SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Motorka na elektrický pohon s maximálkou 402 km/h

Technológie
2

Britská spoločnosť White Motorcycle Concepts (WMC) predstavila hydraulicky poháňaný elektrický motocykel WMC250EV, ktorý je celý navrhnutý okolo Venturiho tunela. Podľa tvorcov by mal byť schopný dosiahnuť rýchlosť 402 km/h vďaka masívnemu 69-percentnému zníženiu odporu. Podľa Roba Whitea, ktorý za posledných 25 rokov pracoval na viacerých modeloch Formuly 1, Le Mans či superautách V8, tvrdí, že dosiahnutie takejto super rýchlosti je viac záležitosť aerodynamiky ako konských síl.

Keď jazdíte veľkou rýchlosťou po diaľnici, vzduch sa stane vaším veľkým protivníkom. Značnou mierou sa o to pričiňuje jazdec, ktorý sedí na motocykli. Preto bol model WMC250EV špeciálne navrhnutý okolo jeho jazdca čiže samotného Roba Whitea.

Tím laserovým skenerom naskenoval jeho telo v koženom odeve a s prilbou, prikrčené počas jazdy, a navrhol karosériu motocykla tak, aby takmer na milimeter zodpovedala jeho kontúram. Okrem toho má motocykel zaujímavý otvor, aký možno vidieť na špičkových superautách, ale na motocykli bol použitý prvýkrát. Ide o Venturiho tunel, ktorého pomerne veľký otvor v prednom aerodynamickom profile motocykla je priamo tam, kde by sa bežne nachádzal svetlomet.

V testoch sa ukázalo, že koncept motocykla znižuje odpor o enormných 69 percent v porovnaní s „poprednými svetovými motocyklami“, pričom koeficient odporu je iba 0,118. Aj najrýchlejší produkčný automobil SSC Tuatara s rýchlosťou 455,3 km/h má koeficient odporu 0,279. Aby tunel mohol prechádzať stredom, WMC muselo všetky vnútornosti motocykla umiestniť do priestoru pod tunelom.

Dizajn využíva systém závesu s dvojitým otočným ramenom. Zadné koleso je poháňané reťazou pomocou dvojice 30 kW elektromotorov integrovaných do otočného ramena. Predné koleso využíva hydraulický systém, úplne nahrádzajúci mechanické spojenia, ktoré bežne nájdete medzi riadidlami a prednou nápravou.

Predné koleso musí zvládnuť riadenie aj brzdenie, preto tvorcovia zlepšili situáciu pridaním ďalších 20 kW elektromotorov na každú stranu. Tento motocykel teda nemá iba pohon dvoch kolies, ale má aj regeneratívne brzdenie oboch kolies. White tvrdí, že vysoká aerodynamická účinnosť dizajnu by umožnila zdvojnásobiť dojazd v porovnaní s bežným motocyklom s rovnakou veľkosťou batérie.

Tento model je vybavený iba primerane skromnou 15 kWh batériou. Špičkový výkon je 100 kW (134 koní). To je ďaleko od rekordu, ale White si je istý, že aerodynamika modelu WMC250EV to viac ako vynahradí. „Vyrobili sme aerodynamicky najefektívnejší motocykel na svete,“ hovorí White. „Ak to máme preukázať, najlepší spôsob, ako to urobiť, je jazdiť čo najrýchlejšie.“

Preto chce dosiahnuť svetový pozemný rýchlostný rekord. Cieľom je 250 míľ (402 km) za hodinu. Okrem rýchlostného rekordu je v pláne aj uvedenie tohto modelu na trh elektrických mestských motocyklov. Preto si White dáva medzinárodne patentovať technológiu „veľkého otvoru“ V-Air. Dúfa, že do ulíc prinesie niečo podobné, aj keď zďaleka nie také extrémne ako tento koncept.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Hydraulika! reakcia na: Motorka na elektrický pohon s maximálkou 402 km/h

3.7.2021 20:07
"Britská spoločnosť White Motorcycle Concepts (WMC) predstavila hydraulicky poháňaný elektrický motocykel WMC250EV"...Naštudujte si najskôr základné pojmy o hydraulike,než zverejníte článok o tomto motocykli...Nieje poháňaný hydraulicky,iba predné koleso je ňou ovládané.P.S.:Píšte o tom čomu rozumiete,napr.počítače,či mobily,to je Vaša "parketa"...
Reagovať

Je to kopa srotu reakcia na: Motorka na elektrický pohon s maximálkou 402 km/h

2.7.2021 15:07
Nie je to motorka, je to motor s kolesami. Nepouzitelne pre jazdenie. V tej polohe, co tam na 1 minutu dali cloveka kvoli fotkam nikto jazdit nemoze. Hned by mal bolesti chrbta a zapalenu kozu pod kolenami. Duplom v polohe lezania na kolenach by mal minimalnu kontrolu nad rovnovahou.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať