SAMSUNG_092022 Advertisement SAMSUNG_092022 Advertisement SAMSUNG_092022 Advertisement

Volvo v roku 2017 predstaví automobily, ktoré už vôbec nepotrebujú vodiča

Technológie
0

volvo_auto.jpg Spoločnosť Volvo Cars bude mať do roku 2017 vyrobených 100 automobilov, ktoré budú môcť vďaka pokročilým laserom, senzorom a ďalších systémom po cestách jazdiť úplne bez pričinenia vodiča.

Projekt Volva, v rámci ktorého chce na ulice švédskeho Göteborgu priniesť automobily, ktoré vedia jazdiť samy bez vodiča, vstupuje do svojho druhého roka. Jeho cieľom je umožniť ľuďom zapnúť pri cestovaní akýsi systém „autopilota", vďaka ktorému sa vozidlo o seba na ceste postará samo. Minulý týždeň Volvo vôbec prvýkrát zverejnilo podrobnejšie informácie o technológiách, ktoré jeho automobily budú využívať.

„Kľúčom k úspechu je múdra kombinácia senzorov, počítačov a ďalších systémov," uviedol Erik Coelingh z Volva. Automobily budú potrebovať presne vedieť, kde sa práve nachádzajú, čo im umožní novo vyvinutý systém. Ten bude kombinovať radary, kamery a počítačové senzory, ktorých dáta bude spracúvať počítačový systém, ktorý bude vytvárať v reálnom čase mapu pohybujúcich sa a stojacich objektov okolo automobilu. V kombinácii s GPS bude vozidlo presne vedieť, kde sa práve nachádza.

Objekty bude rozoznávať špeciálna kamera umiestnená pod hornou časťou čelného skla. Tá obsahuje tri šošovky - jedna deteguje automobily po stranách, druhá sa pozerá dopredu a používa sa na to, aby automobil išiel rovno v danom pruhu na ceste, a tretia vie detegovať prekážky na vozovke.

Vďaka tejto kamere bude môcť počítač vyhodnocovať vzdialenosť od objektov - od iných automobilov cez chodcov až po neočakávané prekážky na ceste. Okrem toho je na prednej časti vozidla namontovaný laserový skener s dosahom 150 metrov, vďaka ktorému sú rozoznávané jednotlivé objekty.

Okrem prednej kamery sú po stranách umiestnené ďalšie kamery, ktoré monitorujú, čo sa deje okolo automobilu, a merajú vzdialenosť medzi automobilom a ostatnými vozidlami, ktoré ho míňajú. Okrem spomínaného sú vo vozidle zabudované dva radary a dvanásť nadzvukových senzorov, ktoré takisto slúžia na identifikáciu rôznych objektov a umožňujú prevádzku vozidla bez pričinenia vodiča.

Dáta spracúvajú dva nezávislé počítačové systémy. Ak jeden zlyhá, druhý automobil bezpečne zastaví. Brzdový systém a systém, ktorý sa stará o otáčanie volantom, majú navyše špeciálne záložné programy. Automobily sú prepojené aj s cloudovou službou, vďaka ktorej získavajú najnovšie dáta do máp a informácie o prevádzke na ceste.

Automobil v určitých situáciách môže od vodiča vyžadovať, aby prevzal riadenie - stať sa to môže napríklad pri extrémnom počasí alebo pri výpadku niektorého systému. Ak vodič nezareaguje, automobil zastaví. Podľa Volva by sa jeho automobily v uliciach Göteborgu naozaj mali objaviť už o dva roky.

Zdroj: ComputerWorld

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať