SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

Úspešne absolvovaný test na dlhé vzdialenosti: EQS vybavená akumulátorom s pevným elektrolytom prešla na jedno nabitie 1 205 km

Tlačové správy
0
  • Mercedes-Benz pokračuje v testovaní technológie akumulátora s pevným elektrolytom v reálnych podmienkach
  • Cez tri krajiny bez zastávky na nabíjanie: zo Stuttgartu v Nemecku cez Dánsko do Malmö vo Švédsku
  • Celková prejdená vzdialenosť bez zastávky na nabíjanie dosiahla 1 205 km (zostávajúci dojazd: 137 km)
  • Technológia z Formuly 1: akumulátor s pevným elektrolytom vyvinutý spoločnosťou Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) a články od amerického výrobcu článkov s pevným elektrolytom Factorial Energy

Stuttgart. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz nastavuje prostredníctvom výnimočnej jazdy novú latku v rámci elektrickej mobility a pôsobivým spôsobom ukazuje potenciál a praktickosť budúcej techniky akumulátorov pri každodennom používaní: mierne upravené testovacie vozidlo EQS s akumulátorom s pevným elektrolytom na báze kovového lítia absolvovalo koncom augusta trasu s dĺžkou 1 205 kilometrov zo Stuttgarttu do Malmö bez zastávok na nabíjanie. Dokázalo tým, že táto technika je presvedčivá nielen v laboratórnych podmienkach, ale aj v reálnych podmienkach. Vďaka tomuto výkonu prekonáva upravená EQS predchádzajúcu rekordnú jazdu štúdie Vision EQXX zo Stuttgartu do Silverstone o tri kilometre (Odkaz na stránku Media) a do cieľa v Malmö dorazila s pozoruhodným zostávajúcim dojazdom 137 km. Kombinácia dlhého dojazdu, účinnosti a technologickej vyspelosti robí z tejto jazdy míľnik pre techniku článkov s pevným elektrolytom a zdôrazňuje potenciál pri budúcom využití v rámci sériovej výroby. Mercedes-Benz ako vynálezca automobilu týmto priekopníckym činom opäť zdôrazňuje svoju ambíciu aktívne formovať mobilitu budúcnosti.

SAMSUNG_10 FLIP7 Advertisement

Praktické testovanie

Po ohlásení testov na cestných komunikáciách vo februári (odkaz na stránku Media) spoločnosť Mercedes-Benz zaradila testovaciu jazda zo Stuttgartu do Malmö do komplexného programu overenia technológie akumulátorov s pevným elektrolytom. Okrem digitálnych simulácii a testov vo vysokomoderných zariadeniach vo vývojovom areáli v Stuttgart-Untertürkheime a Sindelfingene sa vozidlo a akumulátor cielene testujú v podmienkach každodenného jazdenia po cestách. Cieľom je vyhodnotiť výkonnosť kompletného vozidla v rôznych klimatických zónach, ako aj s rôznymi profilmi trás a urýchliť cestu k sériovej výrobe. Aktuálna jazda do Malmö doplnila toto testovanie o reálny scenár jazdy na dlhú vzdialenosť.

Trasa viedla po diaľnici A7 a E20 cez Nemecko a Dánsko až do Malmö vo Švédsku. Optimálna trasa pre navigačný systém bola vypočítaná pomocou Elektrickej inteligencie pri zohľadnení topografie, dopravnej situácie, teploty okolia, energetickej náročnosti vyhrievania a chladenia, ako aj bez využitia trajektov.

„Akumulátor s pevným elektrolytom predstavuje v elektrickej mobilite zásadný prelom. Úspešnou diaľkovou jazdou s modelom EQS preukazujeme, že táto technológia je presvedčivá nielen v laboratóriu, ale aj na cestách. Naším cieľom je zaviesť inovácie, ako je táto, do konca desaťročia do sériovej výroby a ponúknuť našim zákazníkom nový štandard dojazdu a komfortu.“

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG. Technický riaditeľ, zodpovedný za vývoj a nákup

Technologické pozadie

Systém akumulátora s pevným elektrolytom bol vyvinutý v úzkej spolupráci so spoločnosťou Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), technologickým centrom Formuly 1 koncernu Mercedes-Benz Group v Brixworthe vo Veľkej Británii. Vo vozidle použité články s kovovým lítiom pochádzajú od amerického výrobcu článkov Factorial Energy a sú založené na technológii FEST® (Factorial Electrolyte System Technology).

Na podporu článkov pri zmenách objemu typických pre túto technológiu a zároveň na zabezpečenie potrebného kontaktného prítlaku na článkoch je akumulátor s pevným elektrolytom vybavený pneumatickými aktuátormi. Aktuátory reagujú na zmeny objemu článkov počas nabíjania a vybíjania a zabezpečujú tak bezproblémové fungovanie akumulátora. Využiteľná kapacita energie akumulátora sa zvýšila o 25 %, pričom hmotnosť a veľkosť akumulátora je porovnateľná so štandardným akumulátorom vozidla EQS. Ďalšie zvýšenie hmotnostnej efektívnosti a energetickej účinnosti sa dosahuje chladením akumulátora s pasívnym prúdením vzduchu.

Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk

 

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať