SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Futuristická verzia autonómneho nákladného auta Tesla

Technológie
2

Vizionárske čisto elektrické nákladné vozidlo Semi spoločnosti Tesla, poháňané štyrmi nezávislými motormi na zadnej strane, sa má začať vyrábať v roku 2022. Hovorí sa o ňom ako o najbezpečnejšom a najpohodlnejšom nákladnom aute so zrýchlením 0 – 100 km/h len za 20 sekúnd a dojazdom 480 – 800 kilometrov. Hoci prototypová verzia vyzerá úplne fantasticky, ako bude vyzerať finálna verzia, si môžeme len domýšľať.

SWAN_042021

Priemyselný a dopravný dizajnér Jeremy Dodd posúva víziu nákladného vozidla Tesla na ďalšiu úroveň návesom Tesla Autonomous E-Rig. Tento ultrafuturistický koncept identifikuje základný problém s nákladnými vozidlami, ktoré majú priemernú rýchlosť 80 km/h a musia jazdiť prakticky 9 hodín denne a 5 dní v týždni. Majú tak negatívny vplyv na životné prostredie. Tento autonómny príves je predurčený na to, aby to vyriešil. Má rozšíriteľnú nadstavbu, ktorá sa prispôsobí potrebám klienta, geografickej polohe a povahe prepravovaného nákladu.

Vrchná časť kabíny vodiča a priestor prívesu sú napájané solárnou energiou na nabíjanie rezervnej batérie na cestách. Takisto rekuperačný brzdový systém recykluje energiu z kolies do turbín, aby sa zvýšila zásoba energie.

Tesla Autonomous E-Rig je navrhnutý s ohľadom na budúcnosť dopravy, keďže priestor na cestách bude čoraz stiesnenejší. Preto má na všetkých kolesách nulový polomer otáčania, aby mohol bez väčších problémov zatáčať ostro alebo manévrovať v úzkych priestoroch. Má však jeden nedostatok – môže prevážať náklad len na hornej časti prívesu. Pridaním možnosti mať uzavretú plošinu sa užitočnosť desaťnásobne zvýši.

Zdroj: yankodesign.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

ďaleko od reality ... reakcia na: Futuristická verzia autonómneho nákladného auta Tesla

27.8.2021 08:08
"Tesla Autonomous E-Rig je navrhnutý s ohľadom na budúcnosť dopravy" - moc sa mi to nezdá, keď sa pozriem na konštrukciu bez nárazníkov, a teda v prípade zrážky vletíte priamo pod auto
a to prípojné, je podľa obrázkov príves (nie náves), ale úprimne nevidím veľký zmysel v rozšíriteľnej plošine, dnes sú nákladné autá štandardizované a tomu sa prispôsobujú aj balenia prepravovaných tovarov a myslím, že je to takto fajn ...
a takisto ako spomínate, otvorený príves má len veľmi malé využitie, tak určite potrebuje prekrytie
Tie zaoblené rohy na nákladnom priestore sú tiež divné ... je to len mŕtvy nevyužitý priestor
Reagovať

RE: Toto testovali u nás: Pod Strečnom na Žilinu to jazdilo reakcia na: ďaleko od reality ...

28.8.2021 16:08
Pod Strečnom na Žilinu som to videla jazdiť totok.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať