PANASONIC PANASONIC PANASONIC

Mastercard končí s magnetickými prúžkami na platobných kartách

Tlačové správy
0

Mastercard chce ako prvá kartová spoločnosť od roku 2024 začať upúšťať od magnetického prúžku na platobných kartách. V roku 2029 ho nebudú mať už žiadne novo vydané kreditné ani debetné karty spoločnosti. Odklon od magnetického prúžku je reakciou ako na meniace sa návyky spotrebiteľov, tak aj na pokrok vo vývoji najmodernejších technológií a s tým spojený klesajúci počet transakcií, ktoré sú s jeho pomocou autorizované. Nástup zmien v spôsobe platenia a spracovania platobných transakcií výrazne urýchlila prebiehajúca pandémia koronavírusu. Spotrebitelia sú v súčasnej situácii tiež ochotnejší experimentovať s novými platobnými metódami.

Takmer dve tretiny respondentov v nedávnom globálnom prieskume New Payments Index spoločnosti Mastercard uviedli, že si vyskúšali spôsob platenia, ktorý by za normálnych okolností nepoužili. Spoločnosť Mastercard zaznamenala v prvom štvrťroku 2021 o miliardu viac bezkontaktných transakcií ako v rovnakom období predchádzajúceho roku. V druhom štvrťroku 2021 bolo globálne plných 45 percent všetkých platobných transakcií v kamenných obchodoch uskutočnených bezkontaktne. 

Karty Mastercard postupne od roku 2024 prestanú mať magnetický prúžok, a to najskôr v regiónoch, kde sú čipové karty už značne rozšírené. Týka sa to predovšetkým Európy, vrátane Slovenska a Českej republiky. Obe krajiny sú v používaní bezkontaktnej technológie na najvyššej svetovej úrovni. V Spojených štátoch sa magnetický prúžok prestane používať od roku 2027.

Dnešné čipom vybavené karty používajú nielen výkonné a zabezpečené mikroprocesory, ale technológiu, ktorá umožňuje bezkontaktnú autorizáciu transakcií. Magnetický prúžok na karte sa v prípade Slovenska už ale prakticky nepoužíva, a to najmä vďaka rozsiahlej sieti bezkontaktných terminálov, ktorú sa za posledných desať rokov podarilo vybudovať,” povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Podľa prieskumu Phoenix Consumer Monitor vykonaného tento rok v júli, 81 percent opýtaných spotrebiteľov v Spojených štátoch uviedlo, že by im nevadilo mať platobnú kartu bez magnetického prúžku, dávajú totiž prednosť overeniu transakcie na platobnom termináli čipom. 

Lepšia dostupnosť aj zabezpečenie 

Nastupujúce technológie sa tiež jednoduchšie zavádzajú do praxe, takže sú dostupné aj malým obchodníkom. Napríklad pomocou systému Tap on Phone je možné vytvoriť platobný terminál z ľubovoľného smartfónu, bez potreby akéhokoľvek ďalšieho technického vybavenia. 

K ešte lepšiemu zabezpečeniu sa neustále posúva aj technológia čipových platobných kariet.

Začiatkom tohto roka vyvinula spoločnosť Mastercard pre bezkontaktné platby novú špecifikáciu zabezpečenia odolnosti proti kvantovým technológiám. Zabezpečí tak ochranu spotrebiteľov a obchodníkov na dlhé roky dopredu bez toho, aby akokoľvek utrpela existujúca rýchlosť odbavenia platieb alebo bolo potrebné meniť fyzické vlastnosti digitálnych peňaženiek, bezkontaktných kariet alebo platobných terminálov. 

Nastal čas plne sa sústrediť na tie najlepšie technológie, ktoré sú k dispozícii a ktoré spotrebiteľom umožňujú platiť jednoducho, rýchlo a s vedomím bezpečia. To najlepšie pre spotrebiteľov je súčasne to najlepšie aj pre celý ekosystém,“ povedal Ajay Bhalla, prezident spoločnosti Mastercard pre oblasť Cyber & Intelligence. 

Viac zaujímavostí o ukončení magnetického prúžku na platobných kartách aj o histórii platenia kartami nájdete v pôvodnom príspevku na globálnom webe spoločnosti Mastercard.

O spoločnosti Mastercard  

Mastercard(NYSE: MA), www.mastercard.com, je technologická spoločnosť s celosvetovou pôsobnosťou v oblasti sprostredkovania platieb. Zaisťovaním bezpečných, jednoduchých, chytrých a ľahko dostupných platobných transakcií Mastercard podporuje a prepája inkluzívnu digitálnu ekonomiku prospešnú všetkým, kdekoľvek na svete. Inovácie a riešenia využívajúce zabezpečené dáta a siete, partnerstvá a energie spoločnosti Mastercard pomáhajú jednotlivcom, finančným inštitúciám, vládam aj firmám napĺňať bez zvyšku ich potenciál. Firemná kultúra spoločnosti a všetko, čo Mastercard robí vo vnútri a navonok, sa riadi firemným kvocientom slušnosti. So spoločnosťou Mastercard je možné sa spojiť vo viac ako 210 krajinách a oblastiach. Mastercard vytvára udržateľný svet, v ktorom sa všetkým ponúkajú možnosti na nezaplatenie.  

Mastercard

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať