SAMSUNG_07 SAMSUNG_07 SAMSUNG_07 Advertisement

Matúš Adamov: Novými produktmi si držíme vedenie medzi celosvetovými poskytovateľmi internetových služieb

Technológie
0


Špeciálny projekt

V najväčšej IT firme na východe Slovenska je Matúš Adamov ambasádorom oblastí Interselect a Ethernet connect 2. Zastáva pozíciu Solution Designera a v rozhovore nám priblížil smerovanie Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia (DT ITSO SK) v týchto oblastiach.

Čo má na starosti solution dizajnér? 

Navrhujem riešenia a dizajn pre štátne, a súkromné firmy. Podstatou mojej práce je nájsť pre zákazníka ten najvhodnejší produkt na základe jeho požiadaviek. Ide teda o vytvorenie konkrétnej infraštruktúry – návrh dizajnu a jeho pripojenie cez MPLS alebo BNG platformu. Tie sú momentálne najvýkonnejšie a najrýchlejšie platformy. Klienti na nich môžu mať napojených aj 50 pobočiek po celom Nemecku, prostredníctvom ktorej komunikujú. Klientom taktiež navrhujem programy z Interselect portfólia, ktoré vyhovujú ich potrebám. Prípadne kontrolujem existujúce infraštruktúry, kde navrhujeme modernizácie pre zlepšenie a zefektívnenie ich chodu.

Modernizácia infraštruktúry, o čo vlastne ide?

V skratke – prepájame svet. Napríklad, ľudia chcú spolu komunikovať, či už súkromne alebo pracovne a na to musia byť nielen pripojení, ale aj prepojení. V tom je podstata prepojenia produktov, modernizácia starých liniek, vytváranie novej infraštruktúry, ktorá prebieha momentálne v celom Nemecku. Infraštruktúra v Nemecku  nie je, na počudovanie, natoľko výkonná, ako napríklad tá u nás. Čiže ide o vysokorýchlostné pripojenie, elimináciu starých produktov, ktoré boli doposiaľ zaužívané, modernizáciu zákazníckej siete. To všetko sa vyvíja od nových aplikácií, ktoré vznikajú denne, aby boli schopní čo najkvalitnejšie využívať služby, softvér.

Ako prebieha a čo obnáša taká modernizácia?

Pre zákazníka znamená modernizácia infraštruktúry efektívne a rýchle prepojenie a pripojenie v rámci celého sveta. Všetko sa vyvíja dopredu, narastá potreba mať vyššiu prenosovú rýchlosť, rýchlejšie komunikovať a vyrábať. Všetko sa to odvíja od nových aplikácií, prostredníctvom ktorých sa inovujú tieto infraštruktúry. Aby bol zákazník schopný využívať softvér, potrebuje mať aj hardvér a pripojenie do sveta – wide area network.

Čo je súčasťou infraštruktúry?

Ako prvé zahŕňa fyzickú časť. Ide o pripojenia priamo k zákazníkovi, do lokality, kde si objednal daný produkt. Teda káble, DSL linky, optické káble a podobne. Následne sú súčasťou infraštruktúry naše WAN routre, ktoré sú určené pre našich zákazníkov. Cez ne sa prepájajú na WAN, ktoré spĺňajú potreby pre fyzické spojenie a komunikáciu a ďalšie konkrétne produkty, ktoré si zákazník u nás vyberie.

Aké ďalšie produkty si môže zákazník u vás vybrať?

Sú rôzne. Napríklad quality of servis, SLA profily - rôzne voice služby..

Na základe výberu služieb sa mu dedikujú a priorizujú pakety v komunikácii. Ak potrebuje zákazník viac telefonovať, v konfigurácii routra sa uprednostní táto služba pred inými.

Ako sú nové trendy v modernizácií?

Aktuálne je veľkým trendom vysokorýchlostné ethernet prepojenie pobočiek s prenosovou rýchlosťou až 10 GB/s. Spejeme k tomu, že bude na našej platforme zavedený produkt, softvér defined networking. Softvérovo definovaná sieťová technológia je prístup k správe siete, ktorý umožňuje dynamickú, programovo efektívnu konfiguráciu siete s cieľom zlepšiť výkon a monitorovanie siete. V blízkej budúcnosti prichádzajú produkty, na ktorých vývoji sa podieľame aj my v DT ITSO SK.

Čo je potrebné na prepojenie cloudu so zariadením?

My dizajnéri a sieťari pracujeme na tom, aby cez cloud bolo všetko prepojené. To znamená, že chceme docieliť, aby boli týmto spôsobom prepojené všetky zariadenia, ktoré doposiaľ takto prepojené neboli. Spejeme k tomu, aby sme zjednodušili ľuďom život pri využívaní IoT.

Napríklad?

Modelovú situáciu si môžeme priblížiť na úplne jednoduchom príklade. Máme produkt – chladničku, ktorá je prepojená prostredníctvom cloud software defined. Takto prepojené zariadenie bude schopné samo analyzovať produkty, ktoré najčastejšie nakupujeme. Dokáže užívateľovi zasielať info o chybe, napríklad, že chýba mlieko. Keďže všetko speje do online priestoru, chladnička vytvorí nákupný zoznam a vytvorí objednávku, ktorú používateľ len potvrdí. Týmto systémom ide o uľahčenie štýlu života nielen pri komunikácii. Človek tak bude mať viac času vzdelávať sa alebo efektívnejšie pracovať.

Aké výhody prinesie cloudový systém zákazníkovi?

V konečnom dôsledku to prinesie zákazníkovi zníženie nákladov na hardware. Cloud ponúka zákazníkom či už výpočtovú kapacitu alebo dátovú kapacitu, ktorú majú okamžite k dispozícii. Prostredníctvom cloudových riešení zašlú požiadavku na zvýšenie prenosovej rýchlosti linky, ktorá prebehne rýchlejšie. Okrem toho budú mať možnosť monitorovať aj stav linky, koľko bitov sa na čo využíva. Zákazník si tak bude vedieť sám monitorovať a moderovať. Na tomto spôsobe budú fungovať veľké či štátne zariadenia, aby si upravovali systém podľa svojich potrieb. Speje to k rýchlejšej komunikácii, celkovej dynamickosti produktov a v konečnom dôsledku aj k spokojnosti zákazníka. V DT ITSO SK v Košiciach sa snažíme vyvíjať naše produkty pre zákazníkov tak, aby sme udržali leadership. To nás drží na prvých miestach v rebríčku celosvetových providerov.

Čo znamená Interselect pre zákazníka?

Intraselect spája produkty, postavené na platforme MPLS – multiprotocol label switching. Pre zákazníka predstavuje modernizáciu a využite Internet of Things na prepájanie sa. Našou úlohou je zabezpečiť, aby boli ľudia prepojení, mohli spolu komunikovať. S týmto cieľom vytvárame riešenia celej infraštruktúry.

Ilustračné fotografie, zdroj: Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať