
Nový dizajn môže výrazne zjednodušiť parkovanie
Nový systém riadenia EasyTurn, ktorý vyvinul dodávateľ pre automobilový priemysel ZF, umožňuje autám jazdiť bokom. Systém využíva unikátne nastavenie odpruženia, ktoré umožňuje predným kolesám otáčať sa o 80 stupňov, čo je viac ako dvojnásobok oproti bežnému systému. Podľa časopisu MotorTrend systém pridáva medzi spojovaciu tyč a hrebeň riadenia spojovací článok, ktorý zväčšuje kĺbový pohyb ďaleko nad rámec štandardnej konštrukcie.
Spoločnosť ZF nainštalovala EasyTurn do elektrického BMW i3, aby demonštrovala, ako môže vozidlo vykonať obrat v podstate otáčaním zadných kolies v priestore cesty s jedným jazdným pruhom. Táto funkcia takisto umožňuje vodičom zaparkovať na menšie paralelné parkovacie miesta oveľa ľahšie ako tradičným spôsobom. Najväčší problém pri zabudovaní takéhoto systému do vozidla je v tom, že by bolo ťažké nájsť dostatok miesta pod kapotou, aby sa kolesá mohli pohybovať v celom rozsahu potrebnom na pohyb vozidla takýmto spôsobom.
Mnohé elektromobily túto prekážku odstraňujú a v súčasnosti využívajú tento priestor na prídavný kufor, ktorý by mohol byť tvarovaný okolo kolies. Spoločnosť ZF zatiaľ neoznámila, že by niektorý výrobca automobilov plánoval zaviesť jej systém do výroby, ale pokročilé systémy riadenia sú čoraz bežnejšie vo vozidlách vyššej triedy. Napríklad Mercedes EQS má systém, ktorý natáča zadné kolesá o niekoľko stupňov oproti predným, aby sa polomer otáčania plnohodnotného sedanu zmenšil na polomer otáčania kompaktného vozidla.
Zdroj: nypost.com.
Zobrazit Galériu