Úspešne absolvovaný test na dlhé vzdialenosti: EQS vybavená akumulátorom s pevným elektrolytom prešla na jedno nabitie 1 205 km
- Mercedes-Benz pokračuje v testovaní technológie akumulátora s pevným elektrolytom v reálnych podmienkach
- Cez tri krajiny bez zastávky na nabíjanie: zo Stuttgartu v Nemecku cez Dánsko do Malmö vo Švédsku
- Celková prejdená vzdialenosť bez zastávky na nabíjanie dosiahla 1 205 km (zostávajúci dojazd: 137 km)
- Technológia z Formuly 1: akumulátor s pevným elektrolytom vyvinutý spoločnosťou Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) a články od amerického výrobcu článkov s pevným elektrolytom Factorial Energy
Stuttgart. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz nastavuje prostredníctvom výnimočnej jazdy novú latku v rámci elektrickej mobility a pôsobivým spôsobom ukazuje potenciál a praktickosť budúcej techniky akumulátorov pri každodennom používaní: mierne upravené testovacie vozidlo EQS s akumulátorom s pevným elektrolytom na báze kovového lítia absolvovalo koncom augusta trasu s dĺžkou 1 205 kilometrov zo Stuttgarttu do Malmö bez zastávok na nabíjanie. Dokázalo tým, že táto technika je presvedčivá nielen v laboratórnych podmienkach, ale aj v reálnych podmienkach. Vďaka tomuto výkonu prekonáva upravená EQS predchádzajúcu rekordnú jazdu štúdie Vision EQXX zo Stuttgartu do Silverstone o tri kilometre (Odkaz na stránku Media) a do cieľa v Malmö dorazila s pozoruhodným zostávajúcim dojazdom 137 km. Kombinácia dlhého dojazdu, účinnosti a technologickej vyspelosti robí z tejto jazdy míľnik pre techniku článkov s pevným elektrolytom a zdôrazňuje potenciál pri budúcom využití v rámci sériovej výroby. Mercedes-Benz ako vynálezca automobilu týmto priekopníckym činom opäť zdôrazňuje svoju ambíciu aktívne formovať mobilitu budúcnosti.
Praktické testovanie
Po ohlásení testov na cestných komunikáciách vo februári (odkaz na stránku Media) spoločnosť Mercedes-Benz zaradila testovaciu jazda zo Stuttgartu do Malmö do komplexného programu overenia technológie akumulátorov s pevným elektrolytom. Okrem digitálnych simulácii a testov vo vysokomoderných zariadeniach vo vývojovom areáli v Stuttgart-Untertürkheime a Sindelfingene sa vozidlo a akumulátor cielene testujú v podmienkach každodenného jazdenia po cestách. Cieľom je vyhodnotiť výkonnosť kompletného vozidla v rôznych klimatických zónach, ako aj s rôznymi profilmi trás a urýchliť cestu k sériovej výrobe. Aktuálna jazda do Malmö doplnila toto testovanie o reálny scenár jazdy na dlhú vzdialenosť.
Trasa viedla po diaľnici A7 a E20 cez Nemecko a Dánsko až do Malmö vo Švédsku. Optimálna trasa pre navigačný systém bola vypočítaná pomocou Elektrickej inteligencie pri zohľadnení topografie, dopravnej situácie, teploty okolia, energetickej náročnosti vyhrievania a chladenia, ako aj bez využitia trajektov.
„Akumulátor s pevným elektrolytom predstavuje v elektrickej mobilite zásadný prelom. Úspešnou diaľkovou jazdou s modelom EQS preukazujeme, že táto technológia je presvedčivá nielen v laboratóriu, ale aj na cestách. Naším cieľom je zaviesť inovácie, ako je táto, do konca desaťročia do sériovej výroby a ponúknuť našim zákazníkom nový štandard dojazdu a komfortu.“
Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG. Technický riaditeľ, zodpovedný za vývoj a nákup
Technologické pozadie
Systém akumulátora s pevným elektrolytom bol vyvinutý v úzkej spolupráci so spoločnosťou Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), technologickým centrom Formuly 1 koncernu Mercedes-Benz Group v Brixworthe vo Veľkej Británii. Vo vozidle použité články s kovovým lítiom pochádzajú od amerického výrobcu článkov Factorial Energy a sú založené na technológii FEST® (Factorial Electrolyte System Technology).
Na podporu článkov pri zmenách objemu typických pre túto technológiu a zároveň na zabezpečenie potrebného kontaktného prítlaku na článkoch je akumulátor s pevným elektrolytom vybavený pneumatickými aktuátormi. Aktuátory reagujú na zmeny objemu článkov počas nabíjania a vybíjania a zabezpečujú tak bezproblémové fungovanie akumulátora. Využiteľná kapacita energie akumulátora sa zvýšila o 25 %, pričom hmotnosť a veľkosť akumulátora je porovnateľná so štandardným akumulátorom vozidla EQS. Ďalšie zvýšenie hmotnostnej efektívnosti a energetickej účinnosti sa dosahuje chladením akumulátora s pasívnym prúdením vzduchu.
Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk