SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Pätina populácie si myslí, že láska sa dá kúpiť za peniaze. Na Valentína sa stretávame aj so stereotypmi

Tlačové správy
0

Romantická večera, návšteva kina či kytica kvetov. Sviatok zaľúbených alebo svätý Valentín je už roky udomácnený aj na Slovensku. Z prieskumu 365.bank[1] vyplýva, že 14. február oslavuje až takmer 60% našincov. Najčastejšie pritom pri tejto príležitosti míňame sumu do 50 eur (celkovo 73 % ľudí).  Pri téme Valentína sa pritom u časti populácie stretávame aj so stereotypmi. U mužov pretrváva názor, že by mali práve oni častejšie platiť za večeru alebo darčeky. Zaujímavosťou je aj to, že pätina z opýtaných súhlasí s výrokom, že láska sa dá kúpiť za peniaze.

AMD_022024

Či už Valentína vnímajú ako oslavu lásky, alebo komerčný sviatok zameraný na zvýšenie tržieb obchodníkov, tento deň uznáva a oslavuje 58 % Slovákov. Naopak, niečo cez 38 % opýtaných tvrdí, že tomuto dňu nevenuje zvlášť pozornosť.

Na Valentína najčastejšie minieme do 50 eur

Tí, ktorí oslavujú 14. február najčastejšie za týmto účelom minú sumu do 50 eur, pričom na tejto výške sa zhodli obe pohlavia. Niečo cez 30 % Slovákov považuje za ideálnu sumu do 20 eur a valentínske darčeky v cene nad 100 eur a viac preferuje len menej ako desatina ľudí.

Polovica Slovákov a Sloveniek si myslí, že vzájomne na seba s partnerom míňajú približne rovnako. U zvyšnej polovice sú to práve muži, ktorí väčšinou tvrdia, že míňajú  viac peňazí. 38 % mužov je presvedčených, že v tento deň míňajú na svoje partnerky viac ako ony na nich, pričom porovnateľné množstvo žien im dáva za pravdu.

Muži sú viac presvedčení, že za večeru by mali zaplatiť oni

Hoci necelá tretina Slovákov si myslí, že je v poriadku, ak sa o úhradu účtu za valentínsku večeru alebo kino postará žena, o niečo viac našincov (36%) je ochotných pristúpiť skôr na možnosť, že žena zaplatí tieto náklady len občasne. Necelá štvrtina sa prikláňa k tomu, že za večeru by mal zaplatiť muž a nie žena.

Zaujímavosťou pritom je, že tradičnejší model prístupu k plateniu účtu za valentínsku večeru alebo kino majú do väčšej miery práve muži. To, že tento výdavok by mal zaplatiť práve muž si celkovo myslí 27 % z nich, pričom s týmto tvrdením súhlasí len necelá pätina žien. Tradičné vzorce správania sa pritom prejavujú najmä u ľudí nad 45 rokov,“ uvádza Linda Valko Gáliková, Head of PR 365.bank.

Láska za peniaze?

S tvrdením, že sa dá láska kúpiť za peniaze súhlasí pätina populácie. Zvyšok resp. väčšina z nich sa však prikláňa k opačnému presvedčeniu. S narastajúcim vekom sa pritom zvyšuje počet tých, ktorí veria, že láska sa za peniaze kúpiť nedá.

365.bank:
Sme banka pre dnešných ľudí. Prinášame bankovníctvo, ktoré je v digitále postavené na princípe „mobile first“. Do pobočiek prinášame nový, neformálny model obsluhy klienta, založený na priateľskom vzťahu. Produkty a služby vytvárame tak, aby boli pre klientov jednoduché a príjemné na používanie. Viac na www.365.bank.


[1] Zber dát bol realizovaný prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos koncom januára 2024 na reprezentatívnej vzorke 1050 respondentov

365.bank

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať