ZEBRA SYSTEMS: 66 % IT predajcov verí, že AI môže vylepšiť väčšinu IT produktov
Pozitívny postoj k umelej inteligencii však často kontrastuje s konzervatívnym myslením koncových zákazníkov
Spoločnosť ZEBRA SYSTEMS, výhradný distribútor komunikačných a bezpečnostných riešení GFI Software, uskutočnila prieskum medzi svojimi partnermi a zistila, že dve tretiny z nich vítajú pridanie funkcií umelej inteligencie do IT produktov. Zároveň viac ako 70 % respondentov verí, že čas investovaný do naučenia sa práce s AI sa oplatí alebo ušetrí mnohonásobne viac práce a času. Prieskum bol realizovaný medzi českými a slovenskými IT predajcami a poskytovateľmi MSP služieb v septembri tohto roku.
V roku 2025 bola umelá inteligencia (AI) pravdepodobne najčastejšie spomínaným pojmom a rok 2026 nebude pravdepodobne iný. AI ovplyvňuje každé odvetvie a jedným z tých, ktoré jej vplyv pociťujú najsilnejšie, je určite oblasť informačných technológií a softvérových riešení. Výrobcovia a predajcovia IT sú pravdepodobne najďalej v uplatňovaní technológií a procesov AI, ale často musia prekonávať predsudky a obavy konečných zákazníkov.

Najzaujímavejšie zistenia z prieskumu:
-
83 % IT partnerov má pozitívny postoj k umelej inteligencii a 13 % je neutrálnych/vyčkávajúcich. Iba 4 % jej nedôverujú alebo majú vážne obavy.
-
18 % respondentov verí, že pridanie funkcií umelej inteligencie do existujúcich produktov výrazne zlepší každý IT produkt, 48 % verí, že zlepší väčšinu produktov, a 29 % verí, že to má zmysel v niektorých prípadoch, ale v iných nie.
-
72 % verí, že naučiť sa pracovať s umelou inteligenciou sa oplatí alebo ušetrí čas a námahu.
-
Napríklad väčšina (53 %) partnerov verí, že umelá inteligencia môže ušetriť čas automatizáciou odpovedí na väčšinu e-mailov. Štvrtina (26 %) to v tejto fáze nedokáže posúdiť. Pätina (21 %) verí, že je to nepravdepodobné alebo rozhodne nemožné.
-
Iba 5 % respondentov verí, že umelá inteligencia by ich mohla pripraviť o prácu.
„V jednom z našich skorších prieskumov 75 % partnerov odpovedalo, že ich kľúčoví zákazníci sú vo svojom postoji k moderným technológiám a inováciám prevažne konzervatívni,“ povedal Marek Prorok, špecialista na riešenia umelej inteligencie a virtuálnej reality v spoločnosti ZEBRA SYSTEMS. „Preto nás príjemne prekvapili aktuálne výsledky, ktoré ilustrujú oveľa optimistickejší pohľad na inovatívne technológie. A nielen prekvapili, ale aj potešili, pretože AI považujeme za kľúčový katalyzátor rozvoja podnikania a už teraz vieme ponúknuť efektívne riešenia využívajúce funkcie AI, napríklad od spoločnosti GFI Software.“
Okrem integrácie umelej inteligencie do svojich tradičných riešení v oblasti kybernetickej bezpečnosti ponúka spoločnosť GFI Software aj úplne nové produkty založené na umelej inteligencii, ako napríklad Eloquens AI, nástroj pre podnikovú e-mailovú komunikáciu, ktorý eliminuje rutinné úlohy prostredníctvom inteligentnej automatizácie e-mailových odpovedí. Alebo MyPersonas, ktorý umožňuje spoločnostiam vytvárať digitálne klony kľúčových zamestnancov, vďaka čomu môžu okamžite a kompetentne reagovať na opakujúce sa denné požiadavky s využitím všetkých informácií spoločnosti.
O GFI
Spoločnosť GFI Software vyvíja špičkové IT riešenia, ktoré umožňujú podnikom monitorovať, spravovať a chrániť svoje siete s minimálnym administratívnym úsilím. GFI podporuje komunikačné a bezpečnostné platformy desiatok tisíc zákazníkov riešeniami pre sieťovú bezpečnosť, monitorovanie webu, antispam, správu záplat, správu zraniteľností, e-mail, faxovanie a archiváciu. GFI predáva svoje produkty prostredníctvom globálnej siete tisícov predajcov. Spoločnosť získala množstvo ocenení a certifikátov, vrátane certifikátu Microsoft Gold ISV Partner. Viac informácií o spoločnosti GFI Software nájdete na stránke http://www.gfi.com.
Zobrazit Galériu