SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

V európskych prístavoch sa hromadia nepredané čínske elektromobily

Technológie
0

Hrozba lacných elektrických vozidiel (EV) vyrobených v Číne vyvolala obavy v Európe a USA. V súčasnosti USA uvalia 27,5 % clo na čínske elektromobily, čím im fakticky bránia vstúpiť na americký trh. Na rozdiel od toho Európa nemá zodpovedajúce tarify, čo láka čínskych výrobcov, aby do regiónu posielali veľké zásielky elektromobilov. To viedlo k zahlteniu európskych prístavov zaparkovanými čínskymi elektrickými vozidla, čo narušilo činnosť prístavov.

Predstavitelia prístavov obviňujú čínskych výrobcov automobilov z toho, že nezabezpečili prepravu áut k predajcom. Čínske automobilky majú problémy s dostatočne rýchlym predajom svojich áut, pričom niektoré vozidlá čakajú až 18 mesiacov na to, aby našli kupcov alebo ich prepravili inam. Čínske automobilky sa chystajú do Európy absorbovať nadbytočnú produkciu EV, pričom vedome vyrábajú viac áut, ako dokážu predať.

Výrobcovia automobilov ako BYD, XPeng a SAIC zvyšujú vývoz do Európy, aby udržali prevádzku tovární a využili dopyt po lacných čínskych elektromobiloch. Čína však odmieta obvinenia z nadmernej kapacity a tvrdí, že za týmto výkonom sú inovácie a silné dodávateľské reťazce. Realita v európskych prístavoch je však v rozpore s týmto tvrdením. 

Čínske značky ako BYD čelia logistickým výzvam vrátane nedostatku nákladných vozidiel a vodičov na presun EV z prístavov k distribútorom alebo predajcom vo vnútrozemí. Prepravné spoločnosti uprednostňujú dlhodobé vzťahy a zavedené značky, čo sťažuje situáciu nováčikom, ako sú čínske elektromobily. Rozhodnutie Nemecka ukončiť v roku 2023 dotačný program na elektromobily ešte viac utlmilo predaj elektrických áut a spôsobilo dlhšie prestoje v prístavoch.

Zníženie dotácií na elektromobily v Číne tiež spomalilo predaj na domácom trhu a spôsobilo ťažkosti čínskym výrobcom. Čínske automobilky by sa mohli poučiť o osožnosti predbežného plánovania. Čínsky tlak na európsky trh bol neusporiadaný, výrobcovia vyrábali autá bez toho, aby zohľadňovali dopyt. Táto stratégia pripomína odvetvie zdieľania bicyklov v Číne, kde boli pre konkurenciu na trhu vyhodené tisícky bicyklov.

Zdroj: cleantechnica.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať