SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Nový Mercedes-AMG GLC: vysokovýkonné SUV v dvoch výkonných vyhotoveniach

Tlačové správy
1
Nový Mercedes-AMG GLC: vysokovýkonné SUV v dvoch výkonných vyhotoveniach
  • Charakteristické dizajnové prvky značky AMG pre exteriér aj interiér
  • 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG s elektrickým turbodúchadlom
  • Navyše je k dispozícii aj s výkonnou technológiou hybridného pohonu špecifickou pre AMG
  • Podvozok AMG RIDE CONTROL a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy
  • Bohatá výbava a nové dizajnové balíky

Väčší výkon, viac výbavy, viac potešenia z jazdy: nový Mercedes-AMG GLC s množstvom inovácií nahrádza svojho veľmi úspešného predchodcu. Vysokovýkonné SUV je k dispozícii v rámci dvoch výkonových stupňov a vyhotovení: ako základný model GLC 43 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 10,2 – 9,8 l/100 km, kombinované emisie CO2: 232 - 223 g/km)[1] a ako prvé vysokovýkonné hybridné SUV GLC 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná spotreba paliva: 7,5 l/100 km, kombinované emisie CO2: 170 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 12,7 kWh/100 km)[2].

SAMSUNG 042024 Advertisement

„Model Mercedes-AMG GLC SUV má u našich zákazníkov absolútny úspech. Obidva naše odlišne štylizované varianty na športovo-mestský životný štýl predstavujú suverénne všestranné vozidlá a sú precízne prispôsobené individuálnym želaniam zákazníkov. Okrem toho platí, že s pohonom E PERFORMANCE v modeli GLC 63 S prinášame na trh prvé vysokovýkonné hybridné SUV. Náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a rýchlo radiaca prevodovka umocňujú emocionálny a pre AMG typický zážitok z jazdy.“

Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach

Model GLC 43 4MATIC je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým motorom AMG s elektrickým turbodúchadlom, ktorý má výkon 310 kW (421 k) a vďaka remeňom poháňanému štartovaciemu generátoru (RSG) dokáže v dolnej oblasti rozsahu otáčok na krátky čas disponovať ďalším zvýšením výkonu o 10 kW (14 k). K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením.

Exkluzívne hybridné pohonné ústrojenstvo Mercedes-AMG v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE je po technickej stránke majstrovským dielom. Kombinuje 2,0-litrový turbomotor AMG s jednotkou elektrického pohonu (EDU) na zadnej náprave, čo umožňuje dosiahnuť strhujúci jazdný zážitok s vysokou účinnosťou. Nezávislé hybridné usporiadanie prináša nielen výrazne citeľný ťah, ale aj ešte vyváženejšie rozloženie hmotnosti, z čoho profitujú dynamika jazdy a ovládateľnosť vozidla. Okamžitá reakcia elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu, ako aj rýchle odovzdávanie výkonu sú veľmi výnimočné vlastnosti.

V závislosti od jazdného programu a jazdného stavu platí, že elektromotor dokáže podľa potreby zvýšiť výkon a krútiaci moment. Výsledkom je buď mimoriadne komfortný, alebo na výkon orientovaný pocit z jazdy. Vozidlo umožňuje aj čisto elektrické jazdenie. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja značky AMG. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle odovzdávanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný systémový krútiaci moment má hodnotu 1 020 Nm.

Ďalším vrcholom je nový plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prináša ešte väčšie potešenie z jazdy. V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré kombinuje agilnosť a stabilitu.

Prvky v exteriéri a interiéri charakteristické pre AMG, ktoré vozidlu dodávajú športovo ušľachtilý vzhľad

Dynamický a súčasne luxusný charakter nových variantov modelu Mercedes‑AMG GLC zvýrazňuje aj množstvo vonkajších a vnútorných prvkov špecifických pre AMG. V rámci dizajnu exteriéru patria k nim obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi výstuhami, ako aj samostatný spojler predného nárazníka s krídelkami a pochrómovaným ozdobným prvkom. Krídelká, veľké otvory na nasávanie vzduchu a prieduchy cielene usmerňujú prúdiaci vzduch, ktorý sa využíva pri rôznych funkciách. Dizajn dopĺňajú harmonicky integrované bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka so vzhľadom difúzora (GLC 43) alebo s dodatočnou doskou difúzora (GLC 63 S) a dve dvojité koncovky výfuku (s kruhovým prierezom pre GLC 43 a lichobežníkovým prierezom pre GLC 63 S).

O športový charakter interiéru sa postarajú sedadlá AMG so svojráznym vzhľadom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT AMG. Na želanie je k dispozícii koža a koža napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy. Na želanie sú k dispozícii aj sedadlá AMG Performance.

V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériový volant AMG Performance potiahnutý kožou napa (GLC 43) alebo kombináciou koža napa/mikrovlákno MICROCUT (GLC 63 S). Volant je dole sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a je vybavený striebornými hliníkovými radiacimi páčkami. Dve okrúhle tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie rôznych funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy, ako aj jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. Športovo-luxusnú atmosféru dotvárajú športové pedále AMG, podlahové rohože AMG a osvetlené nástupné lišty s nápisom AMG.

Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je exkluzívny pre AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry. Patrí sem aj ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže dať zobraziť aj navigačnú mapu alebo údaje o spotrebe.

Súčasťou výbavy je aj funkcia AMG TRACK PACE (sériovo pre GLC 63 S, na želanie pre GLC 43), ktorá slúži ako záznamník dát pri jazdení na pretekárskej trati. Počas jazdy na pretekárskej trati softvér desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát vozidla, napríklad rýchlosť, zrýchlenie a uhol natočenia kolies. Rovnako informatívne je aj zobrazovanie časov jednotlivých kôl a sektorov, ako aj ďalšie tréningové a analytické nástroje.

2,0-litrový štvorvalcový motor AMG s elektrickým turbodúchadlom

Srdcom nových modelov Mercedes-AMG GLC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý spája inovatívne technológie a vysokú výkonnosť s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát zostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v spoločnosti v Affalterbachu, ale tam bol aj zmontovaný na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Značka Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými metódami priemyslu 4.0 a s vysokou mierou digitalizácie.

Hnací agregát s interným označením M139l (l znamená pozdĺžne zabudovanie) je doposiaľ jediným sériovo vyrábaným motorom na svete, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne využíva tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania garantuje v celom rozsahu otáčok mimoriadne spontánnu odozvu. To vedie k ešte dynamickejšiemu pocitu z jazdy a zároveň zvyšuje efektívnosť.

Podrobný popis princípu fungovania elektrického turbodúchadla

Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na strane nasávania čerstvého vzduchu, je integrovaný elektromotor so šírkou približne štyri centimetre. Ten je elektronicky riadený a priamo poháňa hriadeľ turbodúchadla. Vďaka tomu sa koleso kompresora zrýchli ešte skôr, ako jeho konvenčný pohon prevezme prúd spalín.

Výrazne sa tým zlepšuje odozva v celom spektre otáčok vrátane voľnobežných otáčok. Reakcia spaľovacieho motora na polohu akceleračného pedála je ešte spontánnejšia, vďaka čomu je celkový pocit z jazdy výrazne dynamickejší. Elektrifikácia turbodúchadla okrem toho umožňuje dosahovať vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Tým sa zvyšuje aj agilnosť a súčasne sa optimalizuje schopnosť akcelerácie stojaceho vozidla. Technológia dokáže zachovať plniaci tlak aj v situácii, keď vodič zloží nohu z akceleračného pedála alebo šliapne na brzdový pedál. Vďaka tomu je neustále zaručená priama odozva.

Elektrické turbodúchadlo je poháňané 48-voltovým elektrickým systémom a pracuje s otáčkami až 175 000/min., čo umožňuje dosiahnuť veľmi vysoký prietok vzduchu. Turbodúchadlo, elektromotor aj výkonová elektronika sú pripojené k okruhu chladenia spaľovacieho motora, aby ustavične pracovali v najlepšom možnom rozsahu teploty.

V porovnaní s modelom GLC 43 je turbodúchadlo v modeli GLC 63 S výrazne väčšie. To znamená vyšší prietok vzduchu, a teda aj vyšší výkon. Okrem toho je integrovaný elektromotor poháňaný 400-voltovým vysokonapäťovým systémom.

Uzavretá kľuková skriňa motora M139l zaručuje vysokú tuhosť pri nízkej hmotnosti. To umožňuje dosiahnuť špičkové hodnoty spaľovacieho tlaku až 160 barov. Oblasti okolo valcov sú z veľkej časti uzavreté a krycou platňou prechádzajú len menšie kanáliky určené pre chladiace médium a motorový olej. Ďalšou špecifickou vlastnosťou hnacieho agregátu je dvojstupňové vstrekovanie benzínu. Veľmi rýchle a precízne piezoelektrické vstrekovače vstrekujú do spaľovacích priestorov palivo pod tlakom až 200 barov. V rámci druhého stupňa sa pridáva vstrekovanie do nasávacieho potrubia prostredníctvom magnetických ventilov, ktoré je potrebné na dosiahnutie vysokého špecifického výkonu motora.

 

 

Výkon 310 kW (421 k) a krútiaci moment 500 Nm umožňujú športové jazdné výkony

Inovatívna technológia v 2,0-litrovom štvorvalcovom radovom motore pomáha modelu Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC dosahovať menovitý výkon 310 kW (421 k) pri otáčkach 6 750/min. Maximálny krútiaci moment 500 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 000/min. Okrem toho platí, že v závislosti od situácie môže systém pri nízkych otáčkach nakrátko poskytnúť dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k) prostredníctvom remeňom poháňaného štartovacieho generátora (RSG). Remeňom poháňaný štartovací generátor druhej generácie funguje ako mierne hybridný pohon; ten okrem dočasného zvýšenia výkonu umožňuje aj funkcie ako kĺzanie a rekuperácia, ktoré slúžia na dosiahnutie maximálnej efektívnosti. 48-voltová technológia zároveň zvyšuje aj komfort, lebo prechody medzi funkciou štart – stop a funkciou kĺzania sú takmer nepozorovateľné.

 

Zrýchlenie modelu GLC 43 4MATIC z pokoja na 100 km/h trvá 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

 

Hybridné vozidlo E PERFORMANCE so systémovým výkonom 500 kW (680 k) a systémovým krútiacim momentom 1 020 Nm

Motor M139l v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE dosahuje výkon 350 kW (476 k) pri otáčkach 6 725/min. To znamená, že je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcom na svete. Maximálny krútiaci moment spaľovacieho motora 545 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 250 ‑ 5 500/min. 2,0-litrový motor vysokovýkonného hybridného vozidla je skombinovaný s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, s vysokovýkonným akumulátorom, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, ako aj s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Systémový výkon 500 kW (680 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm umožňujú pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,5 sekundy. Maximálna elektronicky obmedzená rýchlosť je 275 km/h.

 

Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky pripájanou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako hybrid P3. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Táto kompaktná konštrukcia prináša množstvo výhod.

Elektromotor pôsobí priamo na zadnú nápravu, vďaka čomu dokáže svoju silu premieňať priamo na náhon, čo možno využiť na ďalšie zvýšenie výkonu pri rozjazde, zrýchľovaní alebo predchádzaní. Sila elektromotora sa dokáže rozvinúť okamžite s plným krútiacim momentom, čo prináša agilné vlastnosti pri rozbiehaní. Vďaka integrovanému, elektronicky riadenému zvernému diferenciálu zadnej nápravy vodič okamžite zažíva citeľný nárast výkonu: hybridný model veľmi agilne zrýchľuje zo zákrut, poskytuje optimálnu trakciu, a tým aj väčšiu bezpečnosť jazdy.

Pri preklzávaní kolies na zadnej náprave sa hnacia sila elektromotora v závislosti od potreby krátko prenesie aj na predné kolesá, vďaka čomu sa dosiahne lepšia trakcia. To je možné vďaka mechanickému pripojeniu plnovariabilného náhonu na všetky kolesá prostredníctvom kardanového hriadeľa a hnacích hriadeľov predných kolies. Umiestnenie na zadnej náprave zlepšuje rozloženie hmotnosti aj rozloženie zaťaženia náprav. To je základom na dosiahnutie výbornej ovládateľnosti vozidla.

Koncepcia AMG ponúka navyše aj veľmi vysokú účinnosť rekuperácie, lebo systém dovoľuje len minimálne mechanické a hydraulické straty motora a prevodovky. Dvojstupňová prevodovka s automatizovaným radením so špeciálne vyladeným prevodovým pomerom na zadnej náprave zaručuje rozpätie od vysokého krútiaceho momentu kolies na agilný rozjazd až po spoľahlivý trvalý výkon pri vyšších rýchlostiach. Elektrický aktuátor zaradí druhý prevodový stupeň najneskôr pri rýchlosti cca 140 km/h, čo zodpovedá hodnote maximálnych otáčok elektromotora cca 13 500/min.

Pomocou zvýšenia výkonu prídavným elektromotorom sa vývojárskemu tímu súčasne podarilo zlepšiť aj účinnosť vozidla ako celku, pričom sa zároveň dosiahli aj nižšie emisie a nižšia spotreba.

Inšpirovaný Formulou 1™, vyvinutý v Affalterbachu: vysokovýkonný akumulátor AMG

Vývoj lítium-iónového akumulátora energie bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa osvedčili v hybridných pretekárskych vozidlách Formuly 1™ tímu F1 Mercedes-AMG Petronas. Experti výrobcu motorov Formuly 1™ High Performance Powertrains (HPP) v Brixworthe počas vývoja intenzívne komunikovali so spoločnosťou Mercedes-AMG v Affalterbachu. Vysokovýkonný akumulátor AMG kombinuje vysoký, často opakovane vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou, čo vedie k zvýšeniu celkového výkonu vozidla. K tomu sa pridáva rýchly príjem energie a vysoká hustota výkonu. Výsledok: pri svižnej jazde, napríklad v kopcovitom teréne, dokážu vodiči pri jazde do kopca spontánne využívať celý potenciálny výkon, zatiaľ čo pri zjazdoch z kopca dochádza k intenzívnej rekuperácii.

Trvalý výkon 80 kW a špičkový výkon 150 kW

Vysokovýkonný akumulátor v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE ponúka kapacitu 6,1 kWh, trvalý výkon 80 kW a na desať sekúnd aj špičkový výkon 150 kW. Na nabíjanie slúži rekuperácia alebo palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW, s ktorou možno vozidlo nabíjať striedavým prúdom z nabíjacej stanice, nabíjacej skrinky alebo domácej zásuvky. Akumulátor je navrhnutý na rýchle odovzdávanie a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Elektrický dojazd 12 kilometrov napriek tomu umožňuje praktický akčný rádius, napríklad na nehlučnú plnoelektrickú jazdu vozidla z obytnej zóny až na okraj mesta alebo diaľnicu.

Inovatívny pokrok: priame chladenie článkov akumulátora

Základom vysokej výkonnosti 400-voltového akumulátora AMG je inovatívne priame chladenie: špičkové chladiace médium, ktoré je založené na elektricky nevodivej kvapaline, prvýkrát obteká všetkých 560 článkov a chladí ich jednotlivo. Na optimálne odovzdávanie výkonu každý akumulátor potrebuje definovanú teplotu. Keď je zásobník energie príliš studený alebo príliš horúci, dočasne citeľne stratí výkon, prípadne sa jeho výkon musí znížiť reguláciou, aby pri príliš vysokej teplote nedošlo k žiadnemu poškodeniu. Rovnomerná regulácia teploty akumulátora má preto rozhodujúci vplyv na jeho výkonnosť, životnosť a bezpečnosť. Systém AMG je navrhnutý tak, aby bolo v akumulátore zabezpečené rovnomerné rozloženie tepla.

Akumulátor sa vždy nachádza v rovnomernom, optimálnom rozsahu pracovnej teploty s priemernou hodnotou 45 stupňov Celzia, a síce bez ohľadu na to, ako často sa nabíja alebo vybíja. Pri svižnej jazde ľahko môže dôjsť k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby sa z akumulátora mohol odobrať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením.

Prevádzková stratégia: elektrická sila je vždy k dispozícii

Základná prevádzková stratégia je odvodená od hybridného výkonového zväzku pretekárskeho vozidla Mercedes-AMG Petronas Formuly 1. Rovnako ako v najvyššej triede motoristického športu je maximálny náhon k dispozícii vždy, keď si ho vodič vyžiada prostredníctvom podradenia dorazovým spínačom – napríklad s cieľom prudkého zrýchlenia zo zákrut alebo rýchleho predchádzania. Vďaka vysokému rekuperačnému výkonu aj vďaka dobíjaniu na požiadanie možno elektrickú energiu kedykoľvek vyvolať a často reprodukovať.

Vysokovýkonný hybridný pohon dokáže regulovať trakciu kolesa

Ďalšie výhody prináša hybridný pohon pri regulácii dynamiky jazdy. Hneď ako niektoré koleso začne signalizovať nadmerné preklzávanie, namiesto zásahu do brzdenia prostredníctvom systému ESP® dokáže trakciu regulovať aj elektromotor. Inteligentné riadenie v takom prípade zníži hnací moment elektromotora, ktorý sa cez zverný diferenciál zadnej nápravy prenáša na príslušné koleso. Výsledok: ESP® nemusí zasahovať alebo zasiahne neskôr. Výhoda: spaľovací motor možno vďaka tomu prevádzkovať s vyšším krútiacim momentom. To prispieva k zlepšeniu agilnosti a zvýšeniu efektívnosti. Okrem toho možno na nabíjanie akumulátora využívať aj výkon, ktorý by sa inak „zničil“ pri brzdení.

Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou

Prenos sily na obidvoch modeloch Mercedes-AMG GLC zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = viacspojková prevodovka), v ktorej menič krútiaceho momentu nahrádza mokrá rozjazdová spojka. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje extrémne krátke časy preradenia a v prípade potreby aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ poskytuje navyše aj mimoriadne výrazný zážitok z radenia. Okrem toho je aplikovaná funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne zrýchlenie z pokoja. V jazdnom programe Komfort je automaticky aktivovaná funkcia ECO štart – stop, funkciu kĺzania možno aktivovať v programe Individuálny.

Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC v modeli GLC 43 sa vyznačuje stálym rozdeľovaním sily medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 31 : 69 percent. Toto rozloženie s dôrazom na zadnú nápravu zabezpečuje lepšiu jazdnú dynamiku a väčšie priečne zrýchlenie, ako aj lepšiu trakciu pri zrýchľovaní. Hnaciu silu v modeli GLC 63 S prenáša na cestu plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Krútiaci moment motora možno podľa potreby plynule regulovať od pomeru 50/50 medzi prednou a zadnou nápravou až po 100 % na zadnej náprave.

DYNAMIKA AMG je sériovo súčasťou výberu jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT

Jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT (päť pre GLC 43, osem pre GLC 63 S) umožňujú veľké rozpätie charakteristiky vozidla od komfortnej až po dynamickú. Jednotlivé jazdné programy ponúkajú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rôznym jazdným podmienkam.

Ako súčasť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT treba spomenúť aj integrovanú regulácia dynamiky jazdy s označením DYNAMIKA AMG. Tá rozširuje stabilizačné funkcie elektronického systému stabilizácie ESP® o agilizujúce zásahy do krivky závislosti riadenia a prídavných funkcií ESP®. Napríklad: krátky zásah brzdy zadného kolesa na vnútornej strane zákruty, ktorý sa iniciuje počas dynamického prejazdu zákruty, vyvolá definovaný zatáčavý moment okolo zvislej osi s cieľom dosiahnuť spontánne a precízne zatočenie vozidla.

Charakteristika a účinnosť týchto zásahov závisí od zvoleného programu AMG DYNAMIC SELECT, pričom vyladenie v programe Individuálny môže určovať sám vodič. Systém ESP® možno nastaviť v rámci troch stupňov. ZAP je štandardne zvolená možnosť, ktorá ponúka vysokú bezpečnosť primerane k športovému charakteru kompletného vozidla. Zatiaľ čo stupeň Šport dovoľuje dosahovať väčší uhol bočného sklzu, výberom možnosti VYP sa systém úplne vypne, čo umožní mimoriadne športový štýl jazdenia na uzavretých pretekárskych tratiach.

Podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením

Obidva modely sú vybavené podvozkom AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením. Športovú dynamiku jazdy kombinuje s vysokým komfortom pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Základom sú predná náprava so špeciálne vyvinutými strmeňmi a nosnými kĺbmi pružinového ramena a zadná náprava, ktorá je rovnako vylepšená elastokinematickými prvkami dimenzovanými na jazdnú dynamiku. Adaptívne nastaviteľné tlmenie na tomto základe priebežne prispôsobuje charakter tlmenia na každom kolese v závislosti od momentálnej potreby – vždy pri zohľadnení predvoleného stupňa nastavenia podvozka, štýlu jazdenia a vlastností povrchu vozovky. Okrem zvýšenia komfortu pri odvaľovaní a komfortu jazdy to vedie aj k zvýšeniu bezpečnosti jazdy. Na výber sú tri rôzne charakteristiky tlmenia (Komfort, Šport a Šport+).

Aktívna stabilizácia nakláňania ako sériová výbava modelu GLC 63 S E PERFORMANCE

K nastaveniu vysokej miery jazdnej dynamiky, ktorá je špecifická pre AMG, rozhodujúcim spôsobom prispieva aj ďalšia funkcia: pre model GLC 63 S E PERFORMANCE je sériovo dodávaná aktívna stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL. Tento systém už nevyužíva tradičné, tuhé priečne stabilizátory a pohyby karosérie sú kompenzované elektromechanicky. Priečne stabilizátory na prednej aj na zadnej náprave sú s týmto cieľom rozdelené na dve časti. V strede sa nachádza elektromechanický aktuátor, ktorého súčasťou je trojstupňová planétová prevodovka. Pri jazde na vozovke s nerovným povrchom alebo pri miernom štýle jazdy aktuátor aktívne oddeľuje polovice stabilizátora, čo zvyšuje komfort jazdy. Pri dynamickom jazdení, napríklad na kľukatej ceste, sa polovice stabilizátora spoja a navzájom sa otočia.

Systém však neobmedzuje len nakláňanie pri jazdení v zákrutách, ale umožňuje aj presnejšie vyladenie vlastností riadenia a správania pri zmenách zaťaženia. Okrem toho zvyšuje aj komfort pri jazde v priamom smere, lebo kompenzuje napríklad reakcie na nerovnosti na jednej strane vozovky. Pohyby karosérie možno aktívne a optimálne prispôsobiť jazdnému stavu. Pokiaľ ide o dynamiku, presnosť a spätnú väzbu pre vodiča, jazdné vlastnosti typické pre AMG možno tak zažiť ešte intenzívnejšie.

S cieľom naplniť vysoké požiadavky na výkon je systém založený na prídavnom 48-voltovom elektrickom systéme. Ďalšou výhodou v porovnaní s bežnými systémami na báze hydrauliky je výrazne rýchlejšia odozva. Okrem toho treba spomenúť aj nižšiu hmotnosť konštrukčných dielov v porovnaní s hydraulickými riešeniami.

Trojstupňové parametrické riadenie AMG a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy

K zvyšovaniu dynamiky a komfortu rovnako prispieva aj usporiadanie riadenia na modeloch Mercedes-AMG GLC. Trojstupňové parametrické riadenie AMG je tak vybavené variabilným prevodom geometrie riadenia, ktorý sa prispôsobuje zvolenému jazdnému programu. Pri vysokej rýchlosti sa podpora posilňovača riadenia znižuje, pri nízkej rýchlosti sa plynule zvyšuje. Čiže pri nízkej rýchlosti, ako aj pri manévrovaní a parkovaní stačí vodičovi vynaložiť relatívne menšiu silu, zatiaľ čo pri rýchlejšej jazde zostáva zachovaná najlepšia možná kontrola nad vozidlom. Navyše pri nastaveniach podvozka Šport a Šport+ vodič prostredníctvom volantu získava výrazne viac spätných informácií o jazdnom stave.

Súčasťou sériovej výbavy je okrem toho aj aktívne riadenie zadnej nápravy. Toto riadenie pracuje s maximálnym uhlom natočenia kolies 2,5°. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlosti do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. Pritom dochádza k virtuálnemu skráteniu rázvoru, čo vedie k výrazne agilnejšiemu zatáčaniu, k zníženiu sily potrebnej na riadenie, ako aj k lepšej manévrovateľnosti. Pri odbočovaní alebo zaparkovávaní sa tým napríklad citeľne zmenšuje priemer otáčania. Pri rýchlosti nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá naproti tomu natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7°. Toto virtuálne predĺženie rázvoru má pozitívny účinok na jazdnú stabilitu, vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily pri zmenách smeru jazdy, a tým aj k bezprostrednejšej reakcii vozidla na príkazy riadenia. Reakcia riadenia zadnej nápravy závisí od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT.

Športová brzdová sústava AMG a výfuková sústava AMG so športovým zvukom motora

Športová brzdová sústava AMG modelu GLC 43 zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a tú najlepšiu dávkovateľnosť brzdnej sily. Na prednej náprave sú namontované dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním s rozmermi 370 x 36 milimetrov a 4-piestikové pevné strmene, na zadnej náprave sú namontované brzdové kotúče s rozmermi 360 x 26 milimetrov s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Vzhľadom na extrémne hodnoty výkonu a s nimi spojené športové vlastnosti je model GLC 63 S sériovo vybavený vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu (dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 390 x 36 mm) a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu (dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 370 x 26 mm). Brzdová sústava presvedčí veľmi krátkymi brzdnými dráhami, ako aj maximálnou mechanickou odolnosťou a odolnosťou voči takzvanému vädnutiu počas intenzívneho namáhania. Okrem toho boduje aj dlhou životnosťou a mimoriadne spontánnou odozvou.

Mnohé balíky výbavy umožňujú ešte individuálnejšie prispôsobenie modelov Mercedes-AMG GLC

Exteriérový balík AMG Night zahŕňa lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel vo vysokolesklej čiernej farbe, ozdobné vložky na bočných obloženiach prahov AMG, ozdobné lišty línie bokov, lemovanie okien a ozdobnú lištu na zadnom nárazníku. Takisto treba spomenúť tepelnoizolačné tmavo tónované sklá od stĺpika B, ako aj dve načierno pochrómované dvojité koncovky výfukovej sústavy AMG.

Exteriérový balík AMG Night II obsahuje navyše tmavo pochrómované lamely obloženia chladiča, ako aj označenia typu na blatníkoch a v zadnej časti vozidla, vrátane trojcípej hviezdy v zadnej časti vozidla.

Exteriérový balík Uhlíkové vlákna AMG obsahuje prvky z kvalitného pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien pre výstuhu v tvare A na spojleri predného nárazníka AMG, vložky bočných obložení prahov AMG a ozdobnú lištu na spojleri zadného nárazníka AMG. Model GLC 43 s balíkom vzhľadu AMG pôsobí ešte športovejšie: predný rozdeľovač prúdenia vo vysokolesklej čiernej farbe s krídelkami na bokoch a zadný difúzor s doskou difúzora sú vizuálnymi prvkami prevzatými z motoristického športu. Na spojleri zadného nárazníka vo vysokolesklej čiernej farbe sa nachádzajú ďalšie krídelká otvorov na odvod vzduchu.

Verzia Edition 1 pri uvedení na trh

Model GLC 63 S E PERFORMANCE si jeden rok od jeho uvedenia na trh možno objednať v exkluzívnej verzii Edition 1 vo farbách exteriéru grafitová sivá magno alebo strieborná high‑tech magno. Fólie vo farbe drevené uhlie magno opticky predĺžia boky vozidla. 21-palcové kované disky AMG s dizajnom krížových lúčov sú nalakované matným čiernym lakom. S nimi pôsobivo kontrastujú do leskla osústružené ráfiky kolies. To platí aj pre žlto lakované brzdové strmene vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG.

Aerodynamický balík AMG umocňuje dynamický vizuálny dojem. Medzi aerodynamické prvky patrí väčší predný rozdeľovač prúdenia vo vysokolesklej čiernej farbe s krídelkami po stranách, odtrhová hrana AMG Performance vo farbe karosérie, ako aj ďalšie krídelká otvorov na odvod vzduchu v zadnom nárazníku vo vysokolesklej čiernej farbe. K dispozícii sú aj exteriérové balíky AMG Night a AMG Night II. Veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG zdôrazňuje špeciálny status edície.

Interiér sa vyznačuje kontrastom čiernej a žltej farby. Sedadlá AMG Performance sú obzvlášť elegantné vďaka čalúneniu v čiernej koži napa Exklusiv so žltým ozdobným prešívaním a logami Edition 1 na predných opierkach hlavy. Aj ony nadväzujú na športový vzhľad, rovnako ako bezpečnostné pásy v žltej farbe a exkluzívne ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien so žltou niťou. K týmto prvkom sa perfektne hodí volant AMG Performance potiahnutý kožou napa/mikrovláknom DINAMICA so žltým ozdobným švom a nástupné lišty AMG s nažlto osvetleným nápisom AMG. Poslednými prvkami sú exkluzívna plaketa edície v interiéri, ako aj špecifické podlahové rohože AMG so žltým ozdobným prešívaním a označením Edition 1.

Na ochranu cenného vozidla každý zákazník získa na mieru vyhotovenú interiérovú autoplachtu AMG s logom Edition 1. Svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevnej tkaniny zo syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.

Technické údaje

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV

Motor

Počet/usporiadanie valcov

 

4/R

Zdvihový objem

cm3

1 991

Menovitý výkon

kW/k

310/421 + 10/14 (RSG)

pri otáčkach

ot./min

6 750

Menovitý krútiaci moment

Nm

500 + 150 Nm (RSG)

pri otáčkach

ot./min

5 000

Kompresný pomer

 

10,0 : 1

Príprava zmesi

 

kombinované priame vstrekovanie benzínu a vstrekovanie benzínu do nasávacieho potrubia, preplňovanie prostredníctvom elektricky podporovaného turbodúchadla

Prenos sily

Pohon

 

Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu (39 % vpredu : 61 % vzadu)

Prevodovka

 

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou)

Preklady

1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň

 

5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60

Dozadu

 

4,80

Podvozok

Predná náprava

Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením

Zadná náprava

Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením, aktívnym riadením zadnej nápravy

Brzdová sústava

Hydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu brzdové kotúče s rozmermi 370 x 36 mm s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu brzdové kotúče s rozmermi 360 x 26 mm s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikové hliníkové plávajúce strmene; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP®

Riadenie

Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8:1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia

Disky

vpredu: 8,0J x 19 ET 21,5; vzadu: 9,0J x 19 ET 13,5

Pneumatiky

vpredu: 235/55 R19; vzadu: 255/50 R19

Rozmery a hmotnosti

Rázvor

mm

2 888

Rozchod kolies vpredu/vzadu

mm

1 666/1 666

Dĺžka/šírka/výška

mm

4 749/1 920/1 635

Priemer otáčania

m

12,9

Objem batožinového priestoru

l

620 – 1 680

Prevádzková hmotnosť podľa ES

kg

1 975

Zaťaženie

kg

575

Objem palivovej nádrže/z toho rezerva

l

62/10

Jazdné výkony, spotreba, emisie

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

4,8

Maximálna rýchlosť

km/h

250 (elektronické obmedzenie)

Kombinovaná spotreba paliva

l/100 km

10,2 – 9,81

Kombinované emisie CO2

g/km

232 – 2231

       

[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

 

 

Technické údaje

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE SUV

Hybridný systém

 

Usporiadanie pohonu

 

P3: spaľovací motor vpredu, elektromotor na zadnej náprave

 

Systémový výkon

kW/k

500/680

 

Systémový krútiaci moment

Nm

1 020

 

Kapacita energie (brutto/netto)

kWh

6,1/4,8

 

Elektrický dojazd

km

12

 

Spaľovací motor

 

Počet/usporiadanie valcov

 

4/R

 

Zdvihový objem

cm3

1 991

 

Menovitý výkon

kW/k

350/476

 

pri otáčkach

ot./min

6 750

 

Menovitý krútiaci moment

Nm

545

 

pri otáčkach

ot./min

5 250 – 5 500

 

Kompresný pomer

 

9,0 : 1

 

Príprava zmesi

 

kombinované priame vstrekovanie benzínu a vstrekovanie benzínu do nasávacieho potrubia, preplňovanie prostredníctvom elektricky podporovaného turbodúchadla

 

Elektromotor

 

Druh

 

permanentne budený synchrónny motor

 

Menovitý výkon

kW/k

150/204

 

Menovitý krútiaci moment

Nm

320

 

Prenos sily

 

Pohon

 

plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+

 

Prevodovka

 

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou)

 

Preklady

 

1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň

 

5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60

 

Dozadu

 

4,80

 

Podvozok

 

Predná náprava

Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením, aktívnou stabilizáciou nakláňania

 

Zadná náprava

Podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s hliníkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami, podperou rozjadového a brzdného momentu, odľahčenými skrutkovými pružinami a stabilizátorom, ako aj adaptívne nastaviteľným tlmením, aktívnou stabilizáciou nakláňania, aktívnym riadením zadnej nápravy

 

Brzdová sústava

Hydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu brzdové kotúče s rozmermi 390 x 36 mm s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu brzdové kotúče s rozmermi 370 x 26 mm s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikové hliníkové plávajúce strmene; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP®

 

Riadenie

Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (13,1 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia

 

Disky

vpredu: 9,5J x 20 ET 32; vzadu: 10,0J x 20 ET 24

 

Pneumatiky

vpredu: 265/45 R20; vzadu: 295/40 R20

 

Rozmery a hmotnosti

 

Rázvor

mm

2 888

 

Rozchod kolies vpredu/vzadu

mm

1 645/1 646

 

Dĺžka/šírka/výška

mm

4 749/1 920/1 635

 

Priemer otáčania

m

12,9

 

Objem batožinového priestoru

l

470 – 1 530

 

Prevádzková hmotnosť podľa ES

kg

2 310

Zaťaženie

kg

575

 

Objem palivovej nádrže/z toho rezerva

l

65/10

 

Jazdné výkony, spotreba, emisie

 

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

3,5

 

Maximálna rýchlosť

km/h

275 (elektronické obmedzenie)

 

Vážená, kombinovaná spotreba paliva

l/100 km

7,5 1

 

Vážené, kombinované emisie CO2

g/km

170 1

 

Vážená, kombinovaná spotreba elektriny

kWh/100 km

12,7 1

 

         

[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk

 

[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

Zobrazit Galériu

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

1 komentár

tadalafil powder direct purchase reakcia na: Nový Mercedes-AMG GLC: vysokovýkonné SUV v dvoch výkonných vyhotoveniach

11.2.2024 09:02
7 in cells with shTPX2 expression Figure 7d <a href="http://acialis.one">cialis coupons</a>
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať