ACER_05 ACER_05 ACER_05 Advertisement

Peugeot e-208 / Zábavná električka

0

Peugeot e-208 je po modeli e-2008 v poradí druhý elektromobil, ktorý sa k nám od tohto výrobcu dostal na test. Peugeot prišiel v minulom roku priam s elektrickou revolúciou a uviedol do predaja rovno päť elektrifikovaných noviniek. Okrem spomínanej dvojice elektromobilov sú to ešte tri modely plug-in hybridov.

CANON_052021

Úplne elektrický e-208 je postavený na novej koncernovej modulárnej platforme CMP, ktorá je určená pre všetky typy pohonov a pre elektromobily sa využíva vo verzii e-CMP. Platforma bola vyvinutá na jednoduchšie využitie a zástavbu elektrického pohonu do širokej palety modelov a nájdete ju okrem oboch modelov Peugeot aj v modeloch Opel Corsa e, Citroën e C3 Crossback alebo DS3 Crossback E-Tense.

Batéria umiestnená v podlahe a pod zadnými sedadlami má celkovú kapacitu 50 kWh (využiteľnú 47,5 kWh). O pohon prednej nápravy sa stará elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Pochvalu si zaslúži vstavaná trojfázová AC nabíjačka s výkonom 11 kW, DC nabíjanie prostredníctvom európskeho kombinovaného konektora CCS podporuje výkon až 100 kW. 

Peugeot 208 patrí v súčasnosti medzi najpredávanejšie modely výrobcu a predpokladám, že elektrická verzia e-208 nebude výnimka. Jej dizajn sa od klasického spaľovacieho variantu veľmi nelíši a poznáte ju hlavne podľa mriežky chladiča, ktorá je vo farbe karosérie, dvojfarebného loga s meňavou farbou a symbolov e na C stĺpikoch. Prednej časti dominujú LED svetlá denného svietenia v podobe trojitých zvislých pásikov, pričom krajné sú predĺžené do akýchsi klov až do spodnej časti nárazníka. Je to typický znak novej generácie vozidiel Peugeot a nájdete ho v podstate na všetkých nových modeloch. Vozidlu to dáva agresívny a veľmi dynamický vzhľad. Predné svetlá boli v testovanej výbave plne zverené LED technológii s automatickým prepínaním stretávacích aj diaľkových svetiel. Motív trojice pásikov majú aj zadné skupinové LED svetlá.

Predplatné NEXTECH 2021

Peugeot e-208 je malý elektrický hatchback. To si potvrdíte aj po usadnutí do interiéru, ktorý je vzhľadom na veľkosť vozidla očakávane stiesnenejší. Viac ako na predných sedadlách to však pocítite na zadných, ktoré sú vhodné skôr pre menšie postavy alebo deti. Aj dospelý sa odvezie, ale o veľkom pohodlí hovoriť nemožno. Interiér sa vyznačuje kvalitným spracovaním a pohodlnými sedadlami s dobrým bočným vedením. Vozidlo má pomerne slušnú výbavu, nechýba adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdných pruhoch či plnoautomatické ovládanie svetiel. Uvítal by som však adaptívne svetlomety. Prístrojový panel je úplne digitálny 3D kokpit, ktorý je novinkou výrobcu. 3D efekt vytvára dvojica displejov umiestnených nad sebou a vyzerá to veľmi pekne. Prístrojový panel má viacero možností nastavenia vrátane navigačnej mapy. Zobrazenie je veľmi dobre čitateľné. Stredu palubnej dosky dominuje 10" dotykový displej s vysokým rozlíšením. Žiaľ, implementácia zobrazenia je trocha nešťastná a asi tretina jeho plochy po stranách sa vy­užíva na trvalé zobrazenie nastavenia teploty klimatizácie alebo je jednoducho prázdna, iba s ponukou niektorých nastavení. Výsledná zobrazovacia plocha je teda zhruba ako 7" displej. Na celú obrazovku sa nedá roztiahnuť ani navigácia, či už vstavaná, alebo alternatívna zo systému Android Auto. Je to škoda a zostáva iba dúfať, že výrobca časom ponúkne aktualizáciu systému, ktorá umožní lepšie využitie displeja. Grafika infotainmentu patrí skôr k priemeru, zo stránky elektrického pohonu je však veľmi skúpa na informácie. Počas jazdy sa nikde nedozviete zostatok batérie v percentách, čo je pre elektromobil najpodstatnejší údaj. Zostatok je zobrazovaný iba v kilometroch dojazdu, čo je veľmi variabilný údaj a nevypovedá v podstate o ničom, platí iba vtedy, ak udržujete konštantnú rýchlosť a konštantné nastavenie kúrenia. Je totiž v reálnom čase prepočítavaný podľa predchádzajúcej spotreby, takže ak zídete po 80 km z diaľnice, môže vám dojazd ukazovať 10 km, v batérii však máte napríklad 30 % energie, ktorá vám môže vystačiť na 50 – 60 km po okreskách. Percentá batérie sa zobrazujú iba pri nabíjaní, ale zase sa nikde nedozviete, akým aktuálnym výkonom sa vozidlo nabíja. Zobrazuje sa iba bezpredmetný údaj o nabíjaní v km/h, ktorý dáva iba veľmi nejasnú informáciu. Navyše aj na DC nabíjačke vozidlo ukazuje vždy čas do úplného nabitia na 100 %, čo v praxi na DC nabíjačke robíte málokedy, čas na nabitie do 80 % úplne chýba. Vždy sa teda dozviete iba čas 1 h 30 min alebo 1 h 50 min, čo nikoho nepoteší. Pri nabíjaní z auta nemožno naprogramovať klimatizáciu/kúrenie. Našťastie je táto funkcia dostupná cez mobilnú aplikáciu.  

Zo stránky jazdného prejavu si e-208 zaslúži skôr pochvalu. Auto sa príjemne riadi a má dobrú reakciu. Na kľukatých okreskách je lepšie vypnúť udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré pôsobí skôr kontraproduktívne. Na kvalitných cestách či na diaľnici však pracuje veľmi dobre. Výborne funguje aj adaptívny tempomat. Poteší pomerne dobrá spotreba, ktorá sa bez používania kúrenia dá na okreskách udržať pod 15,5 kWh/100 km. V zimnom období sa zvýši, ale vďaka tepelnému čerpadlu sa dostáva zhruba na 21 – 22 kWh/100 km. Vďaka týmto hodnotám môžete dosiahnuť dojazd 270 – 320 km, v zimnom období však počítajte iba so 180 – 260 km. Tu veľmi záleží na teplotách, ale aj na tom, či môžete cez noc auto nechať na nabíjačke a pred jazdou vykúriť. Systém je naladený na plynulejšiu akceleráciu, čím sa síce dosahuje akcelerácia „iba“ 8,1 sekundy z 0 na 100 km/h, ale vďaka tomu je dojazd na prijateľnej úrovni. e-208 teda nie je odsúdený iba do roly mestského auta, ale pokojne sa s ním môžete vydať aj na dlhšie výlety. Na rýchlonabíjačke so 100 kW výkonom batériu nabijete do 80 percent za necelých 30 minút. Na 50-kilowattovej si budete musieť počkať asi 43 minút. Palubná nabíjačka dokáže pri plnom výkone 11 kW batériu z 10 na 100 percent nabiť za trochu viac ako 5 hodín.

„Úsporný elektromobil vhodný pre mladé páry, singles, ale aj ako druhé auto do rodiny na každodenné jazdenie."

TESTY:

• Spotreba v teste (kWh/100 km):15,5-22

• Dojazd v teste (km): 280

• Výkon AC nabíjania na 11 kW 3f nabíjačke (kW): 11

• Výkon AC nabíjania na 22 kW 3f nabíjačke (kW): 11

• Max. výkon DC nabíjania,nabíjačka 50 kW (kW): 49

• Čas nabíjania 10-80 % (min): 47

• Max. výkon DC nabíjania UFC nabíjačka 350 kW (kW):  96

• Čas nabíjania 10-80 % (min): 30

Špecifikácie:

Kapacita batérie 50 kWh (využiteľná 47,5 kWh), poháňaná náprava predná, výkon motora 100 kW, 260 Nm, nabíjanie DC max. 100 kW, AC 11 kW 3f, zásuvka CCS, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,1 s, max. rýchlosť 150 km/h, dojazd WLTP 340 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Spracovanie, dizajn, jazdné vlastnosti, technologická výbava, priestor na predných sedadlách
- Problematické DC nabíjanie, menej miesta vzadu

Cena: od 33 900 EUR, testované vozidlo: 41 750 EUR

 

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať