PANASONIC PANASONIC PANASONIC

Peugeot 308SW GT Pack 1.6 Hybrid 225k / Úsporný krásavec

3

Neviem si pomôcť, ale keď som si prebral na test nový Peugeot 308SW v plug-in hybridnej verzii, musel som konštatovať, že Peugeot robí stále krajšie autá. Potvrdilo mi to, samozrejme, aj veľa okoloidúcich, ktorí sa za autom otáčali všade, kde som prišiel. A to som mal relatívne nenápadnú bielu, aj keď krásnu perleťovú verziu, pričom sa nová 308 dodáva vo viacerých oveľa pútavejších farbách.

Dizajn je naozaj to prvé, čo si na aute všimnete, a výrobca si tu dáva veľmi záležať na tom, aby zaujal. Predná maska s typickými sklami denného LED svietenia, ktoré sa tentoraz tiahnu od okrajov svetlometov až po spodnú časť masky, sa vyznačuje veľkou štylizovanou mriežkou so striebornými prvkami, ktoré sa opticky rozbiehajú od nového loga umiestneného v strede. Na okrajoch ju ukončujú stupňovito umiestnené hlavné LED svetlomety s plnou automatikou. Na boku je nad predným blatníkom umiestnené ďalšie logo výrobcu. Nabíjací konektor typu 2 je umiestnený vľavo nad zadným kolesom, na opačnej strane je hrdlo tankovania. Zadné skupinové svetlá sú tiež zverené LED technológii a majú podobu troch šikmých pásikov vedľa seba, smerujúcich k stredu.

 

Dobrý dojem z exteriéru nekazí ani interiér. Na prvý pohľad vás zaujme kvalitné spracovanie nielen palubnej dosky, ale celého interiéru. Keďže som testoval najvyššiu výbavu GT Pack, zbadal som to hneď na typicky tvarovanom volante so sploštením zhora a zdola a s veľkým embosovaným nápisom GT v jeho spodnej časti. Koncepcia prístrojovej dosky tak ako pri ostatných modeloch výrobcu počíta s tým, že sa na prístrojový panel pozeráte ponad volant. To spôsobuje, že je volant posadený nižšie a displej prístrojového panela vyčnieva nad palubnú dosku. Pri prvom nasadnutí je to nezvyk, ale po pár hodinách jazdenia si to už ani neuvedomujete. Nová 308 SW je jeden z prvých modelov výrobcu s novou generáciou infotainmentu. Ten predchádzajúci sme často kritizovali za nedostatočné využívanie plochy displeja, keď po oboch stranách boli nevyužiteľné pomerne široké pásy, ktoré zobrazovali iba nastavenie teploty klimatizácie. To sa našťastie teraz zmenilo, infotainment dostal novú grafiku aj viacero nových funkcií a už využíva celú plochu displeja. Je dobre ovládateľný, prehľadný a dostupný aj v slovenčine. Nové ikony sú dostatočne veľké, takže sa už na prvý pohľad viete dobre orientovať. Prostredie je plynulé a pomerne bohaté sú možnosti personalizácie. Navigácia funguje vcelku dobre, potrebovala by však častejšie aktualizácie. Pod hlavným displejom je pomocný dotykový displej, ktorý umožňuje priame voľby prednastavených funkcií. Nižšie pod ním je rad mechanických tlačidiel slúžiacich na ovládanie klimatizácie a prístupu do hlavného menu. Na stredovom paneli sa nachádza prepínač smeru jazdy s tlačidlami P a B vedľa neho. Za ním je prepínač jazdných režimov, pomocou ktorého možno navoliť aj čisto elektrický režim alebo jeho podržaním spustiť dobíjanie batérie z motora. V kabíne je dostatok odkladacích priestorov a v stredovej konzole je k dispozícii aj bezdrôtové nabíjanie mobilu. Android Auto aj Apple CarPlay sú dostupné bezdrôtovo, ich zobrazenie je na ľavej strane obrazovky, pravá tretina je vyplnená logom, informáciou o systéme a pripojenom mobile. Mohla však byť využitá lepšie.

K dispozícii je zástup asistenčných systémov. Samozrejmosť je systém na udržiavanie v jazdnom pruhu a varovanie pri jeho opustení, upozornenie na prekážku či parkovacie senzory. Veľkej zmeny sa dočkal kamerový systém, ktorý má teraz výborný obraz a zobrazuje aj po stranách v reálnom čase, prípadne si môžete zobraziť 360° náhľad auta zhora. Nájdete tu aj adaptívny tempomat či systém sledovania mŕtvych uhlov. Súčasťou je systém na sledovanie pozornosti vodiča. Všetky asistenčné systémy fungovali dobre a bez problémov. Vo výbave sú aj výborné svetlomety s matrixovou technológiou. V noci svietia veľmi dobre aj na diaľku, vykrývanie ostatných účastníkov pracovalo spoľahlivo.

Čo sa týka pohonu, ako som sa zmieňoval, ide o plug-in hybrid, ktorý Peugeot označuje trochu mätúco ako Hybrid, akoby nestačilo, že veľa používateľov v tom má aj tak guláš. Takže na zopakovanie: plug-in hybrid sa od hybridu líši tým, že má väčšiu batériu, ktorú možno externe dobíjať tak ako pri elektromobile. V tomto prípade má batéria kapacitu 12,4 kWh a dá sa nabíjať v našom prípade príplatkovou výkonnejšou AC nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Nabijete ju tak asi za hodinu a 40 minút. Auto, žiaľ, zobrazuje rýchlosť nabíjania iba v prepočte na km/h, takže nemáte vôbec tušenie, akým výkonom sa nabíja. Neviem, z akého dôvodu to takto niektorí výrobcovia používajú. Treba ešte pripomenúť, že nabíjanie funguje iba pri zamknutom aute. Problém však je, že auto sa automaticky odomyká, keď sa k nemu priblížite, takže ak okolo neho potrebujete prejsť, nabíjanie sa vypne a zase zapne, teda ak to nabíjačka umožní a nebudete musieť nabíjanie zase autorizovať. Toto nie je príliš dobre vyriešené. U konkurencie sa zväčša nabíjanie vypína po otvorení dverí, čo by bolo aj v tomto prípade logickejšie.

Hybridný systém pozostáva z benzínového štvorvalca s objemom 1,6 l, s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 250 Nm a elektromotora s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 320 Nm. Celkový systémový výkon je 165 kW a krútiaci moment 360 Nm. Systém pracuje s 8-stupňovým automatom a umožňuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená až pri 235 km/h, na elektrinu dosiahnete 135 km/h. Vzhľadom na veľkosť vozidla ide o veľmi dobré hodnoty a s autom si tak môžete občas aj zašantiť. Pomáha tomu aj dobre odladený podvozok. Vďaka tomu sa ním veľmi príjemne jazdí, podvozok dobre drží aj v zákrutách, je však pohodlný a primerane mäkký. V čisto elektrickom režime sa mi podarilo ubehnúť 56 km, bežnejšie však budete dosahovať okolo 50 km. Auto nemá možnosť ovládania rekuperácie tak ako všetky modely Stellantis, ale umožňuje zaradenie zvýšenej rekuperácie tlačidlom B. A takisto rovnako ako všetky nedokáže túto zvýšenú rekuperáciu zaradiť automaticky, hoci pri zapnutí adaptívneho tempomatu pred obcou. To je trochu škoda a mohli by sa s tým konštruktéri trochu pohrať. Spotreba sa, samozrejme, odvíja od toho, ako často nabíjate. Prvých 100 km som ubehol za 2,9 l/100 km, pričom celková spotreba v teste sa ustálila po 1140 km na 4,0 l/100 km. Ak nabíjať nebudete, bude sa kombinovaná spotreba pohybovať v okolí 6,8 l/100 km, veľmi však záleží na štýle jazdy. Vcelku sa autom dá jazdiť úsporne, pred jeho kúpou však treba zvážiť (rovnako ako pri každom inom plug-in hybride), aké máte možnosti každodenného nabíjania. Pokiaľ auto nebudete pravidelne nabíjať, je na zváženie príplatok za plug-in hybridný systém. V opačnom prípade získate pohodlné a úsporné rodinné auto.

TESTY:

• Spotreba na prvých 100 km (l/100 km): 2,9
• Spotreba v hybridnom režime (l/100 km) 4-6,8
• Celková spotreba kombinovaná (l/100 km) 4
• Elektrický dojazd v teste (km) 56
• Výkon AC nabíjania na 11 kW 3f nabíjačke (kW) 7,2

Technické údaje:

• Kapacita batérie 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh), pohon AWD, systémový výkon 258 kW, 580 Nm, nabíjanie DC max. 150 kW (podpora 500 V), AC 11 kW 3f, zásuvka CCS, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,1 s, max. rýchlosť 180 km/h, dojazd WLTP 540 km, max. hmotnosť prívesu nebrzdeného/brzdeného 750 kg/1000 kg

PLUSY, MÍNUSY:

+ Spracovanie, technologická výbava, jazdné vlastnosti, matrixové svetlá, dizajn
- DC nabíjanie by mohlo byť výkonnejšie

• Cena modelu od (s DPH):  33 690 EUR
• Testované vozidlo (s DPH): 44 190 EUR

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

3 komentáre

Nesprávne uvedené technické údaje o batérií reakcia na: Peugeot 308SW GT Pack 1.6 Hybrid 225k / Úsporný krásavec

3.1.2023 07:01
V článku uvádzate: V tomto prípade má batéria kapacitu 12,4 kWh , no v časti "Technické údaje" uvádzate : Kapacita batérie 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh), pohon AWD, systémový výkon 258 kW, 580 Nm, čo sú údaje z čisto elektrického auta....
Reagovať

Nesprávne uvedené technické údaje o batérií reakcia na: Peugeot 308SW GT Pack 1.6 Hybrid 225k / Úsporný krásavec

3.1.2023 07:01
V článku uvádzate: V tomto prípade má batéria kapacitu 12,4 kWh , no v časti "Technické údaje" uvádzate : Kapacita batérie 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh), pohon AWD, systémový výkon 258 kW, 580 Nm, čo sú údaje z čisto elektrického auta....
Reagovať

Nesprávne uvedené technické údaje o batérií reakcia na: Peugeot 308SW GT Pack 1.6 Hybrid 225k / Úsporný krásavec

3.1.2023 07:01
V článku uvádzate: V tomto prípade má batéria kapacitu 12,4 kWh , no v časti "Technické údaje" uvádzate : Kapacita batérie 98,7 kWh (využiteľná 91 kWh), pohon AWD, systémový výkon 258 kW, 580 Nm, čo sú údaje z čisto elektrického auta....
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať