SAMSUNG_092022 Advertisement SAMSUNG_092022 Advertisement SAMSUNG_092022 Advertisement

BMW X3 xDrive 30e / Úsporný elegán

1

BMW X3 patrí v súčasnosti v ponuke výrobcu k modelom s najrozmanitejším výberom pohonov. Dostanete ho v benzínovej, plug-in hybridnej a čoskoro aj v čisto elektrickej verzii, navyše je tu športové vyhotovenie M. Elektrický variant je zatiaľ u nás nedostupný, a tak sa mi dostala na test verzia s plug-in hybridným pohonom X3 xDrive 30e. Vozidlo je poháňané kombináciou benzínového štvorvalca s objemom dva litre a výkonom 135 kW a elektromotora s výkonom 80 kW. Systémový výkon zostavy je 215 kW a krútiaci moment 300 Nm. Hybridný systém je vybavený batériou s kapacitou 12 kWh, z ktorej využíva 10,8 kWh. Elektrická maximálka je nastavená na 135 km/h, hybridná na 210 km/h. Elektrický dojazd je udávaný na úrovni 44 kilometrov podľa WLTP.

SAMSUNG_092022 M Advertisement

X3 patrí v ponuke výrobcu medzi stredne veľké SUV. Ak ho však nemáte s čím porovnať, pôsobí rovnako mohutným dojmom, akoby ste stáli pri X5. Podobný dojem máte aj po nastúpení, vnútri nájdete známu palubnú dosku aj infotainment, aký má jeho väčší kolega. Kvalitné materiály a vysoká úroveň spracovania vás nenechajú na pochybách, že ide o prémiovú triedu. Testovací model navyše obsahuje paket M Sport vrátane športovej automatickej prevodovky a adaptívny podvozok. Ako sme pri BMW zvyknutí, samozrejmosť je bohatá technologická výbava, v ktorej dominuje adaptívny tempomat s možnosťou automatického preberania rýchlosti podľa dopravného značenia a podľa údajov z databázy. Žiaľ, tak ako pri iných modeloch BMW aj tu má systém jednu anomáliu. Na slovenských a českých cestách funguje Iba v poloautomatickom režime, to znamená, že vám navrhne rýchlosť a vy ju musíte stlačením tlačidla potvrdiť. Stačí však zájsť za hranice, napríklad do Rakúska, a tam rýchlosti preberá úplne automaticky. Výrobca sa síce vyhovára na našu legislatívu, ale vzhľadom na to, že u konkurencie tieto systémy fungujú v automatickom režime, pravda bude asi niekde inde. Infotainment je už klasicky ovládaný multimódovým ovládačom na strednom paneli. Toto ovládanie, ktoré BMW používa už dlhší čas vo svojich modeloch, patrí medzi najlepšie, s akými sa v autách môžete stretnúť. Keby to predsa len nestačilo, je k dispozícii aj ovládanie pomocou dotykového displeja. Niektoré základné funkcie multime­diálneho systému možno ovládať aj gestami, prípadne hlasovým ovládaním. To však doposiaľ nepozná ani slovenčinu, ani češtinu. Prístrojový panel je riešený formou i-kokpitu s možnosťou čiastočnej personalizácie a hlavné prevádzkové údaje sa vám zobrazujú aj na head-up displeji.

Jazdné vlastnosti sú už tradične veľmi dobré a plug-in hybridný systém dokáže vozidlo dostať na stovku už za 6,1 sekundy. Pochopiteľne, treba počítať s trochu vyššou hmotnosťou a vyšším posedom. Predné sedadlá sú vyhrievané a majú elektrické nastavenie. Piate dvere sa ovládajú elektricky, možno ich otvoriť podkopnutím, diaľkovým ovládačom alebo tlačidlom u vodiča. Výhradu mám ku konštrukcii kufra, v ktorom je v prednej časti umiestnený aj trakčný akumulátor. Podlaha kufra je preto zdvihnutá a pred dverami je vytvorený akýsi čudný schod. Ten, žiaľ, nesiaha úplne po dvere, takže ak máte v kufri nejaké veci, ktoré sa môžu posúvať, vo väčšine prípadov vám pri otvorení kufra vypadnú na zem. Toto mohol výrobca riešiť trocha ináč.

Plug-in hybridný systém pracuje veľmi dobre a pri bežnej jazde dokáže vozidlo ťahať v elektrickom režime raz do rýchlosti 135 kilometrov za hodinu. Žiaľ, sú tu hneď dve ALE. Výrobca dosť nešťastne zvolil kombináciu pomerne nízkej kapacity batérie, ktorá v reálnych podmienkach dokáže vozidlo poháňať maximálne na prvých 35 až 42 km, a pomalého nabíjania s výkonom iba 3,7 kW, pre ktoré si na nabíjačke počkáte okolo štyroch hodín. To po prvé vylučuje, že by ste sa napríklad na dlhších cestách zastavili niekde na kávičku a nechali auto dobiť (kávičku zväčša nepijete štyri hodiny), navyše to bude odradzovať majiteľov od pravidelného nabíjania pre nízky dojazd. Ten je nanešťastie pomerne nízky aj v hybridnom režime (okolo 600 až 650 km), pretože pre zástavbu batérie sa do vozidla zmestila už iba 50 l nádrž. Sú to veci, ktoré ináč výborné vozidlo zbytočne deklasujú oproti konkurencii.

Vcelku je X3 veľmi zaujímavý model, ktorý ponúka komfortnú jazdu s príjemnými jazdnými vlastnosťami a s dostatočným výkonom. Plug-in hybridný systém aj napriek svojim chybičkám má svoj potenciál, ale pred nákupom tejto verzie si treba zvážiť svoje denné návyky a možnosti nabíjania. Ak totiž denne jazdíte hlavne krátke trasy a vozidlo môžete cez noc nabíjať doma, odmení sa vám veľmi zaujímavou spotrebou. S pravidelným nabíjaním sa mi v rámci mesta a okresiek podarilo dosiahnuť spotrebu 4,5 – 4,9 l/100 km. No ak budete jazdiť bez nabíjania, spotreba sa dostane aj cez 8,5 l/100 km.

PLUSY, MÍNUSY:

+ Výbava, priestranná kabína, spracovanie, jazdné vlastnosti
- Nevhodné riešenie podlahy kufra, pomalé nabíjanie

PARAMETRE:

Model: BMW X3 xDrive 30e, motor: zážihový štvorvalec, objem: 1998 cm3, výkon (kW/ot.): 135/5000 – 6500, krútiaci moment (Nm/ot.): 300/1350 – 4250, prevodovka: osemstupňová automatická, elektromotor: výkon (kW): 83, krútiaci moment (Nm): 265, maximálny systémový výkon (kW): 185, systémový krútiaci moment (Nm): 420, poháňaná náprava: 4×4, maximálna rýchlosť/v el. režime (km/h): 210/135, zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 6,2, objem palivovej nádrže (l): 46, kapacita batérií (kWh): 12 (10,8), pohotovostná hmotnosť (kg): 1845

Základná cena  57 800 EUR, testované vozidlo: 80 585 EUR

HODNOTENIE: 9/10

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

1 komentár

cialis positive effects reakcia na: BMW X3 xDrive 30e / Úsporný elegán

23.6.2022 19:06
cialis farmacia andorra https://newfasttadalafil.com/ - Cialis Hkkzzl <a href="https://newfasttadalafil.com/">buy cialis online canadian pharmacy</a> J Clin Psychopharmacol. https://newfasttadalafil.com/ - how much does cialis cost Kbnovz
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať