CANON_leto2024 CANON_leto2024 CANON_leto2024

Umelá inteligencia AlphaStar dokáže poraziť špičkového profesionálneho hráča v strategickej hre StarCraft II

1
Hry sa už desaťročia používajú ako dôležitý spôsob testovania a hodnotenia výkonnosti systémov umelej inteligencie (artificial intelligence – AI). Keďže schopnosti AI sa neustále zvyšujú, výskumníci hľadajú čoraz zložitejšie hry, ktoré vyskúšajú rôzne prvky AI, ktoré sú potrebné na riešenie vedeckých a reálnych problémov. V poslednom čase sa StarCraft považuje za jednu z najnáročnejších hier RTS (Real-Time Strategy) a jeden z najdlhšie hrávaných e-športov všetkých čias. Preto sa táto hra stala najväčšou výzvou pre výskum AI. Teraz je tu program StarCraft II AlphaStar, prvá umelá inteligencia, ktorá porazí špičkového profesionálneho hráča. V sérii testovacích zápasov, ktoré sa konali 19. decembra, AlphaStar porazil Grzegorza "MaNa" Kominca, jedného z najúspešnejších profesionálnych hráčov StarCraftu, v pomere 5:0. Hoci vo videohrách ako Atari, Mario, Quake III Arena Capture the Flag a Dota 2 systémy AI zaznamenali významné úspechy, doteraz sa márne snažili vyrovnať so zložitosťou Star ... Zobrazit Galériu

redakcia

Všetky autorove články
umela inteligencia hra super StarCraft II profesional

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať