Pomáha sponzoring značke?
Na konferencii TREND Marketing Summit 2017 sme odprezentovali exkluzívnu štúdiu GfK o sponzoringu, znalosti sponzorských aktivít a podujatí na Slovensku, ako aj celkovom vnímaní sponzorstva na Slovensku.
„Je dôležité, aby výber sponzorských aktivít alebo podujatí bol v súlade s hodnotami značky,“ vysvetlil Rastislav Kočan, Chief Commercial Officer, GfK Slovakia. „Pri sponzoringu je tiež dôležitá jeho dlhodobosť a konzistencia, ale aj celková komunikácia tejto marketingovej aktivity.“ Pri vhodnom výbere podujatia, aktivity alebo osobnosti určite sponzoring značke pomáha.
Ako je na tom svet a my?
Globálne výdavky na sponzoring v roku 2017 sú odhadované na 62,8 mld. USD, pričom najväčšiu časť peňazí si rozdelia krajiny Amerického kontinentu. Európa má z tohto balíka cca 17 miliárd USD a hrubý odhad na Slovensku na rok 2017 je približne 50 miliónov euro.
Aké sú najznámejšie sponzorované aktivity na Slovensku?
Spontánne najznámejším sponzorovaným podujatím na Slovensku je festival Pohoda, na ktorý si spontánne spomenulo 14 percent obyvateľov Slovenska, 10 percent populácie uviedlo anketu OTO a prvú trojicu uzatvárajú detské ihriská Žihadielko od spoločnosti Lidl.
Ktorých sponzorov ľudia poznajú?
Takmer polovica ľudí považuje za najznámejšieho sponzora na Slovensku spoločnosť Lidl. Takmer jedna tretina označila Orange. Do prvej päťky najväčších sponzorov, či podporovateľov podujatí sa ešte dostali Telekom, Tatrabanka a Slovenská sporiteľňa.
Zdroj: www.gfk.com