Samsung WATCH_7 Advertisement Samsung WATCH_7 Advertisement Samsung WATCH_7 Advertisement

Revolučná batéria pre elektromobily sa dokáže nabiť len za 18 sekúnd

Technológie
2

Britská firma RML Group dosiahla významný míľnik v oblasti elektrických vozidiel (EV), keď získala certifikáciu zhody výroby pre svoju batériu VarEVolt. Toto vládne schválenie otvára cestu k masovej výrobe týchto výkonných batérií pre výrobcov EV. Batéria VarEVolt sa vyznačuje ultra vysokou hustotou výkonu a schopnosťou plného nabitia už za 18 sekúnd. Dokáže dodávať výkon 6 kilowattov na kilogram (kW/kg) a podľa Michaela Mallocka, člena predstavenstva RML, je schopná „vybiť všetku svoju energiu naozaj, naozaj rýchlo“.

Jej „C-hodnotenie“ je 200, čo znamená, že dokáže plne nabiť alebo vybiť 200-násobok svojej kapacity za hodinu, čo sa premieta do približne 18 sekúnd pre plný cyklus. Pre porovnanie, batéria Porsche Taycan má C-hodnotenie približne 4 až 5, pričom plné nabitie alebo vybitie trvá 12 až 15 minút. Modulárny dizajn batérie VarEVolt umožňuje jej prispôsobenie pre rôzne aplikácie, čo výrobcom umožňuje uprednostniť dojazd, výkon alebo rovnováhu oboch, v závislosti od konkrétneho typu vozidla.

Batéria sa už v súčasnosti používa u niektorých malosériových výrobcov, napríklad v hybridnom hyperaute Czinger 21C, ktoré kombinuje elektromotor poháňaný VarEVolt s motorom s vnútorným spaľovaním. Hoci sa batérie VarEVolt v súčasnosti vyrábajú v obmedzených množstvách pre exkluzívne produkty, očakáva sa, že budúca rozsiahla výroba nebude obmedzená len na luxusné vozidlá.

Samsung WATCH 7 Advertisement

RML Group tiež vyvíja konverzné súpravy na modernizáciu batériových balíkov v starších hyperautách, ako sú LaFerrari alebo McLaren P1. To by mohlo výrazne zvýšiť ich dojazd a potenciálne až osemnásobne zvýšiť výkon, ak to hardvér vozidla umožní. Dlhé roky sa vývoj EV zameriaval predovšetkým na zvyšovanie dojazdu, aby sa zmiernila „úzkosť z dojazdu“.

Batéria VarEVolt so svojou 18-sekundovou dobou nabíjania signalizuje kľúčový posun v tejto paradigme. Naznačuje, že ďalším veľkým prelomom v adopcii EV nemusí byť dlhší dojazd, ale skôr schopnosť „natankovať“ EV rovnako rýchlo ako benzínové auto. To priamo rieši jednu z najväčších psychologických a praktických bariér pre spotrebiteľov, čo môže výrazne urýchliť masové prijatie EV.

Zdroj: livescience.com.

Zdroj Foto: RML Group

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

To je nabijaci prud len okolo 4000A pohoda :-) reakcia na: Revolučná batéria pre elektromobily sa dokáže nabiť len za 18 sekúnd

18.6.2025 10:06
To je nabijaci prud len okolo 4000A pohoda a vykon nabijacky 1 MW. Riadna blbost, ze :-)
Reagovať

Pobavilo reakcia na: Revolučná batéria pre elektromobily sa dokáže nabiť len za 18 sekúnd

17.6.2025 19:06
Citujem: čo znamená, že dokáže plne nabiť alebo vybiť 200-násobok svojej kapacity za hodinu

Takže tá batéria sa nabije na dvadsať tisíc percent svojej projektovanej kapacity. Mám dojem, že redakčné AI má rozhasený jazykový model, a produkuje ozaj nezmysly.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať