SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Premeňte svoje vízie na úspešný biznis

0

Špeciálny projekt

Na začiatku každého úspešného podnikania stojí skvelý nápad alebo vízia. Či už zakladáte nový startup, alebo rozvíjate zabehnutý biznis, môže sa vám hodiť 5 základných krokov, ako postupovať pri zisťovaní kondície vašej firmy a zostavovaní realistických plánov, ktoré povedú k zvýšeniu obratu a zisku.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Majte dokonalý prehľad o svojom podnikaní

Vždy musíte presne vedieť, ako na tom ste. Na základe skutočných dát, bez dojmov a prifarbovania. Informácie o predajoch, nákladoch, maržiach či skladových pohyboch majte vždy na jednom mieste. To vám umožní všetko porovnávať v patričných súvislostiach. Buďte v obraze!

Nájdite svoje Business Drivers

Realisticky vyhodnoťte sledované dáta a odhaľte miesta, ktoré môžu váš biznis posunúť a zlepšiť. Hľadajte skutočný potenciál svojho biznisu – produkty, služby a aj ľudí či technológie, ktoré prinášajú zisk alebo vám pomôžu dobyť nové oblasti trhu. Skrátka podporte to, čo vám zarába!

Zoštíhlite svoj biznis

Prejdite si všetky firemné oblasti a činnosti a stanovte si ich nákladovosť. Analýza vám ukáže procesy a činnosti, ktoré vám nepomáhajú, naopak, celý biznis môžu brzdiť. Nebojte sa neefektívne aktivity úplne ukončiť, nostalgia nech ide bokom!

Optimalizujte firemné procesy

Modernizujte úspešné produkty a služby. Analyzujte úspešné pracovné postupy a zlepšite produktivitu. Takmer každú rutinnú činnosť možno automatizovať. Zostavte tím kľúčových používateľov a úzko spolupracujte s dodávateľom informačného systému, úspech stojí na šikovnom prepojení ľudí a technológií.

Využite moderné technológie

Zamerajte sa na vhodné online predajné kanály, digitalizujte výrobné procesy a rozvíjajte vlastné unikátne aplikácie, ktoré sú kľúčové pre váš biznis. Vždy však požadujte online prepojenie na celofiremný informačný systém, kde sa zbiehajú všetky dáta na správne rozhodovanie. Tam, kde sa konkurencia „domnieva“, buďte múdrejší, pretože vy na to máte dáta!                                               


                                   

Inšpirujte sa: Informačný systém ABRA pomáha plniť vízie Juraja Králika v jeho firme ZAJO

Jeho snom bolo obliecť celé Slovensko do sucha. Majiteľ obchodov so športovým oblečením Zajo Juraj Králik začal so šitím golfiek a postupne vybudoval fungujúcu sieť kamenných predajní a e-shopov s outdoorovým oblečením. S rastúcou firmou však začal strácať prehľad a nevyhnutne potreboval digitalizovať a automatizovať celý biznis. A práve v tom mu pomohol informačný systém ABRA Gen, ktorý sa stará o objednávky, fakturáciu, sklad a dodávky. „ABRA Gen nám šetrí čas i peniaze. My sa venujeme novým produktom a expanzii na nové trhy,“ potvrdzuje Juraj Králik.

V Zajo sa zbavili všetkého papierovania. Všetka komunikácia sa uskutočňuje len elektronicky. Informačný systém ABRA Gen umožňuje bezchybnú komunikáciu e-shopu i kamenných predajní s centrálnym skladom. Na základe objednávky z e-shopu vytvorí ABRA Gen pokyn na vyskladnenie. Len čo externý sklad potvrdí, čo reálne vyskladnil, vystaví ABRA Gen faktúru a dodací list. Všetky doklady sú vystavené automaticky, bezchybne a rýchlo.

Zajo udržuje len jeden hlavný cenník tovaru. Pre rôzne kategórie zákazníkov alebo pre zahraničné trhy sa ceny prepočítavajú automaticky podľa zadaných pravidiel. Pre každého zákazníka stačí nastaviť prí­slušnú kategóriu a hneď sa mu na e-shope zobrazujú zodpovedajúce ceny. Pri prepočte cien na zahraničný trh sa najprv prepočíta mena podľa aktuálneho kurzu, zohľadní sa sila miestneho trhu, priradí sa aktuálna sadzba DPH a nakoniec sa výsledok zaokrúhli na najbližšiu „baťovskú“ cenu s deviatkou na konci. Premyslené nastavenie cenotvorby, elektronická komunikácia so skladom i rýchla expedícia tovaru dovoľujú firme Zajo veľmi rýchle spustenie e-shopu na novom zahraničnom trhu.

ABRA Gen pomáha automaticky spracovať všetku administratívu spojenú s výmenou vráteného tovaru pri nákupe v e-shope. Ak zákazník potrebuje napr. vymeniť veľkosť bundy, obsluha e-shopu nájde podľa čísla faktúry príslušnú objednávku, z ktorej určí vrátený tovar a vyberie nový. Informačný systém ABRA Gen potom automaticky vystaví dobropis, objednávku na nový tovar, vzájomný zápočet k dobropisu a novej objednávke a vystaví novú faktúru na vyrovnanie rozdielu v cene. Zamestnanec len skontroluje doručený tovar. Systém sa o všetko ostatné postará za neho.

Zobrazit Galériu

ABRA

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať