CANON_leto2024 CANON_leto2024 CANON_leto2024

Umelá inteligencia môže výrazne pomôcť pri vývoji nových počítačových hier

Technológie
2

Nezávislá vývojárska spoločnosť Dinosaurs Are Better experimentuje s vytváraním svojej novej hry pomocou Midjourney a Adobe Firefly a mnohých ďalších aplikácií AI spolu so zavedeným softvérom, ako je Blender. Zatiaľ čo tento trojčlenný tím, ktorý stojí za adventúrou Echoes of Somewhere, má záujem vyskúšať AI, mnohé veľké herné štúdiá a vydavatelia stále váhajú s použitím generatívnej AI na tvorbu hier. Mnohé z nich dokonca zakázali AI napríklad zo strachu z porušovania autorských práv. Zdá sa však, že pre malé tímy a nezávislé spoločnosti je AI dobrý spôsob, ako sa presadiť.

Za projektom Echoes of Somewhere stojí iba trojčlenný tím v zložení Jussi Kemppainen, Lauri Konttori a Bjørn Jacobsen. Ide o skúsených herných vývojárov, ktorí pracovali pre spoločnosti ako Ubisoft, CD Projekt Red a Remedy Games. Ich dobrodružná hra vzniká s cieľom experimentovať s umelou inteligenciou a nájsť spôsoby, ako môže zlepšiť a urýchliť pracovný postup. Na webovej stránke Echoes of Somewhere je séria devblogov, ktoré podrobne opisujú, ako a v akej fáze boli použité rôzne generatívne nástroje AI. Patria medzi ne Midjourney a Adobe Firefly, ako aj Leonardo.Ai a Runway ML.

K dispozícii sú aj niektoré zaujímavé nástroje, ako napríklad samostatná aplikácia Diffusion Bee pre Mac, ktorá na zjednodušenie spúšťa Midjourney lokálne. V súčasnosti už existuje aplikácia AI na všetko – od návrhu konceptu až po animáciu a zvuk. Kľúčové na tomto projekte je to, ako tím využíva AI spolu s existujúcim výtvarným a animačným softvérom namiesto toho, aby ho všetok nahradil. Používajú napríklad Generative Fill (beta) vo Photoshope s Blenderom na kombinovanie a spájanie viacerých scén vytvorených pomocou Midjourney.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Je zaujímavé, že tím sa nebojí aplikovať umelú inteligenciu takmer na každej úrovni a zistiť, ako ďaleko by mohli posunúť jej využitie. Napríklad postavy boli navrhnuté pomocou podnetov v Midjourney a textúry pre finálny model hrdinu boli nakreslené z týchto návrhov. Niektoré aspekty procesu však stále musel vykonať človek, napríklad modelovanie v programe Modo a UV mapovanie.

Je pôsobivé, koľko toho tím dokáže urobiť pomocou umelej inteligencie, ale zároveň je príjemné vedieť, že na vytvorenie finálnej hry budete stále potrebovať kľúčové zručnosti v existujúcom softvéri vrátane Photoshopu, Blendera a Unity. Projekt Echoes of Somewhere naznačuje, ako možno spojiť AI a tradičné 3D a 2D aplikácie pre digitálne umenie do jedného pracovného postupu. A čo je ešte dôležitejšie, ukazuje, ako môže AI zlepšiť prácu vývojárov hier.

Zdroj: creativebloq.com

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

re reakcia na: Umelá inteligencia môže výrazne pomôcť pri vývoji nových počítačových hier

11.6.2023 23:06
Ked je kolaps treba nakupovat. To hadam vies, ze kazdy kolaps je organizovany skupinou okolo Bafeta, a dalsich zlocincov typu Fico, ale vacsich.... aby lacno nakupili od chudobnych.
Reagovať

burza Binance krachuje, ľudia vybrali s5 miliardu dolárov ako sme cyborg one s Warrenom Buffetom predpovedali: reakcia na: Umelá inteligencia môže výrazne pomôcť pri vývoji nových počítačových hier

10.6.2023 12:06
htt ps:/ /ww w.te chbyte .sk/2023/06/uplny-kolaps-blizko-ludia-vyberaju-peniaze/ Dobre, že som do toho nedal ani korunu. Je to tak ako predpovedal Wóren Bafet a sajborg wán. Krypto je hlúposť a nekrytá zlatom.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať