V bratislavskom Sky Parku vznikla najväčšia biznisová komunita The Spot
Komunita vzniká na základe potreby a práve tú sa snaží spĺňať najväčší coworking na Slovensku The Spot. Priestor, v ktorom nájdete viac ako len bežné kancelárie, eventové miestnosti či zdieľané stoly pre freelancerov. Nájdete v ňom viac ako 1700 odborníkov na podnikanie. Na čele komunity stojí tím mladých ľudí, ktorí formujú slovenský startupový ekosystém. To, ako sa buduje kolos odborníkov z biznisu, vám priblíži Teo Lachkovič, Head of Community z coworku The Spot.
► The Spot dnes tvorí komunitu s viac ako 1700 členmi. Čo podľa teba stojí za tým, že sa ľudia v The Spot nielen zdržiavajú, ale aj aktívne zapájajú?
Myslím, že za všetkým sú príležitosti, kontakty a spoločné potreby. Našim členským firmám pripravujeme mesačne viacero eventov, ktoré ich aktívne prepájajú, vzdelávajú a vytvárajú prostredie na budovanie nových partnerstiev. Okrem iného sa ich snažíme čo najrýchlejšie zapojiť. Hneď po príchode novej firmy ju naši komunitní manažéri vtiahnu do každodenného života v Spote a zoznámia s novými ľuďmi. Lebo práve o tom to je – o ľuďoch, ktorí sa tu pohybujú. Je pre nás prioritou vytvárať prepojenia medzi členmi a partnermi.

► Ako v praxi pracujete s feedbackom a dátami od členov? Dá sa podľa teba komunita „manažovať“ alebo skôr organicky podporovať?
V Spote som dva a pol roka a čoraz viac si uvedomujem, aké náročné je pracovať s takou veľkou masou ľudí. Bez dát by sme to dnes už nedali. Snažíme sa prichádzať so štatistikami a pravidelným feedbackom toho, čo sa členom páči a čo nie, čo momentálne potrebujú. Každá komunita sa dá riešiť organicky – milými úsmevmi a rozhovormi, no čím je väčšia, tým je to komplikovanejšie a v istom momente viac než nemožné. Dáta začnú byť po čase dôležitejšie a udávajú stratégiu toho, ako komunitu budovať a rozvíjať ju.

► Eventy sú výraznou súčasťou života v The Spot. Aký majú podľa teba dosah na budovanie komunity a vzťahov medzi členmi? Čo všetko sa vďaka nim deje za oponou?
Je to dôležitý pilier. Eventy sú takou esenciálnou aktivitou, ak sa bavíme o vytváraní komunity. Problém je, že sa po covide objavil fenomén „neúspešných eventov“. Účastníkov je čoraz ťažšie zaujať. Mnohí sa zaregistrujú, sľúbia účasť a v deň konania sa neukážu. Myslím, že trend tzv. ghostingu sa ukazuje aj tu. Preto je dôležité na základe dát zistiť, ktoré témy a formáty eventov sú prínosné a aký je z nich výstup. My napríklad meriame mieru prepojenia účastníkov, nielen účasť.

► The Spot nie je len coworking, ale aj podporné zázemie pre startupy a projekty ako Fast Forward. Ako podľa teba vplýva táto kombinácia na dynamiku komunity?
V podpornom programe Fast Forward dávame novým startupom mentorov, vzdelávacie workshopy a priestor v coworkingu zadarmo. To prostredie je pre nich momentálne asi najväčším ťahačom. Zo Spotu sa stalo miesto, kde bežne stretnete významné slovenské osobnosti z biznisu, ale aj politiky, vzdelávania či neziskového sektora. Práve tento program nám krásne tvorí diverzitu.
