ANTIK_2024 ANTIK_2024 ANTIK_2024

Nový začiatok v Miláne: Audi odhaľuje nový dizajn

Tlačové správy
0
  • Audi Concept C zhmotňuje novú filozofiu dizajnu
  • CEO Gernot Döllner: „Čistota, koncentrácia a dôsledná implementácia – týmto prístupom tvoríme náš dizajn a našu spoločnosť.“
  • CCO Massimo Frascella: „Chceme tvoriť značku schopnú vzbudzovať túžbu a ovplyvňovať kultúru.“

 

Premiérou štúdie Audi Concept C v Miláne ukazuje značka Audi konkrétny náhľad na dizajn budúcich modelov. Značka s logom štyroch kruhov pritom robí progresívny krok: v čoraz komplexnejšom svete Audi nekompromisne stavia na výrazovú čistotu. Nová filozofia dizajnu je súčasťou fundamentálnej novej orientácie Audi a symbolizuje prerod v rámci celej spoločnosti. Produkty, procesy a štruktúry sa koncentrujú na to najdôležitejšie a tým vytvárajú priestor pre inovácie a technologické líderstvo.

Moment nového začiatku „Strive for Clarity“ (Snaha o čistotu) označuje ďalšiu kapitolu transformácie spoločnosti. Dizajnom koncentrovaným na výrazovú čistotu robí Audi odvážny krok smerom k redukovanej a nadčasovej estetike, ktorou sa bude značka odlišovať aj v budúcnosti v čoraz viac sa zostrujúcej konkurencii. Nie náhodou sa tento nový štart začína v meste, ktoré počas stáročí symbolizuje dizajn, technológiu a výrazné osobnosti. Máloktoré idey ešte dnes tak veľmi inšpirujú ako renesancia. „Vizionárske myslenie a motivácia vykročiť za hranicu známeho, sú príkladom pre Audi,“ hovorí Gernot Döllner, CEO Audi. Talianske hlavné mesto dizajnu je preto perfektným miestom pre štart novej éry. Tu sa ideál, ktorý Audi nasleduje, stáva hmatateľným. 

Nová filozofia dizajnu kladie dôraz na výrazovú čistotu

Nový prístup je zrejmý vďaka dizajnovému jazyku, ktorý  nespochybniteľne zosobňuje identitu značky. Audi je symbolom jedinečného dizajnu, nekompromisnej kvality a sofistikovanosti.

„Základom nášho prístupu je radikálna jednoduchosť. Čistotu dosiahneme redukciou na to podstatné,“ hovorí Massimo Frascella, Chief Creative Officer. Týka sa to rovnako dizajnu karosérie, ako aj interiéru.

Audi nasadzuje s precíznosťou najnovšie technické riešenia a materiály tam, kde zákazníkom otvárajú nové možnosti – a jednoduchými spôsobmi maximalizujú účinok.

Pre Frascellu, tento prístup je presne to, čo vzbudzuje túžbu po aute mimo bežného rácia. Emócie teda hrajú dôležitú úlohu v dizajnérskej filozofii. „Chceme tvoriť značku, ktorá je schopná vzbudzovať túžbu a vytvárať kultúrny vplyv.“

Audi Concept C poskytuje náhľad dizajnu budúcich modelov

Štúdia Audi Concept C, s ktorou sa bude môcť verejnosť bližšie zoznámiť na budúci týždeň na výstave IAA Mobility v Mníchove, je prvou manifestáciou tejto novej filozofie dizajnu. Koncept poskytuje náhľad na dizajn budúcich produktov, ako aj na nový zážitok z interiéru, pričom zhmotňuje univerzálne princípy dizajnu: redukciu na to najdôležitejšie – bez nadbytočných línií alebo prvkov – a napĺňa zásadu geometrickej čistoty. Dominantným prvkom je tzv. vertical frame, prvok inšpirovaný ikonickým pretekárskym monopostom Auto Union Typ C. Vertikálna orientácia dizajnu vozidla priťahuje pohľad pozorovateľa. Redukciu na to najdôležitejšie vidno aj v interiéri. Zabraňuje odpútavaniu pozornosti a spolu s inteligentnými technológiami poskytuje potrebné informácie v správnom čase.

„Naša história je ovplyvnená odvážnymi inovačnými skokmi a najmodernejšími technológiami v kombinácii s nekompromisnou koncentráciou na čistotu a dizajn,“ zvýraznil Gernot Döllner. „Naše najlegendárnejšie modely stelesňujú práve toto spojenie.“ Stály pohon všetkých kolies quattro priniesol revolúciu do automobilového sveta. V motoristickom športe značka Audi víťazila vďaka výkonným motorom, inovatívnym materiálom a aerodynamike – to je recept na úspech, ktorý mal vplyv na vývoj automobilov ďaleko nad rámec pretekárskych tratí.

Filozofia dizajnu determinuje každý aspekt spoločnosti Audi

Návrat k tomu, čo robí Audi výnimočným a redukcia na to najdôležitejšie hrajú ústrednú rolu nielen pri dizajne. „Tak, ako budeme vytárať dizajn našich automobilov, budeme pretvárať aj našu spoločnosť,“ hovorí Gernot Döllner. Nová filozofia dizajnu je pre Audi aj podnikateľským princípom, ktorý sa uplatní rovnako pri tvorbe modelového portfólia a štruktúry ponuky, ako aj pri koncepcii organizácie podniku. Gernot Döllner: „Čistota je postoj a kompas, ktorý bude viesť Audi v tejto dobe.“

Súčasne prezentácia nového dizajnu v Miláne predstavuje moment nového začiatku. „Fáza inventarizácie stavu sa skončila. Teraz je čas pozerať sa dopredu a nabrať tempo. Sústreďujeme sa na to, na čom skutočne záleží, aby sme stanovili nové štandardy v oblasti dizajnu a kvality,“ dodáva CEO Audi.

„Základy pre novú orientáciu spoločnosti sú vytvorené“

S programom Audi Agenda spoločnosť od roku 2023 odštartovala ďalekosiahle zmeny. V prvom polroku 2025 ich značka Audi ďalej intenzívne implementovala aby posilnila svoju inovačnú silu a vytvorila obchodný model s perspektívou do budúcnosti.

„Už teraz vidíme prvé úspechy,“ povedal Gernot Döllner. „Napríklad s našou modelovou ofenzívou a s naším kocentrovaným portfóliom, ktoré nám umožňujú investovať do kvality a inovácií. Alebo v našom biznis modeli pre Čínu, kde sme s novou sesterskou značkou AUDI opätovne preukázali priekopníckeho ducha.“ Aj dohoda so zamestnancami, ktorú v marci uzavreli predstavenstvo a rada zamestnancov, posilňuje istoty do budúcnosti a zvyšuje konkurencieschopnosť. Okrem toho, Audi investuje do roku 2029 približne 8 miliárd euro do nemeckých závodov.

Audi pokračuje v modelovej ofenzíve

Koncom tohto roka to bude 24 mesiacov, počas ktorých Audi predstavilo viac než 20 nových modelov, vďaka čomu sa jeho portfólio stane najmladším v prémiovom segmente. Po generačnej obmene modelových radov ako Audi A6 na jar a Audi Q3 v lete, značka na IAA Mobility v Mníchove predstaví nový model Q3 Sportback e-hybrid*.

Aj v budúcom roku bude modelová ofenzíva Audi pokračovať. V rámci nej pribudne napríklad entry-model s elektrickým pohonom, ktorý sa od roku 2026 bude vyrábať v Ingolstadte, ako aj nové vysoko výkonné modely divízie Audi Sport. Súbeh rýdzo elektrických modelov, plug-in hybridov a novej generácie modelov so spaľovacím motorom zabezpečí značke v období  prechodu k elektromobilite robustnú a flexibilnú pozíciu na ťažiskových trhoch ako sú Európa, Čína a Severná Amerika.

Súčasne Audi už pracuje na ďalšom inovačnom cykle. Strategické partnerstvá ako je kooperácia koncernu Volkswagen so spoločnosťou Rivian umožnia rýchlejšie a nákladovo efektívnejšie vyvíjať inovácie – predovšetkým v oblasti softvéru. Okrem toho v roku 2026 Audi vstúpi do Formula 1 – čo je šanca testovať nové technológie, materiály a procesy v najnáročnejšom inovačnom laboratóriu sveta. Gernot Döllner: „Prípravy na náš štart vo Formule 1 bežia na plné obrátky.“ A iba niekoľko týždňov po predstavení nového dizajnu v Miláne bude nasledovať ďalší mimoriadny moment pre Audi: „Tešíme sa, že už onedlho budeme môcť všetkým našim fanúšikom priniesť konkrétny náhľad na to, čo od nás môžu čakať vo Formule 1 od budúceho roka,“ dodáva CEO Audi.

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať