Samsung_03 Samsung_03 Samsung_03 Advertisement

Volkswagen ID.3 1.st Max / Nová doba prichádza

2
Značka Volkswagen nie je v elektromobilite úplne nová, má už na konte elektrické verzie Volkswagen e-Up! a e-Golf, ktoré prešli dvoma modernizáciami. Teraz však prichádza s úplne novou generáciou elektromobilov pod označením ID. Tá je postavená na novej modulárnej platforme MEB, určenej práve pre elektromobily. Na tejto plat­forme má byť v najbližších rokoch predstavených v rámci koncernu až 27 modelov.

 K nám sa na test dostal model ID.3 vo verzii 1.st MAX, teda v špeciálnej uvádzacej edícii s úplnou výbavou a batériou s využiteľnou kapacitou 58 kWh. ID.3 sa bude dodávať aj s batériami s využiteľnou kapacitou 48 a 82 kWh. Na úvod si pozrime základné špecifikácie testovaného modelu:

• Model: Volkswagen ID.3 1.st MAX
• Batéria celkom/využiteľná: 62 kWh/58 kWh
• Pohon: zadná náprava
•  Výkon motora:  150 kW
• Krútiaci moment:  310 Nm
• DC nabíjanie:  CCS/100 kW
• AC nabíjanie: Typ 2/11 kW, 3f
• Max. rýchlosť:  160 km/h
• Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,0 s
• Dojazd (WLTP):  420 km

Už na prvý pohľad ID.3 upúta svojím ne­opozeraným vzhľadom. Ten sa rozhodne ­nesnaží zapadnúť medzi spaľovacie modely, ale jasne deklaruje, že ide o auto novej generácie. Dojem umocňujú špeciálne disky kolies, ktoré slúžia na zníženie odporu. Okrem vonkajšieho dizajnu s trojfarebnou kombináciou a špecifickými dizajnovými prvkami zaujme veľkopriestorová presvetlená kabína, ktorú v našom prípade opticky zväčšovala aj presklená panoramatická strecha. Minimalisticky pojatá palubná doska nesie v strede veľký dotykový displej multimediálneho systému s niekoľkými dotykovými ovládacími prvkami v jeho okolí. Ostatné ovládacie prvky sú sústredené okolo volantu a stredový panel má iba odkladacie priestory a držiak na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Celé ovládanie infotainmentu a vlastne všetkého je výhradne dotykové, okrem toho je tu možnosť množstvo funkcií ovládať pomocou hlasu. Menší displej úplne digitálneho prístrojového štítu pred vodičom má na pravej strane volič jazdných režimov. Napriek tomu, že nie som veľký priaznivec dotykového ovládania, počas testovania som stále viac prichádzal na to, že práve v ID.3 mi to až tak veľmi neprekáža. Vozidlo má totiž pomerne veľkú mieru automatizácie, a tak tu vlastne počas jazdy nie je veľa vecí, ktoré by ste potrebovali ovládať.

Zážitkom je už samo usadnutie do auta. Nemusíte nič riešiť, nič zapínať, jednoducho stlačíte brzdu, zaradíte rýchlosť a odchádzate. Dokonca aj vašu trasu si môžete naplánovať vopred na mobilnom telefóne a poslať si ju do navigácie vozidla. Vo výbave je inteligentná klimatizácia, ktorej stačí nastaviť teplotu a o všetko ostatné sa už stará sama. Ak treba, odmrazí okno, zohreje vám nohy, zapne vyhrievanie sedadiel, takže o nič sa nemusíte starať. Keby vám to nevyhovovalo, môžete prepnúť na klasické ovládanie klimatizácie, prípadne zvoliť klasickú automatiku. K dispozícii je aj režim Air Care, ktorý má na starosti osvieženie vzduchu vo vozidle. Pri prvom pohľade na pomerne malý displej prístrojového panela sa mi to zdalo trochu nelogické vzhľadom na to, že Volkswagen vo svojich modeloch používa krásne i-cockpity, ktoré možno kompletne konfigurovať. Tu však väčšinu funkcií i-cockpitu dokáže zabezpečiť veľkoplošný head-up displej s rozšírenou ­realitou, ktorý premieta údaje priamo na sklo. Režim rozšírenej reality pri nastavení navigácie zobrazuje navigačné symboly priamo na vozovku, pri jazde bez nastavenej navigácie zobrazuje udržiavanie v jazdnom pruhu, respektíve prípadné vybočenie z pruhu jasnými symbolmi. Potenciál rozšírenej reality v našej testovanej verzii výrobca zatiaľ využíva pomerne skromne, ale vzhľadom na to, že vozidlo je takýmto systémom vybavené, nie je problém ho časom softvérovo rozšíriť a zväčšiť tak jeho možnosti. Vynikajúca vychytávka je takzvané ID Light. Je to špeciálny svietiaci pásik, umiestnený vpredu pod hranou predného skla, ktorý vodičovi animáciami ukazuje, napríklad pri navigovaní, blížiacu sa potrebu odbočenia svetlom bežiacim na stranu odbočenia.

Pri zadávaní hlasových príkazov zobrazuje moduláciu zvuku, v núdzových prípadoch červenou farbou signalizuje potrebu zásahu vodiča a počas nabíjania beží pod oknom zelený pás, ktorý indikuje, že je nabíjanie v činnosti. Na ID Light sa mi páčila predovšetkým jednoduchosť a genialita tohto systému. Vo výbave sú aj vynikajúce matrixové LED svetlá, ako ináč, s úplnou automatikou. Veľmi široká je aj ponuka vyspelých asistenčných systémov, ktorým dominuje inteligentný adaptívny tempomat s prediktívnou funkciou, ktorý dokáže na základe dopravného značenia a údajov databázy automaticky udržiavať rýchlosť jazdy. Ten pri nečinnosti dodáva informácie systému inteligentnej rekuperácie. Výborne pracovalo aj udržiavanie v jazdných pruhoch či sledovanie premávky za vozidlom. Auto som testoval v zimných podmienkach pri teplotách od -5 °C do + 8 °C. Po najazdení viac ako 1800 km sa spotreba ustálila na 18,9 kWh/100 km. Asi 40 % ciest tvorila diaľnica. Počas testu som dosiahol dojazd 370 km, v priaznivejších podmienkach je potenciál na minimálne 430 km. Spotreba nie je najnižšia, ale vďaka tepelnému čerpadlu je pri plusových teplotách lepšia, ako keby bolo kúrenie zverené iba vykurovacím telesám. S klesajúcou teplotou však, samozrejme, spotreba stúpa. Pri nabíjaní pri nízkych teplotách navyše dochádza k znižovaniu výkonu nabíjania pod 30 kW. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré, kvalitný podvozok a vysoký krútiaci moment umožňujú veľmi dynamickú jazdu. Na snehu som ocenil jeden z najlepších stabilizačných systémov, s akým som sa v autách zatiaľ stretol. To je zlá správa pre milovníkov driftovania na snehu, dostať vozidlo do šmyku je v tomto prípade veľmi náročná úloha. V meste zasa vďaka zadnému náhonu oceníte malý polomer otáčania. Priestor pre posádku aj na zadných sedadlách je viac než dostatočný, rodiny s deťmi ocenia aj priestranný kufor. V každom prípade budúcnosť v podaní ID.3 vôbec nevyzerá zle.


PLUSY, MÍNUSY:

+ Koncepcia pohonu, priestranná kabína, technologická výbava, možnosti nabíjania
- Vyššia spotreba kúrenia

Cena:

Základná cena  41 560 EUR, testované vozidlo: 47 240 EUR

 

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

2 komentáre

Tyrkysová farba? Takú si obliekla prostitútka na uloz.to a robila sa rukou, tak to podľa nej farba, hej? :D reakcia na: Volkswagen ID.3 1.st Max / Nová doba prichádza

6.4.2021 18:04
Tyrkysová farba? Takú si obliekla prostitútka na uloz.to (pornfile.cz) a robila sa rukou, tak to podľa nej farba, hej? :D Tá baba sa tam robila rukou a vyzerala veľmi namyslene... ;D Iste bola panna :-D :-D alebo to auto skôr vie lietať :P
Reagovať

Volkswagen... reakcia na: Volkswagen ID.3 1.st Max / Nová doba prichádza

12.3.2021 08:03
.. sa síce nesnaží zapadnúť medzi spaľovacie modely, ale vyzerá ako Citroen... Kde su časy, ked ste značku auta spoznali podľa "kasne", prednej masky...
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať