SAMSUNG_082022 Advertisement SAMSUNG_082022 Advertisement SAMSUNG_082022 Advertisement

Nový dizajn môže výrazne zjednodušiť parkovanie

5

Nový systém riadenia EasyTurn, ktorý vyvinul dodávateľ pre automobilový priemysel ZF, umožňuje autám jazdiť bokom. Systém využíva unikátne nastavenie odpruženia, ktoré umožňuje predným kolesám otáčať sa o 80 stupňov, čo je viac ako dvojnásobok oproti bežnému systému. Podľa časopisu MotorTrend systém pridáva medzi spojovaciu tyč a hrebeň riadenia spojovací článok, ktorý zväčšuje kĺbový pohyb ďaleko nad rámec štandardnej konštrukcie.

Spoločnosť ZF nainštalovala EasyTurn do elektrického BMW i3, aby demonštrovala, ako môže vozidlo vykonať obrat v podstate otáčaním zadných kolies v priestore cesty s jedným jazdným pruhom. Táto funkcia takisto umožňuje vodičom zaparkovať na menšie paralelné parkovacie miesta oveľa ľahšie ako tradičným spôsobom. Najväčší problém pri zabudovaní takéhoto systému do vozidla je v tom, že by bolo ťažké nájsť dostatok miesta pod kapotou, aby sa kolesá mohli pohybovať v celom rozsahu potrebnom na pohyb vozidla takýmto spôsobom.

Mnohé elektromobily túto prekážku odstraňujú a v súčasnosti využívajú tento priestor na prídavný kufor, ktorý by mohol byť tvarovaný okolo kolies. Spoločnosť ZF zatiaľ neoznámila, že by niektorý výrobca automobilov plánoval zaviesť jej systém do výroby, ale pokročilé systémy riadenia sú čoraz bežnejšie vo vozidlách vyššej triedy. Napríklad Mercedes EQS má systém, ktorý natáča zadné kolesá o niekoľko stupňov oproti predným, aby sa polomer otáčania plnohodnotného sedanu zmenšil na polomer otáčania kompaktného vozidla.

Zdroj: nypost.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

5 komentárov

Hlupy Luboslav Lacko klame reakcia na: Nový dizajn môže výrazne zjednodušiť parkovanie

19.7.2022 10:07
Hlupy Luboslav Lacko klame
Reagovať

RE: Hlupy Luboslav Lacko klame reakcia na: Hlupy Luboslav Lacko klame

19.7.2022 19:07
Tvoj tata je hlúpy keď ťa necháva na nete bez dozoru.

Toto je len reprezentácia kardanového kĺbu ktorý umožní zaparkovať takmer každému. Boli aj koncepty kde sa zdvihla náprava, a človek zaparkoval nad už parkujúce auto. Ale to bolo koncom minulého tisícročia, keď si ešte nebol na svete. A nemôžeˇš si to pamätať.
Reagovať

RE: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame reakcia na: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame

20.7.2022 01:07
Pozicaj si auto a chod si vyskusat parkovanie. Potom ti mozno dojde, ze kolesa nemaju nic s vyraznym zjednodusenim parkovania. Lacko pise bludy.
Reagovať

RE: RE: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame reakcia na: RE: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame

20.7.2022 10:07
Kamo ty nechapes, ze si domyslas? Precitaj si nadpis. Nie je o pozdlznom parkovani. Keby hlupy Lacko to slovo tam dal, tak vtedy ma nadpis zmysel. Lacko pise o inom ako ty.

RE: RE: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame reakcia na: RE: RE: Hlupy Luboslav Lacko klame

20.7.2022 09:07
Ale majú. Keď ťa prvý krát pustí ocinko za volant, tak pochopíš že pozdĺžne parkovanie je tým jednoduchšie čím sa kardan na kolesách dá vytočiť viac.

Ale to sa nestane. Kým budeš mať vek na vodičák, tak zrušia osobné motorové vozidlá pre plebs.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať