ACER_november Advertisement ACER_november Advertisement ACER_november Advertisement

Volvo XC40 Recharge a C40 Recharge prichádzajú na slovenský trh

0

Spoločnosť Volvo predstavila dvojicu plne elektrických modelov XC40 Recharge a C40 Recharge. Zatiaľ čo prvé elektrické SUV výrobcu XC40 Recharge sme už mali možnosť otestovať, C40 Recharge – prvý elektrický crossover Volvo – je úplná novinka a prešiel už aj miernym faceliftom.

Obidva modely využívajú rovnakú unifikovanú platformu, ktorá je spoločná pre spaľovaciu, plug-in hybridnú aj elektrickú verziu, a z funkčnej a výkonovej stránky sú takmer zhodné. Ak sa pozrieme na spoločné vlastnosti, treba pochváliť uloženie batérie, ktorá má vyvýšenú časť pod zadnými sedadlami a vybratie v priestore nôh, takže sa aj na zadných sedadlách sa dá pomerne pohodlne sedieť.

Vozidlá sa dodávajú v dvoch výkonových verziách. P6 Recharge je vybavená predným náhonom, batériou s celkovou kapacitou 69 kWh a využiteľnou 67 kWh a dosahuje výkon 170 kW s krútiacim momentom 330 Nm. Zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Dojazd je podľa WLTP 423 km pri modeli XC40 P6 Recharge a 434 km pri modeli C40 P6 Recharge.

P8 Recharge Twin má batériu s celkovou kapacitou 78 kWh, z ktorej sa využíva 75 kWh. Vozidlá s pohonom všetkých kolies využívajú dvojicu synchrónnych elektromotorov s permanentným magnetom, každý s výkonom 150 kW. Tie pracujú ako permanentná štvorkolka s rozdelením výkonu 40/60 alebo 50/50. Vozidlo tak má úctyhodný výkon 300 kW a krútiaci moment 660 Nm. Vďaka tomu dokáže vyraziť z 0 na 100 km/h už za 4,9 s v prípade modelu XC40 P8 Recharge a za 4,7 s pri C40 P8 Recharge.

DC nabíjanie umožňuje nabíjať výkonom až 150 kW, vstavaná AC nabíjačka je trojfázová s výkonom 11 kW. Výrobca využil aj voľný priestor pod prednou kapotou a vybavil ho predným kufrom s objemom 32 l, čo bohato postačuje na uloženie nabíjacích káblov a príslušenstva.

Pri pohľade zvonka zaujme C40 Recharge novou prednou časťou s bezrámovou maskou a novými svetlami, ktoré môžu byť na želanie vybavené matrixovou technológiou. Novú kresbu s prerušovanou vrchnou časťou dostali aj zadné svetlá predznamenávajúce novú dizajnovú líniu, ktorú bude pravdepodobne výrobca zavádzať aj v ďalších modeloch. C40 Recharge má štandardne dodávanú panoramatickú strechu bez otvárania strešného okna, čo kompenzuje úbytok priestoru spôsobený nižšou, zvažujúcou sa strechou crossoveru. Pozitívom je, že zostal zachovaný takmer rovnaký objem kufra.

Infotainment je založený na OS Android Automotive s integrovanými službami od Googlu, takže odpadá potreba využívania Android Auto alebo Apple CarPlay. Predinštalované nájdete Google Maps, ktoré fungujú v role navigácie, Google Assistant umožňuje hlasové ovládanie a je tu aj obchod Google Play, vďaka ktorému si môžete nainštalovať ďalšie aplikácie. Mapy Google majú vstavanú aj funkciu elektrickej inteligencie, ktorá odhaduje a dynamicky prepočítava zostatok batérie v cieli podľa navigácie.

Samozrejmosť je vyhľadávanie nabíjacích staníc. O zobrazenie údajov sa stará centrálny dotykový 10" displej, orientovaný na výšku. Prístrojový panel je tvorený veľkým 12" displejom, ktorý môže v strede zobrazovať aj navigačnú mapu. Audio je zverené systému Harman Kardon.

Oba modeli sú už v predaji. Cena C40 Recharge sa začína na 50 005 eurách, za XC40 Recharge zaplatíte minimálne 51 060 eur.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať