SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

EIU: Pobočky bánk budú o pár rokov minulosťou

2

Pandémia COVID-19 zintenzívnila využívanie služieb digitálneho bankovníctva vo všetkých vekových skupinách a urýchlila zánik tradičných bankových pobočiek. Podľa správy Economist Intelligence Unit (EIU) je 65 % vedúcich pracovníkov presvedčených, že bankový model založený na pobočkách bude v priebehu piatich rokov mŕtvy. Za hnacie mechanizmy tejto transformácie považujú dve tretiny vedúcich pracovníkov v bankovníctve, ktorí odpovedali na prieskum, cloud, umelú inteligenciu a aplikačné programovacie rozhrania (API).

V rámci opatrení na znižovanie nákladov zavedených po finančnej kríze v roku 2008 došlo k veľkému zatváraniu pobočiek zo strany veľkých bánk. Tento trend ešte urýchlili nastupujúce digitálne kanály, ako napríklad mobilné bankovníctvo či internetové banky. No ozajstný prielom nastal, keď obmedzujúce opatrenia proti COVID-19 prinútili spotrebiteľov využívať kanály digitálneho bankovníctva. Online bankovníctvo už poznajú spotrebitelia vo všetkých príjmových a vekových skupinách.

SME konferencia_092021

Len nedávno Lloyds Banking Group oznámil zatvorenie ďalších 44 pobočiek vo Veľkej Británii. Banka uviedla, že v budúcnosti „budú pobočky využívané iným spôsobom a budú navštevované menej často“. Začiatkom roka banka TSB oznámila, že v roku 2021 plánuje zatvoriť viac ako 150 pobočiek a zrušiť takmer 1000 pracovných miest. Allied Irish Bank chce znížiť počet zamestnancov o 1500, zlúčiť pobočky a uvoľniť prevádzkové priestory v snahe znížiť náklady.

Druhá najväčšia nemecká banka Commerzebank zatvára viac ako 340 pobočiek a prepustí jednu tretinu svojich zamestnancov (asi 10 000 ľudí), aby znížila náklady. Na rozdiel od finančnej krízy, ktorá sa začala v roku 2008, však banky nezatvárajú pobočky len na znižovanie nákladov. Výrazne investujú do technológií na zlepšenie služieb zákazníkom prostredníctvom digitálnych kanálov a finančných technológií (fintech).

Podľa tohtoročného prieskumu inovuje 38 % bánk investovaním do fintech startupov alebo ich akvizíciou, zatiaľ čo 24 % uvádza, že sa podieľa na sandboxoch na testovanie nových propozícií. Banky sa zamerajú na zlepšovanie úrovne služieb zákazníkom a budú využívať rôznych partnerov pre produkty a služby pre klientov. Väčšina (80 %) opýtaných bankárov uviedla, že banky sa budú odlišovať skôr podľa úrovne služieb ako podľa produktov.

Zdroj: computerweekly.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Dobre reakcia na: EIU: Pobočky bánk budú o pár rokov minulosťou

20.7.2021 08:07
Naplánovaný postup, jedna kríza po druhej a keď ľudia dobrovoľne aj za cenu poplatkov sa nechcú vzdať hotovosti, tak im zakážeme chodiť do banky aj medzi ludi ci do restiky, všade kde sa používa hotovosť.
Sranda, dnes mi poštový kuriér vezie dobierku. Povinné sú dve veci, rúško a hotovosť.
Reagovať

Lacko klames reakcia na: EIU: Pobočky bánk budú o pár rokov minulosťou

19.7.2021 02:07
Lacko trepes v nadpise a umyselne zase klames.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať