SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement SAMSUNG_052022 Advertisement

Nová technológia Intelu by mohla premeniť aj bežné notebooky na herné delá

Technológie
0

Intel predviedol ukážku kontinuálneho výpočtu, ktorý v podstate preberá koncepciu eGPU (externej grafickej karty pripojenej k notebooku cez Thunderbolt) a ďalej ju abstrahuje cez sieť do vzdialeného počítača. Spoločnosť predstavuje túto technológiu ako riešenie pre metaverzum, hoci bude mať bezprostredný vplyv skôr na počítačové hry. 

Ako uviedol Raja Koduri, senior viceprezident a generálny riaditeľ divízie Accelerated Computing Systems and Graphics Group, kontinuálne výpočty majú riešiť problém spočívajúci v zachytení objektov reálneho sveta v reálnom čase a následnom preložení tohto prostredia do virtuálneho priestoru a naopak. Kontinuálne výpočty však majú v podstate väčší vplyv na hranie počítačových hier. Pomocou hry Hitman 3 Intel predviedol, ako sa bežný notebook môže pripojiť k lokálnemu hernému počítaču a využiť jeho GPU na prenesenie časti grafickej záťaže.

Video ukazuje, ako hra beží na notebooku a zaťažuje CPU a GPU na hranici ich možností. Po vzdialenom pripojení externého herného PC bežala tá istá hra s vyššou snímkovou frekvenciou a vizuálnou kvalitou. Intel však nepovolil zobraziť počítadlo snímkovej frekvencie a nie je celkom jasné, aké vizuálne nastavenia boli počas ukážky nastavené.

Trikom Intelu tu nie je hardvér, ale softvér. Ide o abstrakčnú vrstvu, ktorá dokáže rozpoznať to, čo Intel nazýva „ambient computing“, teda prítomnosť výkonnejšieho počítača, ktorý možno použiť na danú úlohu. „Presne toto poskytuje vrstva infraštruktúry Intelu,“ hovorí sa vo videu. „Posiela nám ďalšie výpočtové zdroje dostupné v rámci siete a inteligentne ich prideľuje mne, čím mi poskytuje najlepšiu možnú používateľskú skúsenosť.“

Zdroj: pcworld.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať