SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

BMW M760e xDrive sedan / Nová definícia luxusu

0

Nové BMW radu 7 sme už mali možnosť otestovať v plne elektrickej verzii BMW i7 xDrive60. Tentoraz tu máme druhú najvyššiu výkonovú verziu plug-in hybridu BMW M760e xDrive sedan. Rovnako ako elektrickú verziu aj tú plug-in hybridnú od ostatných verzií rozpoznáte v podstate iba podľa nápisu vzadu a nabíjacích dvierok za ľavým predným blatníkom.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Novinkou v tejto generácii radu 7 je, že všetky vozidlá sú štandardne dodávané iba v predĺženej verzii s rázvorom 3215 mm, ktorý vďaka medzigeneračnému nárastu o 5 milimetrov zväčšuje priestor vzadu. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5391 milimetrov. Testovaný exemplár však z radu vyčnieva predsa len o niečo viac, a to svojou individuálne volenou kombináciou dvoch farieb, sivej metalízy Oxide Grey hore a ťažko definovateľnej fialkasto ružovej metalízy s náz­vom velvet orchid 2 metallic dole, ktoré oddeľuje sivý pásik po celej dĺžke. Táto kombinácia dvoch individuálnych farieb je sama osebe taká unikátna, že autom nedokážete prejsť nikde, aby ste neboli stredobodom pozornosti. Treba uznať, že vozidlu to veľmi svedčí, aj keď za túto parádu si priplatíte bezmála 20 000 eur, čo je, mimochodom, aj na pomery BMW najdrahšia farba, akú môžete mať. Ale čo by človek neinvestoval do krásy... ☺

Vpredu ju navyše vhodne dopĺňajú denné svetlomety v príplatkovej krištáľovej verzii Iconic Glow so zabudovanými krištáľmi Swarovski, ktoré vytvárajú zaujímavé efekty pri odomykaní a zamykaní vozidla, a svietiaci obrys prednej masky, ktorý robí toto auto neprehliadnuteľným aj v noci. Pravda, aby toho luxusu nebolo málo, vnútri sa usadíte do individuálneho interiéru Gran Lusso, takisto ladeného dvojfarebne, bielej spodnej a sivo-čiernej vrchnej časti, ktoré vpredu oddeľuje, interaktívna podsvietená lišta s kryštálovým vzorom, tiahnuca sa od jedných dverí k druhým, ktorá slúži na ambientné osvetlenie, ale aj na indikáciu upozornení. Ak sa to už niekomu zdá trochu veľa, je to veľmi efektné a dodáva to interiéru punc jedinečnosti. Na lište je aj niekoľko dotykových ovládacích tlačidiel. V noci po otvorení vrchnej rolety zaujme strešné okno s podsvieteným pásikovým vzorom v sklenenej streche. O ozvučenie sa stará prémiový zvukový systém Bowers & Wilkins Diamond a vzadu luxusnú výbavu doplňuje balík Executive Lounge s multifunkčnými sedadlami s ventiláciou a masážou, ako aj obrovskou, zo stropu sklápanou ultraširokouhlou obrazovkou BMW Theatre Screen s uhlopriečkou 31,3" vo formáte 32:9 a s rozlíšením 7680 × 2160. Tlačidlom Theater Mode sa spolu s vysunutím displeja zatemnia bočné, zadné aj stropné okná vzadu a rozsvieti sa tlmené ambientné osvetlenie ako v kine. Ovládanie funkcií v zadnej časti je teraz presunuté na dvojicu dotykových 5,5" displejov vstavaných v dverách. Vďaka tomu môžete stredovú opierku sklopiť a prípadne vziať tretieho cestujúceho. Pravé (riaditeľské) kreslo možno sklopiť až do polohy ležmo vrátane odsunutia prednej sedačky s opierkou na nohy. 

Palubná doska je rovnaká, akú nájdete v i7. Využíva dvojicu displejov, 12,3" digitálny prístrojový štít a 14,9" stredový multimediálny displej, pod jedným zakriveným krycím sklom BMW Curved Display. Samozrejmosť je najnovšia verzia BMW Head-Up Display s projekciou na sklo. Na prístrojovom paneli si môžete zvoliť viacero typov zobrazenia vrátane režimu Augmented View s rozšírenou realitou. Tá do živého obrazu z prednej kamery premieta informácie z asistenčných systémov aj z navigácie. K dispozícii je automatické inteligentné preberanie rýchlosti s možnosťou stálej korekcie v dvoch pásmach v rozsahu ± 10 km/h. Ďalej je tu udržiavanie jazdného pruhu s asistentom zmeny jazdného pruhu. Systém už aj u nás reaguje a upozorňuje na značky Stop a Daj prednosť v jazde. V zahraničí pracuje aj čítanie semaforov, u nás táto funkcia nie je spustená. Pokiaľ som mal možnosť testovať tento systém v Nemecku, treba povedať, že jeho fungovanie má veľa podmienok a na zložitejších križovatkách s väčším množstvom semaforov si neporadí. Pokiaľ šlo o samostatné semafory, tam pracoval vcelku dobre. Už v základnej výbave je aj asistent parkovania Professional. Ten umožňuje zopakovať cúvaním až posledných 200 m jazdy a má aj funkciu uloženia parkovania, ktorá umožňuje zaznamenať celý parkovací manéver aj so zmenami smeru jazdy do pamäte a potom ho vykonávať automaticky.

Zlepšením prešiel aj plug-in hybridný pohonný systém. Jeho základom je benzínový radový šesťvalec, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic a pohon všetkých kolies BMW xDrive. Systémový výkon sústavy je 420 kW a krútiaci moment 800 Nm. Spaľovací motor s objemom 2998 cm3 poskytuje výkon 280 kW s krútiacim momentom 520 Nm. Elektromotor s výkonom 145 kW a krútiacim momentom 280 Nm sa však s nabitou batériou postará o pohodovú jazdu až do rýchlosti 140 km/h aj samostatne. Vozidlo s týmto pohonom zrýchli z 0 na 100 km/h už za 4,3 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Zvýšila sa kapacita batérie, ktorá má teraz 22,1 kWh, z nich sa využíva 18,7 kWh. To umožňuje elektrický dojazd až 82 km. Zvýšený bol aj nabíjací výkon, aj keď, žiaľ, BMW zostáva iba pri jednofázovom nabíjaní s výkonom 7,2 kW, takže na nabitie batérie si počkáte 3 hodiny. To je asi najväčšia slabina tohto pohonu a dá sa predpokladať, že pôjde o poslednú verziu bez DC nabíjania.

A ako sa s touto novinkou žije? Vzhľadom na to, že ide o jedno z najdrahších áut, aké sme mali na test, bolo by smutné, keby som tvrdil, že zle. Je ťažké opísať, čím všetkým auto zaujme. Napriek tomu, že som pred časom testoval aj i7, ktoré je v mnohých ohľadoch rovnaké, stále bolo čo objavovať. Už pri nastupovaní vás auto rozmaznáva elektrickým otváraním dverí, ktoré sa po nastúpení automaticky zavrú po stlačení brzdy. Sedadlo a volant sa nastavia podľa vášho profilu a, samozrejme, podľa vašich nastavení sa prispôsobí celý interiér. Je to, ako keby ste nasadli do luxusnej kozmickej lode. Všetky dvere možno ovládať aj z displeja alebo si môžete hoci otvorenie namapovať na tlačidlo DO. Pokročilý navigačný systém spolupracuje s inteligentným adaptívnym tempomatom nielen v odovzdávaní rýchlostí, ale ak naplánujete trasu, pracuje s dostupnou kapacitou batérie tak, aby bola energia z nej využívaná čo najefektívnejšie. Podľa profilu trasy tak používa elektrický pohon počas celej trasy a aktívne pracuje s rekuperáciou. Ak nemáte naplánovanú trasu, systém ­prioritne zvolí elektrický režim a po vybití batérie pracuje v hybridnom režime. Napriek tomu, že je základom pohonu benzínový trojliter, a vďaka pomalému nabíjaniu počas dlhých trás využijete kapacitu batérie len raz, spotrebu sa darí držať na prekvapivo dobrých hodnotách. Počas celého testu sa spotreba ustálila v priemere na 5,4 l/100 km, čo je za spomínaných okolností výborná spotreba. Pri jazde na testovanom úseku 280 km s podielom diaľnice asi 60 %, keď som vyrážal s vybitou batériou, takže auto jazdilo v hybridnom režime, sa spotreba vyšplhala na 7,2 l/100 km, čo je stále na takéto auto výborná hodnota. Pri bežných jazdách, pokiaľ cez noc nabijete, však nie je problém udržiavať priemer okolo 4 – 5 l/100 km.

Otázkou, ktorú som si kládol počas celého testu, je koncept využívania auta. Keďže pravé zadné sedadlo je v podstate obývačkové kreslo s masážou a maximálnym komfortom, je človeku ľúto sedieť za volantom. Lenže keď sa zaň posadíte, po chvíli jazdy vám je jasné, že ide o jedno z „najšoférskejších“ áut, v akom ste sedeli. Špičkovo naladený vzduchový podvozok s kompenzáciou náklonov a natáčanou zadnou nápravou vás pretiahne aj po kľukatých a hrboľatých okreskách, akoby ste nad nimi leteli. Pocit z jazdy je skrátka vynikajúci, auto sa v zákrutách takmer nenakláňa a ide za volantom s milimetrovou presnosťou. Jazdu som si vyložene užíval a najradšej by som jazdil stále. Špičková technologická výbava je v tomto prípade iba doplnok, ktorý vhodne dopĺňa vlastnosti auta a robí ho jedinečným. Napriek tomu, že existuje ešte výkonnejšia verzia, tých 420 kW s 800 Nm krútiaceho momentu stačilo pri všetkých predstaviteľných situáciách. Takže pre budúceho majiteľa bude dilemou, či chce na aute viac jazdiť, alebo voziť sa ☺. 

Technické údaje:

Motor: radový benzínový šesťvalec, ­zdvihový objem v cm³: 2998, výkon 280 kW, prevodovka: Steptronic 8, výkon elektromotora: 145 kW, systémový výkon: 420 kW, systémový krútiaci moment: 800 Nm, poháňaná náprava: xDrive, max. rýchlosť: 250 km/h, max. rýchlosť v elektrickom režime: 140 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s, kapacita batérie/využiteľná: 22,1/18,7 kWh, max. elek­trický dojazd (WLTP): 80 – 84 km, nabíjanie: AC 7,2 kW/1f

PLUSY, MÍNUSY:

+ Jazdné vlastnosti, výkon, dizajn a spracovanie, individuálne dvojfarebné lakovanie, technologická výbava, podvozok, svetelná technika
- Iba pomalé AC nabíjanie

Cena modelu od (s DPH):  141 200 EUR
Testované vozidlo (s DPH): 200 798 EUR

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať