PMI_092022 PMI_092022 PMI_092022

Audi Sportback S-line 55 quattro / Výkon v športovom strihu

0

Keď sme pred viac ako rokom testovali prvý e-tron 55 quattro, išlo o prémiový elektromobil s najlepšími možnosťami nabíjania, ktorý bol vybavený DC nabíjaním s výkonom až 150 kW  a trojfázovou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW, pričom voliteľne bolo možné získať až 22 kW nabíjanie. Na týchto parametroch sa našťastie nič nezmenilo ani pri najnovšom modeli e-tron Sportback 55 quattro, ktorý vychádza z rovnakého základu. O pohon sa stará dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 300 kW a maximálnym krútiacim momentom až 664 Nm. Batéria má celkovú kapacitu 95 kWh, z čoho sa využíva 86 kWh. Vo výbave dostanete aj originálny kábel s redukčnou zástrčkou na 230 V aj 3× 400 V. Nabíjací konektor CCS je umiestnený na ľavej strane za blatníkom pod motoricky ovládanými dvierkami. Vzhľadom na to, že predná časť je pomerne dlhá, môže byť niekedy problém, ak nemáte priamy prístup k nabíjačke z ľavej strany.

SAMSUNG_092022 M Advertisement

V prípade AC nabíjania pomôže rovnako umiestnený konektor za pravým blatníkom. V podstate rovnaká ako pri predchádzajúcej verzii je aj technologická výbava, hoci drobné zmeny a zlepšenia sa  nájdu. Základom je adaptívny asistent efektívnej jazdy, ktorý podľa navigačných a mapových podkladov vyhodnocuje trajektóriu a podmienky jazdy a podľa toho prediktívne riadi aj aktívne zasahuje do riadenia a ovládania rekuperácie a brzdenia tak, aby bola jazda čo najefektívnejšia. V prípadoch, keď je to výhodnejšie, odpojí rekuperáciu a nechá vozidlo plachtiť. Systém spolupracuje s automatickým rozpoznávaním dopravných značiek, podľa ktorých dokáže automaticky upravovať rýchlosť jazdy. Vozidlo dokáže samostatne riadiť rýchlosť jazdy aj na zložitejších úsekoch ciest so serpentínami a prudkými zákrutami, takže nemusíte šliapnuť na brzdu ani na plyn. Súčasťou systému je obmedzovač rýchlosti, asistent pri predchádzaní aj asistent pri odbočovaní.

Veľmi dobre a spoľahlivo pracuje aj systém udržiavania v jazdnom pruhu, ktorý je určený predovšetkým na jazdu po diaľnici a rýchlostných cestách. Vo výbave je aj systém automatického núdzového brzdenia s detekciou prekážok a chodcov. Nájdete tu aj Audi Side Assist vrátane upozornenia pri vystupovaní a monitorovania dopravnej situácie za vozidlom. Palubnej doske dominujú displeje, najväčší zobrazuje Audi Virtual cockpit s 12,3" displejom s veľkými možnosťami konfigurácie zobrazenia. Vďaka vysokému rozlíšeniu a kvalite vyzerá veľmi pôsobivo napríklad zobrazenie mapy v satelitom pohľade. Stredný displej patrí tradične multimediálnemu systému a konfigurácii funkcií a spodný displej v základnom nastavení zobrazuje ovládanie klimatizácie, ale aj ďalšie funkcie. Pri zadávaní parametrov či už do navigácie, alebo do ďalších systémov môžete spodný displej využiť aj ako touchpad. Vzhľadom na jeho veľkú plochu je to veľmi intuitívne a vôbec to neodvádza pozornosť od vozovky.

Okrem ovládania niektorých funkcií na volante je väčšina ovládania zverená dotykovým displejom. Tie sú veľmi dobre prispôsobené veľkými grafickými prvkami a kvalitnou haptickou spätnou väzbou. Škoda len, že sa výrobca nevyhýba móde používania lesklých plôch a lesklého povrchu displejov. Bez handričky sa v tomto aute nezaobídete. O pohodlnú a bezpečnú jazdu sa stará takisto veľkoplošný head-up displej, ktorý premieta svoje údaje priamo na čelné sklo. Osvetlenie vozidla má kompletne na starosti LED technológia s adaptívnymi matrixovými reflektormi s vysokou svietivosťou. Príplatkové elektronické spätné zrkadlá sú pre e-tron typické a zo súčasných elektromobilov ich používa ešte malá Honda e. Ich veľká výhoda sa prejaví najmä v nočných hodinách, keď zabraňujú oslneniu vodiča. Za šera alebo v horších svetelných podmienkach poskytujú väčšinou lepší obraz ako klasické zrkadlá, pretože dodatočne svetlo zosilňujú. Ich umiestnenie je však trochu nešťastné, nachádzajú sa pod hranou okna, takže sú mimo prirodzeného zorného poľa. Samozrejme, ak budete jazdiť iba v tomto aute, nie je to žiadny problém, čoskoro si na to zvyknete. Horšie je to pre ľudí, ktorí striedajú viacero áut.

Keďže e-tron je v podstate jediný elektromobil, ktorý dokáže využiť nabíjací výkon nad 100 kW (druhý je jeho koncernový súrodenec Porsche Taycan), nenechali sme si ujsť možnosť dôkladne otestovať možnosti nabíjania. Nabíjanie vozidla sme testovali aj na nabíjačkách s výkonmi viac ako 150 kW. Vozidlo dosahuje maximálny nabíjací výkon až 155 kW a na ultrarýchlej nabíjačke ho na 80 % dobijete za 30 minút a na 100 % už za 40 minút. To je vzhľadom na kapacitu batérie 95 kWh veľmi dobrý výkon. Vozidlo má aj vďaka vysokej kapacite batérie veľmi dobrú nabíjaciu charakteristiku a výkon nabíjania sa až do dosiahnutia 80 % SOC drží v rozsahu 140 až 155 kW, až potom začína zvoľna klesať, pričom ešte tesne pred ukončením nabíjania dosahuje viac ako 50 kW. Spotreba sa v rámci testu pohybovala v rozmedzí 22 – 28 kWh/100 km, čo je síce o niečo lepšie ako u jeho predchodcu, ale stále je to najviac v triede. Dosiahli sme maximálny dojazd v rozsahu 280 – 345 km. Aj napriek pomerne vysokej spotrebe je vozidlo bez problémov vhodné aj na dlhšie cesty, pretože vďaka ultrarýchlemu nabíjaniu si môžete dojazd jednoducho doplniť po ceste pri krátkych 20 až 30-minútových zastávkach. Využívaniu na dlhšie cestovanie nahráva aj špičkový vzduchový podvozok, priestorná kabína s maximálnym pohodlím a výborné jazdné vlastnosti.

PLUSY, MÍNUSY:

+ Spracovanie, komfort a priestor, technologická výbava, možnosti nabíjania, výkon
- Vyššia spotreba, na kamerové spätné zrkadlá si treba zvyknúť
 

PARAMETRE:

Pohon quattro 4×4, dvojica elektromotorov, celkový výkon: 300 kW, krútiaci moment: 664 Nm, udávaný dojazd WLTP: 446 kilometrov, skutočný kombinovaný dojazd: 280 – 345 km, DC nabíjanie do 155 kW, AC nabíjanie 11 kW/3f (voliteľne 22 kW/3f)

Cena: od 88 530 EUR, testované vozidlo: 123 052 EUR

HODNOTENIE: 9/10

Zobrazit Galériu

René Hubinský, foto: Martin Do

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať