÍNUSY:

+ Výkon, kvalita spracovania, efektná doplnková výbava Edition 1, exkluzívne prvky MANUFAKTUR, technologická výbava
- Nič podstatné

  • Cena modelu od (s DPH): 114 120 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 168 708 EUR

 

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať