SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Najdrahšie kľúčové slová vo vyhľadávači Google za rok 2016 majú poistenie a pôžičky

Tlačové správy
0

Nárast investícií do reklamy vo vyhľadávaní každým rokom rastie. Výkonnostná agentúra PerformicsB2BGroup, ktorá je súčasťou komunikačnej skupiny Publicis One, porovnala priemerné ceny za kliknutie (CPC) vo vyhľadávaní na Google za rok 2016 za non-brandované kampane v jednotlivých segmentoch, čiže v zacielení na všeobecné kľúčové slová, ktoré neobsahujú klientovu značku.

Naprieč každým segmentom bolo stanovených desať najvyhľadávanejších kľúčových slov, na základe ktorých bolo váženým priemerom vyvodená priemerná CPC (cena za kliknutie) pre dané odvetvie. Je bežné, že vo finančnom sektore sú ceny za kliknutie najdrahšie, preto najvyššiu CPC z porovnávaných odborov má podľa infografiky segment poistenia (2.40 €) a pôžičiek (2.10 €). Najlacnejšie kliknutie majú lekárne (0.12 €) a knihy (0.11 €).

Zaujímavé na prípadovej štúdií je porovnanie ceny za kliknutie medzi slovenským a českým trhom. Veľký rozdiel nájdeme v segmente hotelov, kde sa cena za kliknutie na Slovensku pohybuje v priemere 0.24 €, oproti Českej republike, kde je cena niekoľkonásobne vyššia a to 1.74 €. Ďalší výrazný rozdiel je v segmente pôžičiek, kde je cena za kliknutie na Slovensku o viac ako 1.50 € nižšia ako v ČR, kde je na spomínanej najdrahšej pozícií.

„Prípadovou štúdiou sme chceli poukázať na priemernú cenu prekliku (CPC) v najzaujímavejších segmentoch na slovenskom a českom trhu. Mala by slúžiť spoločnostiam, ktoré vstupujú na trh, respektíve chcú porovnať vlastné dosiahnuté CPC s priemerom na trhu. Každoročne sa CPC zvyšuje (cca o 10 - 20% podľa daného segmentu), hlavným dôvodom medziročného nárastu je konkurencia, ďalším faktorom môže byť kvalita reklám, " hovorí Daniel Zaiček, Business Development Director PerformicsB2BGroup.

Zobrazit Galériu

Double-U PR

Všetky autorove články
Google

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať