SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

Ford Capri AWD Premium / Rodinný miláčik

0

Ford v tomto roku zažíva explóziu elektrických modelov a jeden z nich je aj Capri. To, že názvy jeho elektrických modelov vyvolávajú vždy určité kontroverzie, si pamätáme už z modelov Mustang Mach-e alebo Explorer EV a pokračuje v tom, pochopiteľne, aj Ford Capri, ktorý prináša otázku, či si zaslúži nosiť slávne meno, hoci už dávno nepredstavuje ikonické dvojdverové kupé. Pre mnohých pamätníkov pôvodného modelu zo 70. a 80. rokov je to skôr prekvapenie než nostalgia. Nové Capri je tak skôr ďalší evolučný krok značky, a nie verný návrat ku koreňom.

SAMSUNG_10 FLIP7 Advertisement  

Ford Capri ponúka teraz tri verzie pohonu, dve so zadným náhonom a najvyššiu s pohonom všetkých kolies. Základný model má motor s výkonom 125,3 kW a 52 kWh vy­užiteľnú batériu, ktorá poskytuje dojazd 387 km. Výkonnejšia verzia s výkonom 207,2 kW a 77 kWh batériou dosahuje dojazd 630 km. Najvyššia verzia, ktorú sme aj testovali, s pohonom všetkých kolies a dvoma motormi dosahuje výkon 249,8 kW a krútiaci moment 679 Nm. Využíva batériu s kapacitou 79 kWh, s ktorou dosiahne dojazd 557 km. Väčšia batéria sa dokáže nabíjať rýchlejšie, takže s maximálnym výkonom 185 kW možno dosiahnuť nabitie z 10 % na 80 % za 26 minút, zatiaľ čo menšia batéria s výkonom 135 kW potrebuje dlhší čas.

Aj keď dizajn vozidla vyvoláva rôzne reakcie, snaží sa odkázať na svojho predchodcu prostredníctvom detailov, ako sú segmentované svetlomety a línia na zadných bokoch. Hoci má elegantnejšiu siluetu ako príbuzný model Explorer, stále ide o SUV so zadnou časťou v štýle kupé. Interiér je prakticky identický s modelom Explorer, čo nie je nevyhnutne na škodu. Ford si zachoval vlastný charakter napriek tomu, že vozidlo je postavené na plat­forme koncernu VW. Na prístrojovej doske je plávajúci soundbar B&O a 14,6-palcová dotyková obrazovka so systémom Sync 4. Prístrojový panel je väčší, ako nájdete na koncernových súrodencoch. Z Explorera zostala veľmi zaujímavá možnosť nastavenia sklonu centrálneho displeja, čím sa po posunutí dopredu odhalí odkladací priestor. Nastavenie sklonu displeja je veľmi dôležité aj na vylúčenie odleskov. Pri niektorých situáciách sú totiž odlesky také veľké, že na displeji nič nevidíte. Tu by výrobca rozhodne mal popracovať na antireflexnom skle displeja. Uvítali by sme aj odstránenie lesklých plôch s klavírnym lakom z volantu a stredovej konzoly, ktoré po pár dotykoch vyzerajú hrozne, a tak je neustále nosenie handričky nevyhnutnosť. Ostatné materiály však pôsobia kvalitne a kombinujú tmavé sedadlá so svetlejším poťahom palubnej dosky. Priehradky vo dverách majú užší prístupový otvor, ale napriek tomu sa do nich zmestí aj pollitrová fľaša. Pod stredovou konzolou je veľký odkladací priestor, ktorý sa hodí na väčšie predmety, ako sú kabelky, ktoré chcete mať mimo dohľadu. K dispozícii máte dva držiaky na poháre, aj keď sú trochu veľké na bežné fľaše s vodou. Vďaka dlhšej karosérii má Capri objem batožinového priestoru 572 litrov, čo ho v tejto triede stavia do popredia. Aj keď Ford tvrdí o Capri, že má „dušu športového auta v karosérii SUV“, jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy je síce pôsobivé, no nenasvedčuje tomu. Napriek nižšiemu podvozku oproti Exploreru je to stále SUV. Jeho hlavnými prednosťami sú skôr kultivovanosť a jazdný komfort, vďaka ktorým si užijete tichú a pohodlnú jazdu.

Priestor vzadu je vynikajúci, s množstvom miesta na nohy, ako aj priestorom pod prednými sedadlami na vyloženie nôh. Priestor nad hlavou je dobrý aj napriek šikmej línii strechy a k dispozícii je aj slušný priestor v oblasti ramien. Je dostatočne široký na to, aby sa v ňom relatívne pohodlne usadili traja ľudia, ale stredný vankúš je vyvýšený a dosť pevný, takže vozenie v strede je skôr iba na kratšie trasy. Úložného priestoru je vzadu dosť, s priehradkami vo dverách a vreckami v operadlách sedadiel. Vzadu sú dostupné aj dva sloty USB-C, takže sa nikto nemusí hádať o to, kto si bude nabíjať telefón.

Inštalácia dvojice detských sedačiek dozadu je vďaka veľkému priestoru jednoduchá, ani väčšie sedačky nie sú problémom. Upevňovacie body ISOFIX sú umiestnené pod výklopnými krytmi a ľahko ich nájdete.

Napriek bohatej technologickej výbave Capri nezaprie svoj koncernový pôvod a niektoré populárne prvky ako head-up displej alebo tepelné čerpadlo sú dostupné len za príplatok. Ináč tu však nájdete celú plejádu asistenčných systémov – od inteligentného adaptívneho tempomatu cez udržiavanie v jazdných pruhoch, automatické parkovanie až po adaptívne LED svetlomety a veľa ďalšieho. Z ďalšej výbavy tu nájdete aj elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, panoramatickú strechu, vyhrievané a elektricky nastaviteľné sedadlá, dvojzónovú klimatizáciu, spätnú kameru a audiosystém s desiatimi reproduktormi B&O. Infotainment je dizajnovo odlišný od koncernových súrodencov. Systém je dobre vyladený, ovládacie ikony sú zrozumiteľné a dostatočne veľké a rozvrhnutie displeja v natívnom režime aj v režime Android Auto je najlepšie, s akým sa môžete pri vertikálnych displejoch, ale aj celkovo stretnúť. V hornej aj dolnej časti obrazovky je trvalo zobrazený pás s odkazmi na najdôležitejšie funkcie a na druhej strane nastavenia klimatizácie. Ford má aj vlastný head-up displej s veľmi peknou a zrozumiteľnou grafikou.

Ford Capri je v podstate veľmi slušné auto. Jazdné vlastnosti sú dobré, aj keď vysokú stavbu podvozka poznať. Vozidlo je tiché a kabína má dobré usporiadanie, hoci stredová konzola by mohla byť o niečo užšia. Vďaka kombinácii pohodlia v kabíne, nízkej hlučnosti a dostatočne rýchlemu nabíjaniu možno vozidlo bez problémov odporučiť aj na dlhšie trasy. Tomu pomáha aj nízka spo­treba.

TESTY:

  • Spotreba v teste (kWh/100 km) 15,1 – 16,2 – 19,5
  • Dojazd v teste (km) 523 – 487 – 405
  • Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW) 11
  • Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW) 190
  • Čas nabíjania 10-80 % (min) 26

Technické údaje:

Ford Capri EV AWD: celková kapacita batérie 84 kWh, využiteľná 79 kWh, pohon všetkých kolies (AWD), výkon motora 250/340 kW, krútiaci moment 679 Nm, max. výkon DC nabíjania 185 kW, výkon AC nabíjačky 11 kW, max. rýchlosť 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s, dojazd WLTP 592/560 km, spotreba podľa výrobcu 15/15,8 kWh/100 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Priestorná a odhlučnená kabína, výkon, výbava, jazdné vlastnosti, rýchlosť nabíjania, dojazd
- Nič podstatné

  • Cena modelu od (s DPH): 36 990 EUR
  • Testované vozidlo (s DPH): 51 240 EUR

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať