SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

Za dovolenkové škody vyplatila poisťovňa Allianz o 41 percent viac

0

V roku 2024 vyplatila Allianz – Slovenská poisťovňa takmer 2,4 milióna eur za škody klientov v cestovnom poistení. Ide o 41-percentný nárast škodovosti v cestovnom poistení oproti roku 2023.

SAMSUNG_10 S25 Advertisement

Počet škôd, ktoré nám klienti nahlásili zo svojich dovoleniek, pritom medziročne stúpol len o 4 percentá na 3826 škôd. Výrazný nárast nákladov bol spôsobený najmä zvýšenou škodovosťou v USA, kde zdravotná starostlivosť patrí medzi najdrahšie na svete,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli. ­Priemerná výška nákladov na jednu škodu v cestovnom poistení medziročne ­stúpla o 27 percent na 880 eur. Cena komplexného cestovného ­poistenia na jeden deň do celej Európy stojí pritom 1,80 eura.

Zlomená noha za 320-tisíc eur

Klienti Allianzu z dovoleniek najčastejšie hlásia tráviace ťažkosti, hnačky, vysoké teploty, popáleniny zo slnka, ale aj pošmyknutia pri bazénoch a drobné úrazy detí. Allianz prostredníctvom svojej asistenčnej spoločnosti Allianz Partners minulý rok riešila v USA viacero operácií končatín a slepých čriev, niekoľko akútnych stavov aj hospitalizácií. „Mali sme prípad 78-ročného klienta, ktorý si po pošmyknutí vo vani v USA zlomil nohu. Po nutnej operácii sa u neho vyvinula anémia, ktorá si vyžiadala mesačnú hospitalizáciu. Za liečebné náklady a následnú leteckú re­pa­triáciu na Slovensko sme uhradili 320-tisíc eur. V inom prípade potreboval 71-ročný klient akútnu zdravotnú starostlivosť pre zhoršenie chronického nestabilizovaného ochorenia. Za akútnu starostlivosť sme vyplatili viac ako 133-tisíc eur. Repatriáciu a následné kontroly si v tomto prípade musel hradiť klient sám, keďže išlo o chronický stav. Za hospitalizáciu 77-ročného klienta s nákazou COVID-19 sme zas uhradili 128-tisíc eur,“ približuje Tomáš Hudáček z Allianz Partners.

Najškodovejšie Turecko, najdrahšie USA

Takmer tretinu všetkých škôd z cestovného poistenia nahlásili klienti Allianzu v júli a v auguste. V počte poistných udalostí v roku 2024 viedlo Turecko s 232 škodami, ktoré vystriedalo Chorvátsko, ktoré bolo najškodovejšie v roku 2023 a minulý rok skončilo tretie s 216 škodami. Druhou najškodovejšou destináciou bolo Taliansko, kde Allianz riešil 230 škôd. Potom nasledovali Thajsko, Rakúsko, Španielsko, USA, Egypt, Austrália a Grécko. Najnákladnejšou dovolenkovou destináciou v roku 2024 bolo rovnako ako rok predtým USA, kde Allianz za vzniknuté poistné udalosti vyplatil vyše 720-tisíc eur, čo je takmer tretina nákladov za všetky škody v cestovnom poistení.

Zranený paraglajdista v Afrike a mŕtvica v Spojených arabských emirátoch

Allianz sa v rôznych kútoch sveta stretáva aj s kurióznymi poistnými udalosťami, ktoré si vyžadujú promptnú pomoc a asistenciu. Kurióznym prípadom bol dramatický úraz klienta počas paraglajdingu v Afrike. „Pre silný vietor klient pri pristávaní narazil o skalu a zlomil si ruku, ktorú bolo treba operovať. Po operácii sa ukázalo, že jeho stav si vyžaduje ďalší chirurgický zákrok. Vzhľadom na obmedzené lokálne možnosti sme zaistili repatriáciu späť na Slovensko, kde mohol pokračovať v potrebnej liečbe,“ hovorí Jakub Fiala z Allianz Partners. V ďalšom prípade riešil Allianz Partners mozgovú mŕtvicu v Spojených arabských emirátoch. „Klientovi sme zabezpečili rýchly prevoz do nemocnice, potrebné vyšetrenia a operáciu. Po jeho stabilizácii sme zaistili repatriáciu leteckou ambulanciou so špecializovanou starostlivosťou počas celého letu. Náklady presiahli 62-tisíc eur,“ dodáva J. Fiala.

Státisíce za zrušené dovolenky

Približne štvrtinu nákladov za škody v cestovnom poistení tvoria každý rok storná dovoleniek. „V minulom roku sme klientom za zrušené dovolenky vyplatili vyše 515-tisíc eur. Rok predtým to bolo cez 482-tisíc eur,“ upozorňuje D. Nógli. Poistenie storna zájazdu chráni klienta pred finančnými stratami, ak nemôže na zájazd vycestovať z dôvodu ochorenia, úmrtia, značnej škody na majetku, živelnej udalosti alebo teroristického útoku v cieľovej lokalite, ale aj v prípade podania návrhu na rozvod zo strany manžela či manželky alebo výpovede podanej zamestnávateľom poistenému.

Čo robiť, keď mám poistnú udalosť na dovolenke

1. Čo najskôr nahláste udalosť asistenčnej službe alebo online. V prípade ohrozenia života najprv kontaktujte záchranné zložky.

2. Po nahlásení škody klienta inštruujeme o ďalšom postupe.

3. Ak je to potrebné, asistencia v zahraničí vyhľadá zdravotnícke zariadenie, zaistí garanciu nákladov alebo prepravu pacienta do vlasti.

4. Uschovajte si všetky doklady potrebné na poskytnutie poistného plnenia (lekárske správy, potvrdenia o platbách...).

5. Predložte potrebné doklady poisťovni.

Zdroj: Allianz
Úvodné FOTO:  Freepik.com

 

Allianz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať