SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

ChatGPT dostal humanoidnú hlavu a vznikol z toho prvý robotický recepčný

Výskum a vývoj
0

Inžinieri skombinovali model umelej inteligencie, ktorý poháňa ChatGPT, s humanoidnou bustou, aby vytvorili robotického recepčného pre britské Národné robotárium, centrum pre robotiku a umelú inteligenciu. Veľké jazykové modely (LLM), systémy umelej inteligencie, ktoré dokážu porozumieť prirodzenému jazyku a reagovať naň, sa tešia obrovskej popularite, najmä po vydaní ChatGPT v roku 2022. Keďže tieto systémy sú vyškolené na obrovských databázach, dokážu odpovedať na otázky týkajúce sa širokého spektra tém.

Zvyčajne však nie sú odborníkmi na nič konkrétne a niekedy môžu „halucinovať“, dávať odpovede, ktoré síce znejú pravdivo, ale nie sú také, čo obmedzuje ich užitočnosť. Výskumníci z Heriot-Watt University a spoločnosti Alana AI teraz skombinovali GPT-3.5 od OpenAI, teda LLM, ktorý sa používa aj pre ChatGPT, s humanoidnou bustou, aby vytvorili robotického recepčného, ktorý dokáže komunikovať s návštevníkmi britského Národného robotária.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Aby minimalizovali pravdepodobnosť, že robot poskytne nepravdivé informácie o Robotáriu, webovú stránku centra a informácie uložili do špeciálnej databázy, ku ktorej umelá inteligencia pristupuje pred tým, ako odpovie používateľom. Tvrdia, že ide o prvý systém, ktorý kombinuje LLM, ktorý má znalosti o jednom predmete, s animovaným robotom schopným verbálnej a neverbálnej komunikácie.

Základom robotického recepčného je Furhat, sociálny robot, ktorý je v podstate humanoidnou bustou schopnou realistických výrazov, pohybov a reči. Keď sa človek rozpráva s robotom, jeho reč sa prepisuje do textu. Rôzne systémy potom spolupracujú, aby určili, na čo sa osoba pýta, a vytvorili textovú odpoveď a vhodné výrazy tváre a pohyby. Technológia prevodu textu na reč sa potom používa na prevod textu na zvuk, ktorý sa prehráva cez reproduktor v buste.

Výskumníci tvrdia, že ich robotický recepčný dokázal prirodzene komunikovať s návštevníkmi Robotária a poskytovať presné informácie o jeho výskume, podujatiach a pod. Teraz skúmajú spôsoby, ako umožniť botovi komunikovať s viacerými ľuďmi naraz a ešte viac minimalizovať možnosť halucinácií.

Zdroj: freethink.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať