SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement SAMSUNG_10_FLIP Advertisement

XPENG G6 Performance / Vysoký výkon, komfort a technológie

0

XPENG G6, ktorý výrobca opisuje ako „inteligentný elektromobil“, prichádza na automobilový trh s ambíciou stať sa automobilovým ekvivalentom smartfónu alebo inteligentného televízora. Spoločnosť XPENG, pomenovaná po svojom zakladateľovi He Xiaopengovi a sídliaca v provincii Kuang-tung v južnej Číne, ide v stopách iných čínskych automobilových značiek s podobnými ambíciami, ako sú BYD, GWM, Nio alebo Omoda. 

SAMSUNG_10 FLIP7 Advertisement

XPENG G6 je v podstate stredný model v ponuke výrobcu medzi sedanom P7 a veľkým SUV G9. Ponúka pôsobivé špecifikácie z hľadiska výkonu, rýchlosti nabíjania a štandardnej výbavy, navyše s elegantným a praktickým interiérom. Model G6 je dostupný v troch verziách: RWD Standard Range, RWD Long Range a AWD Performance. My sme testovali najvyššiu verziu Performance. Pozitívum pre zákazníkov je, že jednotlivé verzie sa líšia iba pohonom, výbava je rovnaká. Najnižšia RWD Standard Range využíva batériu LFP s kapacitou 66 kWh, z ktorej sa využíva 65,34 kWh, čo podľa WLTP postačí na dojazd 435 km. S pohonom zadnej nápravy má výkon 190 kW a z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,6 s. Verzia RWD Long Range má rovnako ako Performance batériu NMC s kapacitou 87,5 kWh, z ktorej sa využíva 84 kWh. Výkon motora je 210 kW pri rovnakom krútiacom momente 440 Nm ako v predošlej verzii. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 s a deklarovaný dojazd je 570 km. Verzia Performance posúva veci na vyššiu úroveň vďaka druhému elektromotoru, ktorý zvyšuje výkon na 350 kW. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 4 sekundy. Na plné nabitie dokáže oficiálne prejsť 550 kilometrov.

Dizajn palubnej dosky je minimalistický, hlavným prvkom je veľký 14,9" dotykový displej infotainmentu, na ktorom beží vlastný softvér Xmart od spoločnosti XPENG. ­Grafika je ostrá, zatiaľ čo ponuky pre audiosystém, satelitnú navigáciu a klimatizáciu sa ovládajú pomocou ikon na strane vodiča. Ikony sa však horšie používajú pre ich malé rozmery. Pozitívnejšie je, že tlačidlá a rolovacie kolieska na volante slúžia aj ako ovládacie prvky stereo systému a klimatizácie. G6 má aj virtuálneho asistenta s umelou inteligenciou s názvom Xiao P, predstavovaného malým robotickým avatarom, ktorý je vždy viditeľný v hornej časti obrazovky a funguje na frázu Hey XPENG. Žiaľ, zatiaľ iba v angličtine a potrpí si na presnú výslovnosť. Na druhej strane, keď sa s ním naučíte komunikovať, môže byť celkom zaujímavým pomocníkom, ktorý vie ovládať dosť funkcií auta. Pred vodičom sa nachádza 10,2" displej, ktorý je síce jasný, ale nie veľmi konfigurovateľný. Kvalita materiálov je dobrá, s množstvom mäkkých materiálov a koženkovým čalúnením. Kvalita spracovania je minimálne porovnateľná, ak nie vyššia ako európska konkurencia. Zvuk stereo systému XPENG G6, ktorý je 18-reproduktorovým systémom Xopera s výkonom 960 wattov, je pôsobivý. V multimediálnom systéme máte priamy prístup k viacerým službám, ako sú Spotify, YouTube, Tidal a ďalšie, takže obsahu je dostatok. K dispozícii je aj demo aplikácia, ktorá vám predvedie možnosti audiosystému s formátom Dolby Atmos. Zaujímavá je aplikácia X-Combo, umožňujúca vytvárať systémové rutiny na ovládanie funkcií vozidla a infotainmentu. Viacero takýchto akcií je predpripravených, ako napríklad vypnutie všetkých varovných tónov jedným tlačidlom pri štarte vozidla. V ponuke je pomerne veľké množstvo rôznych aplikácií aj hier, s ktorými sa môžete zabávať napríklad pri nabíjacích zastávkach, aj keď vzhľadom na rýchlosť nabíjania tam veľa času nestrávite.

K dispozícii sú štyri úrovne rekuperačného brzdenia, je však trocha nepríjemné, že na prepínanie medzi nimi musíte použiť dotykovú obrazovku infotainmentu. No dá sa nastaviť napríklad maximálna rekuperácia na používateľské tlačidlo na volante. Prípadne si tu môžete nastaviť zapnutie adaptívneho tempomatu, čo sa normálne robí dvojitým zatlačením D na voliči režimov. Tento spôsob je prebraný z Tesly. Je tu vlastne viacero vecí prevzatých z Tesly, čo sa týka ovládania. Našťastie na rozdiel od Tesly sú tie veci dotiahnuté tak, aby vodiča neobťažovali a nenútili do jediného správneho spôsobu ovládania – pozri napríklad nevypnuteľné jednopedálové ovládanie alebo chýbajúce páčky základných funkcií, ako sú svetlá či stierače na modeloch Tesly. Najsilnejšie nastavenie rekuperácie dokáže G6 spomaliť na nízku rýchlosť, ale nie úplne zastaviť. Brzdový pedál má pomerne konzistentné reakcie. Kultivovanosť G6 je celkom dobrá, s dobre maskovaným kvílením motora a prijateľnou úrovňou hluku vetra a vozovky. Vodičská pozícia v XPENG G6 s vysokým sedením a úzkymi stĺpikmi čelného skla  poskytuje skvelý výhľad dopredu. Nízko položená kapota však sťažuje presné určenie, kde sa nachádza predná časť auta. Našťastie je G6 vybavený množstvom parkovacích asistentov vrátane predných a zadných senzorov a 360-stupňovej kamery, ktoré pomáhajú kompenzovať malé zadné okno. Parkovací asistent rovnako ako v iných modeloch XPENG patrí k tomu najlepšiemu, s čím sa môžete v autách stretnúť. Stačia mu vodiace čiary alebo niekoľko normálne zaparkovaných áut a hneď vám ukáže celú situáciu na parkovisku okolo auta a ponúkne všetky parkovacie miesta, ktoré sú k dispozícii. Môžete zvoliť ktorékoľvek alebo prenechať výber autu. Potom stačí dať povel na parkovanie a rozhodnúť sa, či budete sedieť v aute, alebo vystúpite a budete manéver s vaším mobilom sledovať zvonka. Táto možnosť je v mobilnej aplikácii štandardne pre všetky modely. Okrem toho tu je aj možnosť na diaľku si vysunúť auto z radu dopredu alebo dozadu. Tieto funkcie sme už na niektorých autách videli, ale na žiadnom nefungovala mobilná aplikácia pri parkovaní tak dobre a rýchlo ako tu. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča v ôsmich smeroch a štvorcestné nastavenie bedrovej opierky prispievajú k pohodliu. Bočné vedenie sedadiel by však mohlo byť lepšie.


 Vozidlo stále sleduje svoje okolie a napríklad na semaforoch zobrazí aktuálnu farbu, ale aj ktorým vozidlám v rade  svietia brzdové svetlá a ktoré majú smerovku

Vozidlo ponúka dostatok priestoru na hlavu a nohy až pre päť osôb. Obzvlášť pôsobivé je to vzadu, kde bude mať aj 180 cm vysoký vodič dostatok miesta za sebou. Navyše operadlá sedadiel sa dajú sklopiť a vďaka úplne rovnej podlahe je dosť miesta na nohy. Batožinový priestor G6 má objem 571 litrov, čo je v podstate najviac medzi konkurentmi ako Peugeot e-3008, Renault Scenic alebo Škoda Elroq. Vpredu G6 oproti svojmu väčšiemu bračekovi G9 neponúka žiadny priestor. Zadné sedadlá sú delené iba na dve časti v pomere 60/40 rovnako ako v modeli Elroq. Jednou z nezvyčajných vlastností XPENG G6 sú predné sedadlá, ktoré možno sklopiť dozadu a vytvoriť tak posteľ.

Verzia Long Range a testovaná Performance G6 majú maximálny výkon nabíjania až 280 kW. Vďaka tomu možno nabiť batériu z 10 % na 80 % za menej ako 20 minút. Doma môžete nabíjať trojfázovou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW, ktorá zvládne nabitie z 5 % na 100 % za deväť a pol hodiny. Model G6 získal v bezpečnostných testoch Euro NCAP päť hviezdičiek z piatich. Na batériu sa vzťahuje samostatná osemročná záruka.

Na záver musím konštatovať, že ma model XPENG G6 Performance veľmi príjemne prekvapil. Niežeby sa nenašli žiadne chybičky, ale automobilka odvážne hádže rukavicu hlavne európskym značkám a Tesle. Bude zaujímavé sledovať, ako sa jej bude na trhu dariť.

     

    

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 15,0 – 17,2 – 19,2
  • Dojazd v teste (km) 583 – 508 – 455
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 11
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 280
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 21

Technické údaje:

Celková kapacita batérie: 87,5 kWh, využiteľná: 84 kWh, napätie batérie: 800 V, poháňaná náprava: AWD, výkon motora: 350 kW, krútiaci moment: 660 Nm, typ konektora na DC nabíjanie: CCS, max. výkon DC nabíjania: 280 kW, konektor na AC nabíjanie: Typ 2, výkon AC nabíjačky: 11 kW, typ AC nabíjania (počet fáz): 3f, max. rýchlosť: 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4 s, dojazd WLTP: 550 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Technologická výbava, spotreba, výkon, priestor v kabíne, komfortná výbava, špičkové automatické parkovanie
- Bez HUD, svetlá bez matrixovej technológie

  • Cena modelu od (s DPH): 45 990 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 54 990 EUR
     

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať