SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

V bratislavskom Sky Parku vznikla najväčšia biznisová komunita The Spot

0

Komunita vzniká na základe potreby a práve tú sa snaží spĺňať najväčší coworking na Slovensku The Spot. Priestor, v ktorom nájdete viac ako len bežné kancelárie, eventové miestnosti či zdieľané stoly pre freelancerov. Nájdete v ňom viac ako 1700 odborníkov na podnikanie. Na čele komunity stojí tím mladých ľudí, ktorí formujú slovenský startupový ekosystém. To, ako sa buduje kolos odborníkov z biznisu, vám priblíži Teo Lachkovič, Head of Community z coworku The Spot.

SAMSUNG_10 S25 Advertisement

► The Spot dnes tvorí komunitu s viac ako 1700 členmi. Čo podľa teba stojí za tým, že sa ľudia v The Spot nielen zdržiavajú, ale aj aktívne zapájajú?

Myslím, že za všetkým sú príležitosti, kontakty a spoločné potreby. Našim členským firmám pripravujeme mesačne viacero eventov, ktoré ich aktívne prepájajú, vzdelávajú a vytvárajú prostredie na budovanie nových partnerstiev. Okrem iného sa ich snažíme čo najrýchlejšie zapojiť. Hneď po príchode novej firmy ju naši komunitní manažéri vtiahnu do každodenného života v Spote a zoznámia s novými ľuďmi. Lebo práve o tom to je – o ľuďoch, ktorí sa tu pohybujú. Je pre nás prioritou vytvárať prepojenia medzi členmi a partnermi.

► Ako v praxi pracujete s feedbackom a dátami od členov? Dá sa podľa teba komunita „manažovať“ alebo skôr organicky podporovať?

V Spote som dva a pol roka a čoraz viac si uvedomujem, aké náročné je pracovať s takou veľkou masou ľudí. Bez dát by sme to dnes už nedali. Snažíme sa prichádzať so štatistikami a pravidelným feedbackom toho, čo sa členom páči a čo nie, čo momentálne potrebujú. Každá komunita sa dá riešiť organicky – milými úsmevmi a rozhovormi, no čím je väčšia, tým je to komplikovanejšie a v istom momente viac než nemožné. Dáta začnú byť po čase dôležitejšie a udávajú stratégiu toho, ako komunitu budovať a rozvíjať ju.

► Eventy sú výraznou súčasťou života v The Spot. Aký majú podľa teba dosah na budovanie komunity a vzťahov medzi členmi? Čo všetko sa vďaka nim deje za oponou?

Je to dôležitý pilier. Eventy sú takou esenciálnou aktivitou, ak sa bavíme o vytváraní komunity. Problém je, že sa po covide objavil fenomén „neúspešných eventov“. Účastníkov je čoraz ťažšie zaujať. Mnohí sa zaregistrujú, sľúbia účasť a v deň konania sa neukážu. Myslím, že trend tzv. ghostingu sa ukazuje aj tu. Preto je dôležité na základe dát zistiť, ktoré témy a formáty eventov sú prínosné a aký je z nich výstup. My napríklad meriame mieru prepojenia účastníkov, nielen účasť.

► The Spot nie je len coworking, ale aj podporné zázemie pre ­startupy a projekty ako Fast Forward. Ako podľa teba vplýva táto kombinácia na dynamiku komunity?

V podpornom programe Fast Forward dávame novým startupom mentorov, vzdelávacie workshopy a priestor v coworkingu zadarmo. To prostredie je pre nich momentálne asi najväčším ťahačom. Zo Spotu sa stalo miesto, kde bežne stretnete významné slovenské osobnosti z biznisu, ale aj politiky, vzdelávania či neziskového sektora. Práve tento program nám krásne tvorí diverzitu.

Zobrazit Galériu

The Spot

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať