SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement

Umocnené emócie: nové pakety competition a competition plus pre Audi RS 4 Avant a Audi RS 5

Tlačové správy
0
  • Nový voliteľný nastaviteľný športový podvozok zabezpečuje v kombinácii so športovým diferenciálnom quattro a pneumatikami Pirelli Corsa P Zero ešte intenzívnejšiu jazdnú dynamiku

  • Po prvý raz použitá športová výfuková sústava RS plus pozdvihuje zvukovú kulisu na novú úroveň

  • Rozličné špecifické prvky na karosérii a v interiéri zvýrazňujú exkluzívny charakter paketov competition

Audi Sport GmbH zvýrazňuje športový charakter modelov Audi RS 4 Avant* a Audi RS 5*. Nový paket competition je prešpikovaný prvkami, ktoré vizuálne dodávajú vozidlám ostrejší vzhľad a súčasne aj umocňujú emócie pri jazde. Paket competition plus navyše so svojim voliteľným nastaviteľným podvozkom (športový podvozok RS pro) zabezpečuje maximum dynamiky a pôžitku z jazdy pri zachovaní spôsobilosti na každodenné jazdenie. Menej je niekedy viac: vďaka zredukovanému tlmeniu hluku sa RS 4 Avant* a RS 5* vyznačujú dramatickou akustikou na novej úrovni. Energický motor 3.0 V6 Biturbo dosahuje výkon 331 kW (450 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 600 Nm v pásme od  1900 do 5000 otáčok za minútu (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 201– 199). Od júla budú Audi RS 4 Avant* a RS 5* s paketmi competition v showroomoch predajcov.

Vyššia úroveň športových vlastností

Napriek orientácii na zvýšenie pôžitku z jazdy poskytuje manuálne nastaviteľný športový podvozok RS pro širokú škálu vlastností medzi komfortom a vysokou jazdnou dynamikou. Vďaka tomu sa dajú aj dlhé jazdy absolvovať pohodlne s využitím všetkých dostupných asistenčných systémov a bez akýchkoľvek obmedzení. Tento nastaviteľný podvozok má pri RS 4 Avant* alebo RS 5* z výroby o 10 milimetrov menšiu svetlú výšku oproti bežným exemplárom RS. Navyše sa podvozok dá nastaviť o ďalších 10 milimetrov nižšie, čo predstavuje zmenšenie svetlej výšky celkovo o 20 milimetrov oproti sériovému vyhotoveniu. Zmenená charakteristika pružín, v troch stupňoch nastaviteľné tlmiče pruženia a tvrdšie stabilizátory nielen umocňujú zážitok z jazdy ale pri jazde na pretekovom okruhu umožňujú skrátiť  časy na kolo. Jazdné vlastnosti sú so športovým podvozkom RS pro ešte precíznejšie a agilnejšie. Okrem toho je pri obidvoch paketoch competition obmedzovač maximálnej rýchlosti nastavený na vyššiu hodnotu 290 km/h.

Audi RS 4 Avant* (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 201– 199) s paketom competition vyšprintuje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, čo predstavuje zlepšenie oproti sériovej verzii o 0,2 sekundy. Audi RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 201– 199) absolvujú štandardný šprint 0-100 km/h za 3,8 sekundy, čo predstavuje zlepšenie o 0,1 sekundy.

Prevodový pomer dynamického riadenia je zmenený na 1:13,1. Vďaka tomu majú modely RS 4 a RS 5 lepšiu smerovú stabilitu pri stredných, vysokých a veľmi vysokých rýchlostiach. Prepracovaný športový diferenciál systému quattro predovšetkým pri nastavenom jazdnom režime „dynamic“ zvyšuje agilitu a tým aj pôžitok z jazdy. Nový dátový súbor v riadiacej jednotke so zmenenými parametrami zabezpečuje prenos väčšieho podielu krútiaceho momentu motora na zadné kolesá. Okrem toho modifikovaný softvér riadiacej jednotky prevodovky – ktorý Audi Sport GmbH používa iba v kombinácii s paketmi competition – zabezpečuje skrátenie časov radenia a tým citeľne väčšie rozdiely medzi jednotlivými nastaviteľnými jazdnými režimami. Zvýšenú dynamiku je potrebné kompenzovať väčším negatívnym zrýchlením. V kombinácii s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, nanovo vyladeným softvérom ABS a brzdami RS s keramickými kotúčmi je brzdná dráha zo 100 km/h kratšia až o 2 metre.

Špeciálne pre pakety competition pripravila spoločnosť Audi Sport GmbH novú športovú výfukovú sústavu RS s matnými čiernymi koncovkami. Intenzívny zvuk pri tom vzniká nielen použitím tejto výfukovej sústavy, ale aj redukciou tlmiacich materiálov medzi motorovým priestorom a kabínou posádky, ktorá súčasne prispieva k zníženiu hmotnosti vozidla o 8 kilogramov. Modifikácia softvéru riadiacej jednotky motora spôsobuje výraznejšiu zmenu dynamického zaťaženia v športovom režime prevodovky S keď je v systéme Audi drive select nastavený jazdný režim „dynamic“ – čo zaručuje ďalšie zvýšenie emocionality.

Ostrejší vzhľad

V interiéri pakety competition a competition plus prinášajú atraktívne novinky. Bočné kryty rámov sedadiel majú vyhotovenie v čiernom klavírovom laku. Na želanie môžu byť sériové športové sedadlá RS s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté kombináciou mikrovlákna Dinamica a kože Perlnappa. Materiál Dinamica je približne zo 45 percent vyrobený z vlákien z recyklovaných PET fliaš, na poťahy sedadiel je spracovaných 215 gramov PET vlákien. Navonok športový charakter zvýrazňujú kruhy Audi a označenie modelu v lesklom čiernom vyhotovení na kapote a dverách/veku batožinového priestoru. Po prvý raz je pre RS 4* a RS 5* k dispozícii k dispozícii farba karosérie Sebring Black Crystal effect. Kto chce ďalej zvýrazniť športový vzhľad svojho RS 4 Avant* alebo oder RS 5*, môže si objednať disky z ľahkej zliatiny competition vo farbe  Phantom Black s lesklo sústruženými povrchovými plochami. Na želanie môžu byť tieto disky vo formáte 20 palcov vybavené vysoko výkonnými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, ktoré sú vhodné rovnako na jazdene po ceste, ako aj po pretekovom okruhu. Audi RS 5* má sériovo adaptívne svetlomety LED Matrix s laserovými diaľkovými svetlami. Audi RS 4 Avant* a  Audi RS 5* s paketom competition majú sériovo dizajnový komplet Optik Paket Black, na želanie a za príplatok Audi montuje exkluzívny dizajnový komplet  z lesklého karbónu.

Výlučne v kombinácii s paketmi competition je karbónový paket alternatívne dostupný aj v matnom vyhotovení (Carbon matt). Pri ňom sú povrchové diely ako napríklad kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišta predného spojlera, bočné lamely, lišty v obkladoch prahov karosérie a difúzor v zadnom nárazníku vyhotovené z matného karbónu. Všetky ostatné plastové diely na karosérii sú čierne.

Ceny

Audi RS 4 Avant* má v Nemecku stanovenú cenu (s DPH 19 percent) od 86 000 euro, Audi RS 5 Coupé* od 87 000 Euro a RS 5 Sportback* od 87.000 euro. Príplatok za paket competition je 7875 Euro, za paket competition plus 11 875 eur.

Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2** uvedených modelov

*Hodnoty spotreby paliva a  emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od použitých kolies/pneumatík a zvolenej výbavy.

Audi RS 4 Avant

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 201

 

Audi RS 5 Coupé

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,7;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 199

 

Audi RS 5 Sportback

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7;

Kombinované emisie CO2 v g/km: 200

**Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných meracích postupov. Od 1. septembra 2017 sú niektoré nové automobily typovo schválené podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), realistickejšej metódy na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP postupne nahradí nový európsky cyklus NEDC (New European Driving Cycle). Kvôli realistickejším skúšobným podmienkam sú spotreba paliva a emisie CO2 namerané podľa WLTP v mnohých prípadoch vyššie ako hodnoty namerané podľa NEDC. Ďalšie informácie o rozdieloch medzi WLTP a NEDC nájdete na našej internetovej stránke.

Aktuálne ešte musia výrobcovia povinne uvádzať hodnoty podľa NEDC. Ak ide o nové vozidlá, typovo schválené podľa WLTP, uvádzajú sa hodnoty podľa NEDC prepočítané z WLTP. Výrobcovia môžu dobrovoľne dodatočne uvádzať hodnoty podľa WLTP až kým nebudú záväzné. Ak sú hodnoty podľa WLTP uvedené v rozpätí, nevzťahujú sa na jednotlivé individuálne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia iba na porovnanie rôznych typov vozidiel. Doplnková výbava a príslušenstvo (namontované prvky, väčšie pneumatiky a pod.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla ako napr. hmotnosť, valivý odpor alebo aerodynamiku a okrem poveternostných podmienok a podmienok v premávke, ako aj individuálneho spôsobu jazdy ovplyvňovať spotrebu paliva, spotrebu elektrickej energie, emisie CO2 a jazdné výkony vozidla.

Ďalšie informácie o oficiálnych hodnotách spotreby paliva a emisií CO2  nových osobných automobilov Audi sú k dispozícii u všetkých autorizovaných predajcov Audi v Európe.   

 

 

Koncern Audi je úspešným výrobcom automobilov a motocyklov v segmente premium a luxusnom segmente. So svojimi značkami Audi, Ducati, Lamborghini a Bentley vyrába automobily a motocykle v 21 závodoch v 13 štátoch. . Tieto značky sa predávajú vo vyše 100 štátoch sveta.

V roku 2021 koncern Audi odovzdal zákazníkom približne 1,681 milióna automobilov značky Audi,  8405 športových automobilov značky Lamborghini a 59 447 motocyklov značky Ducati. V obchodnom roku 2021 spoločnosť AUDI AG pri obrate 53,1 miliardy € vytvorila operatívny zisk 5,5 miliardy €  V súčasnosti koncern Audi zamestnáva celosvetovo vyše 89 000 pracovníkov, z toho približne 58 000 v Nemecku. So svojimi atraktívnymi značkami, ako aj novými modelmi, inovatívnymi službami mobility a priekopníckymi službami Skupina značiek Premium dôsledne pokračuje v ceste transformácie na poskytovateľa udržateľnej, individuálnej mobility premium.

 

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať