ACER_05 ACER_05 ACER_05 Advertisement

Úplne prvé BMW iX

Tlačové správy
0

Nový model BMW iX je prvým vozidlom, ktoré stojí na novej, modulárne upraviteľnej stavebnici budúcnosti spoločnosti BMW Group. Novým modelom, ktorý od začiatku vznikal ako čistý elektromobil, sa značke BMW podarilo nanovo vytvoriť úspešný koncept SAV. BMW iX spája radosť z jazdy bez lokálnych emisií, agilné športové jazdné vlastnosti a presvedčivý dojazd s luxusným komfortom a vlastnosťami, ktoré sa od začiatku zameriavali na trvalú udržateľnosť.

Nový model BMW iX je prvým vozidlom, ktoré stojí na novej, modulárne upraviteľnej stavebnici budúcnosti spoločnosti BMW Group. Novým modelom, ktorý od začiatku vznikal ako čistý elektromobil, sa značke BMW podarilo nanovo vytvoriť úspešný koncept Sports Activity Vehicles (SAV). Model BMW iX spája radosť z jazdy bez lokálnych emisií, agilné športové jazdné vlastnosti a presvedčivý dojazd s luxusným komfortom a vlastnosťami, ktoré sa od začiatku zameriavali na trvalú udržateľnosť. Preto sa vývoj najmodernejšej technologickej vlajkovej lode spoločnosti BMW Group zameriaval na najnovšie výdobytky v strategických oblastiach inovácií ako sú Dizajn, Autonómna jazda, Konektivita, Elektrifikácia a Služby, aby vznikol jedinečný a bezkonkurenčný produkt.

Svojím priestorovým konceptom, špeciálnym pohonom a technikou podvozka ako aj inovatívnym systémom ovládania a pokrokovými asistenčnými systémami vodiča je nový model BMW iX zvestovateľom novej doby individuálnej prémiovej mobility. Jeho jazdné vlastnosti vytvárajú úplne nový zážitok zo suverenity. S veľkými a luxusnými modelmi BMW X ho spájajú proporcie, všestranný charakter ako aj vysoká pozícia sedenia a s tým spojený dobrý celkový prehľad nad dianím na vozovke. Extrémna tuhosť karosérie, nastavenie pruženia a tlmenia, veľké kolesá či vysoký komfort odvaľovania a akustiky sprostredkúvajú odolnosť a nezameniteľný ťah vpred. Trakcia, obratnosť a jazdná stabilita ťažia predovšetkým zo spontánneho nárastu sily motorov, z elektrického pohonu všetkých kolies, rýchlych reakcií protipreklzového systému umiestneného pri pohonnej jednotke, z precízneho riadenia a z výkonných bŕzd. K tomu sa pridávajú aj bezkonkurenčne vyvážené rozloženie hmotnosti, nízko položené ťažisko vozidla a veľký rozchod, ktoré modelu BMW iX spoluvytvárajú výnimočnú dynamiku pri prejazde zákrutami. V každej situácii tak vzniká očarujúci jazdný zážitok, v ktorom sa zrkadlia desaťročia skúseností prémiového výrobcu automobilov s vývojom a následným aplikovaním komponentov vysoko výkonných pohonov a podvozkov.

Model BMW iX sa do celosvetového predaja dostane v novembri 2021. Na začiatok predaja sa predstavia modely BMW iX xDrive50 so systémovým výkonom 385 kW (523 k), s kombinovanou spotrebou elektrickej energie od 23,0 do 19,8 kWh na 100 kilometrov, s emisiami CO2 na úrovni 0 g/km a s dojazdom do vzdialenosti viac ako 630 kilometrov podľa testovacieho cyklu WLTP (predbežné hodnoty) a BMW iX xDrive40 so systémovým výkonom 240 kW (326 k), s kombinovanou spotrebou elektrickej energie od 22,5 do 19,4 kWh na 100 kilometrov, s emisiami CO2 na úrovni 0 g/km a s dojazdom do vzdialenosti viac ako 425 kilometrov podľa testovacieho cyklu WLTP.

Ponuku modelov neskôr obohatí ešte výkonnejšia verzia BMW iX M60. Prvý čisto elektrický automobil BMW M v segmente SAV dosiahne výkon viac ako 440 kW (600 k). Úplne nové spojenie technológie BMW eDrive značky BMW i so športovými vývojovými schopnosťami BMW M GmbH povedú aj pri jazde bez vypúšťania lokálnych emisií k výnimočnému zážitku z výkonu. Toto vozidlo dosiahlo v testovacom cykle kombinovanú spotrebu elektrickej energie na úrovni 21,6 kWh na 100 kilometrov, emisie CO2 dosahujú hodnotu 0 g/km. (Pri všetkých údajoch o výkone motora a spotrebe energie ide o prognózy na základe doterajšieho stavu vývoja vozidiel.)

 

BMW Group PressClub Slovakia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať