S_Flip6_10 Advertisement S_Flip6_10 Advertisement S_Flip6_10 Advertisement

Zaujímavosti zo sveta pretekov Formuly E

0
Monoposty ABB FIA Formula E sú pre všetky tímy do značnej miery unifikované vrátane šasi, batérie a pohonu predných kolies. Konštruktéri vozidiel majú voľné pole pôsobnosti, čo sa týka MGU (Motor Generator Unit), teda elektronického riešenia meniča jednosmerného prúdu (DC) z batérie na striedavý prúd (AC), ktorým sú poháňané motory, a kompletnej zadnej hnacej sústavy čiže motora s prevodovkou. {{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}  Prevodovka má pevný prevodový pomer a nepotrebuje spojku, pretože hnací elektromotor zadnej nápravy sa dokáže rozbehnúť z nulových otáčok a dosiahnuť pritom požadovaný krútiaci moment. Úlohou riadiacej elektroniky je nielen konverzia DC/AC s maximálnou možnou účinnosťou a regulácia výkonu a otáčok motora, ale aj reverzný režim rekuperácie, pri ktorom sa energia počas brzdenia vracia do batérie. Prepínanie smeru konverzie musí byť čo najrýchlejšie, aby žiadna energia nevyšla nazmar. Rovnako dôležitý je aj softvér, ktorý umožňuje na maximum využiť možnosti špi ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať