SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Vývoj aplikácií pre Android (6) – Spustenie na zariadení

1

Ako úplne prvý krok k tomu, aby ste mohli vytvoriť a spustiť aplikáciu na vašom zariadení bez ohľadu na to, či ide o smartfón alebo tablet, musíte aplikovať tento postup. V aplikácii Nastavenie aktivujte položku Informácie o zariadení a následne vyhľadajte položku Číslo zostavy. V niektorých nadstavbách Androidu je táto položka vnorená na obrazovke Informácie o softvéri. Ďalší postup sa vám bude zdať možno prvoaprílový, ale ubezpečujeme vás, že nie je. Začnite na položku Číslo zostavy rýchlo ťukať. Musíte kliknúť až 7×. Ak napríklad po šiestom ťuknutí prestanete, Android vás povzbudí, že ide o seriózny postup, aby sa z vás stal vývojár, a zobrazí vám oznam: „Teraz ste už len jeden krok od toho, aby z vás bol vývojár“, ktorý vám avizuje, koľkokrát treba ešte ťuknúť. Po poslednom ťuknutí sa zobrazí oznam Vývojársky režim bol zapnutý a v nastavení pribudne položka Možnosti pre vývojárov.

Postup odomknutia menu Možnosti pre vývojárov, nájdenie položky Číslo zostavy

Položka menu Vývojárske možnosti po odomknutí

Prečo takýto neobvyklý postup? Na zariadeniach s operačným systémom Android 4.2 a vyšším je vývojárske menu implicitne ukryté a musíte ho najskôr odblokovať. Vývojársky režim totiž umožňuje priame zavedenie aplikácie z vývojárskeho PC do androidového zariadenia cez USB a to môže byť v prípade aplikácie z neznámeho či podozrivého zdroja veľmi riskantné. V prípade vývoja vlastnej aplikácie nič neriskujete, presne viete, akú aplikáciu ste vytvorili a čo bude robiť.

Zoznam volieb, ktoré možno nastaviť v menu Vývojárske možnosti

Na strane počítača potrebujete na komunikáciu s androidovým zariadením ovládače USB pre ADB (Android Debug Bridge). Buď použijete ovládač google_usb_driver, ktorý je súčasťou Android SDK, alebo ovládač dodaný výrobcom zariadenia.

Aby bolo možné spustiť aplikáciu na reálnom zariadení pripojenom cez USB, treba na vývojárskom počítači nainštalovať ovládače USB pre ADB (Android Debug Bridge). Potom stačí pripojiť zariadenie, ktoré má povolené ladenie cez USB. Pre zariadenia Nexus, prípadne niektoré ďalšie postačí Google USB Driver, ktorý doinštalujete cez SDK Manager v záložke SDK Tools. Pre ostatné zariadenia musíte ovládač doinštalovať zo stránky výrobcu. Niektoré zariadenia (Lenovo, Huawei...) majú možnosť po pripojení zariadenia cez USB nastaviť, aby sa zariadenie správalo ako virtuálna CD ROM, na ktorej sú ovládače.

Inštalácia ovládača Google USB Driver cez SDK Manager

Zapnutie ladenia cez USB na pripojenom zariadení

Po správnom nakonfigurovaní USB ovládača pre ADB sa pri pokuse o spustenie aplikácie zobrazí ponuka možností

Výber hardvérového zariadenia na spustenie aplikácie

Následne spustíte SVOJU aplikáciu na SVOJOM zariadení.

Vývoj aplikácií pre Android (1) - dizajn =>>

Vývoj aplikácií pre Android (2) – dizajn II. =>>

Vývoj aplikácií pre Android (3) – dizajn III. =>>

Vývoj aplikácií pre Android (4) – Nástroje I. =>>

Vývoj aplikácií pre Android (5) – Prvá aplikácia =>>

 

Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
Android aplikacie vývoj

1 komentár

Next reakcia na: Vývoj aplikácií pre Android (6) – Spustenie na zariadení

11.10.2016 13:10
dalej to nebude pokracovat ?
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať