SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Pracovníkov call centier nútia súhlasiť s ich monitorovaním pri práci z domu

3

Pracovníkov kolumbijského call centra, ktoré poskytuje outsourcované zákaznícke služby niektorým z najväčších spoločností v krajine aj v zahraničí, nútia podpísať zmluvu, ktorá ich zamestnávateľovi umožní nainštalovať kamery do ich domovov na monitorovanie pracovného výkonu pri práci z domu. Šesť ľudí pracujúcich pre Teleperformance, jednu z najväčších svetových spoločností prevádzkujúcich call centrá, ktorá medzi svojich klientov zahrnuje Apple, Amazon či Uber, vyslovilo znepokojenie pre zmluvu z marca, ktorá umožňuje monitorovanie kamerami s umelou inteligenciou v domácnostiach pracovníkov, hlasovú analýzu a ukladanie údajov zozbieraných od rodinných príslušníkov pracovníka vrátane mladistvých.

Teleperformance zamestnáva viac ako 380 000 pracovníkov na celom svete vrátane 39 000 pracovníkov v Kolumbii. Jedna z pracovníčok, ktorá pracuje na účet Applu, pre NBC News uviedla, že podpísala zmluvu, pretože sa obávala straty zamestnania. Nadriadený jej povedal, že ak dokument odmietne podpísať, bude prepúustená. Obavy pracovníkov, ktorí všetci hovorili pod podmienkou anonymity, poukazujú na trend súvisiaci s pandémiou, ktorý znepokojuje odborníkov. Keďže veľa pracovníkov prešlo na výkon práce z domu, zamestnávatelia presadzujú zvýšenie úrovne ich digitálneho monitorovania.

Problém sa netýka iba zamestnancov Teleperformance. Spoločnosť na svojom webe uvádza, že ponúka podobné monitorovanie prostredníctvom svojho produktu TP Cloud Campus, softvéru, ktorý sa používa na to, aby sa zamestnancom umožnila práca na diaľku, na viac ako 19 trhoch. Teleperformance tvrdí, že presunul 240 000 zo svojich približne 380 000 zamestnancov na prácu z domu vďaka produktu TP Cloud Campus. Hovorca Teleperformance Mark Pfeiffer uviedol, že „kľúčovým faktorom všetkého, čo robíme, je ochrana osobných údajov a rešpekt“.

SWAN_042021

Zmluva požaduje súhlas so širokou škálou možných scenárov, aby sa zaistilo, že postup Teleperformance bude v súlade so zákonmi o ochrane osobných údajov, pretože spoločnosť pokračuje vo vývoji nástrojov na optimalizáciu dlhodobej práce z domu pre zamestnancov a klientov, povedal. Manažment hovorí, že monitorovanie si žiadajú klienti s cieľom zlepšiť bezpečnosť a zabrániť akýmkoľvek únikom údajov pri práci z domu počas pandémie. Dokument žiada pracovníkov, aby súhlasili s nainštalovaním videokamier u nich doma alebo v počítači. Tie by mali ukazovať ich pracovný priestor a v reálnom čase zaznamenávať a monitorovať pracovníkov.

Uber uviedol, že požaduje monitorovanie pracovníkov vo svojom call centre, pretože majú prístup k súkromným a citlivým informáciám o používateľoch vrátane podrobností o kreditnej karte. Preto požiadal Teleperformance o monitorovanie zamestnancov pracujúcich na jeho účtoch, aby sa overilo, že k údajom má prístup iba najatý zamestnanec, že externí pracovníci nezaznamenávajú údaje z obrazovky na iné zariadenie, napríklad telefón, a že v blízkosti počítača nie je žiadna neoprávnená osoba. Amazon a Apple však popreli, že by žiadali monitorovanie domácich pracovníkov.

Priemysel call centier počas pandémie prekvitá. Je to preto, že viac práce sa presunulo online a veľké americké spoločnosti sa stále viac spoliehajú na externých pracovníkov v spoločnostiach, ako je Teleperformance, ktoré sídlia v krajinách ako Kolumbia a Filipíny, kde je pracovná sila lacnejšia. Presun pracovníkov z call centier na prácu z domu priniesol zvýšené monitorovanie a zber údajov, a tak sa ich pracovné podmienky výrazne zhoršili. Veľké spoločnosti, ako sú Apple a Amazon, sú vyzývané, aby využili svoj vplyv na zlepšenie pracovných podmienok svojich externých pracovníkov, aj keď za ne nie sú priamo zodpovedné.

Zdroj: nbcnews.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

3 komentáre

Ja som programátorka, mám 40 rokov a moju prácu presunuli do Indie, odvtedy ma nechcú už nikde zamestnať, som na sociálke :( reakcia na: Pracovníkov call centier nútia súhlasiť s ich monitorovaním pri práci z domu

25.9.2021 18:09
Ja som programátorka, mám 40 rokov a moju prácu presunuli do Indie, odvtedy ma nechcú už nikde zamestnať, som na sociálke :( Neviem, čo bude ďalej. Je to zlé.
Reagovať

RE: Ja som programátorka, mám 40 rokov a moju prácu presunuli do Indie, odvtedy ma nechcú už nikde zamestnať, som na sociálke :( reakcia na: Ja som programátorka, mám 40 rokov a moju prácu presunuli do Indie, odvtedy ma nechcú už nikde zamestnať, som na sociálke :(

27.9.2021 20:09
zamestnaj sa vo velkej firme, kde maju pogramatorov len aby splnili rozpocet. Cize ich lacni programatori z indie nezaujimaju. Tiez pozicie, ktore sa nedaju vykonovat len lokalne... Odporucam vyrobne firmy co nemaju z IT nic spolocne ale pouzivaju technologie vnutorne.
Druha moznost je nauc sa anglicky a rob z domu pre zahranicne firmy. Otazka, v com programujes, mozno Lacko ta zamestna, tato stranka je hrozna...
Reagovať

v pohode reakcia na: Pracovníkov call centier nútia súhlasiť s ich monitorovaním pri práci z domu

24.9.2021 20:09
dam monitor pred kameru na ktorom budem v cykle prehravat ako sedim za pocitacom a makam... A potom si budem ziadat nadcasy...haha
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať